Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010

F1 GP Ιαπωνίας, 1-2 οι Red Bull

D6D7541AD89971AB113CA433176B3D85 Περίπατο έκαναν οι RB6 στη Σουζούκα με το Φέτελ να κρατά το προβάδισμα στην εκκίνηση.
Ο Γουέμπερ τον ακολούθησε κατά πόδας σ' όλο τον αγώνα χωρίς να πιέσει. Δράμα στην εκκίνηση με τους ντι Γκράσι, Πετρόφ, Χούλκενμπεργκ, Μάσα και Λιούτσι να τίθενται εκτός πριν την 1η στροφή.
Ο Βραζιλιάνος έχασε τον έλεγχο της Virgin στην έξοδο της 130R πηγαίνοντας να πάρει τη θέση του στο grid.
Ο Πετρόφ έπεσε πάνω στο Χούλκενμπεργκ που εκκίνησε άσχημα. Ο Μάσα πήγε να κόψει δρόμο... από το γρασίδι αλλά στην επαναφορά του στην πίστα εμβόλισε το Λιούτσι.

Οι αγωνοδίκες εξέτασαν τα συγκεκριμένα συμβάντα και απεφάνθησαν ότι υπήρχε υπαιτιότητα του Βιτάλι Πετρόφ στη σύγκρουση με το Χούλκενμπεργκ. Ο Ρώσος θα εκκινήσει 5 θέσεις πιο πίσω στην Κορέα.
Για την επαφή Μάσα - Λιούτσι η ετυμηγορία ήταν ότι δεν χρειάζεται περαιτέρω ενέργειες θεωρήθηκε αγωνιστικό συμβάν.

Σβήνοντας τα κόκκινα φώτα ο Φέτελ εκκίνησε καλά και κράτησε την 1η θέση ενώ ο Γουέμπερ έχασε την 2η από τον Κουμπίτσα που τοποθέτησε την R30 ανάμεσα στις Red Bull. Τα συντρίμμια από τις προαναφερθείσες συγκρούσεις έβγαλαν στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Προτού ο Μειλάντερ ολοκληρώσει το έργο του με την SLS ο Κουμπίτσα εγκατέλειψε καθώς έφυγε (!) ο πίσω δεξιά τροχός από τη Renault. Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ απασφαλίστηκε το μπουλόνι.

redbull_team_s

Έτσι το πεδίο έμεινε ελεύθερο για τις Red Bull που κατόρθωσαν να τερματίσουν σε σχηματισμό χωρίς να απειληθούν σε κανένα σημείο του αγώνα.

Ο Αλόνσο κρατήθηκε στην 3η θέση εκμεταλλευόμενος τα προβλήματα των McLaren. Οο Χάμιλτον που εκκινούσε 8ος λόγω αλλαγής κιβωτίου αντιμετώπισε πρόβλημα και με το καινούργιο χάνοντας την 3η σχέση. Ο Βρετανός δήλωσε ανακουφισμένος που τερμάτισε είναι πιθανό όμως να χρειαστεί εκ νέου αλλαγή κιβωτίου πράγμα που θα επισύρει και άλλη ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση της Κορέας.

Από την πλευρά του ο Μπάτον χρησιμοποίησε στις δοκιμές τη σκληρή γόμα και εκκίνησε μ' αυτή τον αγώνα. Μετά το φινάλε εξέφρασε τις αμφιβολίες του για το αν αυτή ήταν η σωστή στρατηγική: «Πίστευα ότι στην αρχή του αγώνα όσοι είχαν τη μαλακή γόμα θα αντιμετώπιζαν μεγάλη φθορά. Δε συνέβη αυτό και έτσι έχανα έδαφος από τον Αλόνσο ενώ ο Χάμιλτον είχε κολλήσει πίσω μου. Όταν οι άλλοι άλλαξαν ελαστικά εμείς μείναμε έξω όπως αποδείχτηκε αυτό ήταν εις βάρος μας. Πρέπει να αναλύσουμε προσεκτικά τα δεδομένα"  τόνισε ο πρωταθλητής που βλέπει τις ελπίδες του για διατήρηση του τίτλου να απομακρύνονται καθότι πλέον απέχει 31 βαθμούς από τον πρωτοπόρο Μαρκ Γουέμπερ.

Έτσι ο Αλόνσο κατάφερε να πλασάρει τη Ferrari στο βάθρο σ’ έναν αγώνα που δεν βόλευε την F10: « Ξέραμε πριν έρθουμε εδώ ότι η 3η θέση ήταν πιθανότατα το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα που θα μπορούσαμε να περιμένουμε. Αυτή ήταν η χειρότερη από τις εναπομείναντες διαδρομές για μας. Έχασα μόνο 3 βαθμούς στη βαθμολογία, είμαι εξαιρετικά χαρούμενος».

Αντίθετα ο Μαρκ Γουέμπερ που τερμάτισε μπροστά από τον Ισπανό ήταν προβληματισμένος: « Είναι σημαντικό ότι η διαφορά αυξήθηκε. Αυτό πρέπει να συνεχιστεί, απομένουν 3 αγώνες το σημερινό αποτέλεσμα είναι καλό για μένα. Ο Σεμπάστιαν άξιζε τη νίκη σήμερα αλλά ξέρω ότι μπορώ και πρέπει να κερδίσω ξανά μέχρι το φινάλε. Η αξιοπιστία θα παίξει σημαντικό ρόλο. Έχασα τη μάχη της pole, αυτό ήταν καθοριστικό. Μετά μόνο στην εκκίνηση θα μπορούσα να πάρω προβάδισμα στον αγώνα. Ήμουν τυχερός που εγκατέλειψε ο Κουμπίτσα».

Από την πλευρά του ο νικητής Σεμπάστιαν Φέτελ έκανε λόγο για εκπληκτική μέρα: «Pole position το πρωί, νίκη το απόγευμα πήγαμε φανταστικά. Οφείλεται και στην ομάδα δουλεύουν πολύ σκληρά. Οι περισσότεροι απ’ τους μηχανικούς δεν κοιμήθηκαν από την Πέμπτη μέχρι το Σάββατο μάλλον ήταν καλύτερα που δεν έγιναν χτες οι δοκιμές. Είμαι πολύ χαρούμενος που κερδίζω για 2η συνεχή χρονιά εδώ και περήφανος. Ο Γουέμπερ προσπάθησε να με πιέσει αλλά δεν είναι εύκολο να προσπεράσεις εδώ. Πήγαινα όσο γρήγορα χρειαζόταν».

Στα αξιοσημείωτα του αγώνα η προσπάθεια του τοπικού ήρωα Καμούι Κομπαγιάσι που γέμισε περηφάνεια τους συμπατριώτες του μονομαχώντας για να ανέβει από την 14η θέση που εκκινούσε στην 7η τελικά όπου τερμάτισε.
Σ' αυτό βοήθησε τον Ιάπωνα και η εγκατάλειψη του Νίκο Ρόσμπεργκ από μηχανικό πρόβλημα στον πίσω άξονα 5 γύρους πριν το τέλος.

Πηγή:http://www.protothema.gr/car-and-speed/