Πέμπτη 13 Μαΐου 2010

Η μεγάλη κοροϊδία με τα «κλειστά» επαγγέλματα

man23 Ένας από τους στόχους της Κυβέρνησης, όπως και η ίδια έχει ανακοινώσει, είναι να απελευθερώσει τα λεγόμενα κλειστά επαγγέλματα, με σκοπό να γίνει η χώρα μας πιο ανταγωνιστική στην Ε.Ε. Το πρώτο κλειστό επάγγελμα, που θα «ανοίξει», είναι τα φορτηγά δημοσίας χρήσης (Φ.Δ.Χ) έτσι ώστε να μειωθεί το κόστος της μεταφοράς και τα καταναλωτικά προϊόντα να έρχονται φθηνότερα στον Έλληνα πολίτη.

Τι ισχύει σε Ελλάδα – Ευρώπη
Αυτά τουλάχιστον μπορεί να καταλάβει ο απλός κόσμος και αυτό είναι που θέλει να περάσει προς τα έξω η Κυβέρνηση. Δυστυχώς, όμως, η έρευνα της zougla.gr έδειξε άλλα πράγματα και μόνο για απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων δεν μπορούμε να μιλάμε. Αξίζει να σημειώσουμε ότι στην Ε.Ε. το επάγγελμα είναι εντελώς ανοιχτό και το κόστος μιας νέας άδειας κυμαίνεται μεταξύ 1.000- 2.500 ευρώ που αφορούν παράβολα κ.ο.κ. Στην Ελλάδα οι περισσότερες μεταφορές γίνονται με 40τονα φορτηγά, ο αριθμός των οποίων φτάνει τα 30.000. Μέχρι στιγμής, οι μεταφορές ήταν κλειστό επάγγελμα, π.χ. η μεταβίβαση άδειας γινόταν από πατέρα σε γιο ή μέσω εμπόρου και δεν εκδίδονταν νέες άδειες από το υπουργείο. Το κόστος της άδειας δημοσίας χρήσης στις αρχές του 2010 ήταν περίπου 45.000€ για τα 40τονα φορτηγά και πληρωνόταν με «μαύρα» χρήματα, χωρίς τιμολόγιο.

Τι αναφέρει το προσχέδιο
Σύμφωνα, με το προσχέδιο της απελευθέρωσης του συγκεκριμένου επαγγέλματος μόνο για άνοιγμα στους ενδιαφερόμενους δεν μπορούμε να μιλάμε. Και αυτό διότι: «Μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, για τη χορήγηση αδειών κυκλοφορίας Φ.Δ.Χ. οι ενδιαφερόμενες μεταφορικές εταιρείες καταβάλλουν εφάπαξ υπέρ του Δημοσίου ειδική εισφορά ανάλογα με την κατηγορία και το μικτό βάρος του φορτηγού οχήματος ως εξής:
α. Δέκα χιλιάδες (10.000 ) ευρώ για τον πρώτο τόνο.
β. Τρεις χιλιάδες (3.000) ευρώ για κάθε επόμενο και μέχρι επτά (7) τόνους.
γ. Δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ για κάθε επόμενο και μέχρι τους σαράντα (40) τόνους.»
95.000 € η άδεια
Με λίγα λόγια κάποιος που ενδιαφέρεται να εισέλθει στο επάγγελμα δεν θα μπορεί να το κάνει, αφού το κόστος για μία άδεια (40 τόνων) που θα εκδίδει το Υπουργείο θα ανέρχεται στα 95.000 ευρώ, η οποία σημειωτέον δεν θα μεταβιβάζεται για πέντε χρόνια. Από εκεί και πέρα, το σύστημα με τις υπάρχουσες (παλιές) άδειες δεν αλλάζει που σημαίνει ότι οι παλιές άδειες θα κοστίζουν περισσότερο (ήδη κάποιες πωλούνται στις 65.000€ μετά την ανακοίνωση του προσχέδιου) και θα φτάσουν να πωλούνται ίσως και παραπάνω από 95.000€, καθώς αυτές θα μπορούν να μεταβιβάζονται μέσα στην πενταετία και θα γίνονται με ευκολίες πληρωμής από τους «μαντράδες».

Πολλά ερωτηματικά…

Με όλα τα παραπάνω γεννιούνται και τα αρκετά ερωτηματικά. Πώς θα γίνει ανταγωνιστικός ο Έλληνας μεταφορέας απέναντι στον Βούλγαρο, Γερμανό, Ιταλό με κόστος κτήσης της άδειας 95.000 € για κάθε φορτηγό καινούριο ή μεταχειρισμένο που χρησιμοποιεί; Πώς θα μετακυλήσει το κόστος της άδειας πάνω στην μεταφορά του; Θα ακριβύνουν και άλλο τα προϊόντα; Η απελευθέρωση των άλλων επαγγελμάτων θα γίνει με τον ίδιο ακριβώς τρόπο;
Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω γίνεται ξεκάθαρο το «κόλπο» που πάει να στήσει το αρμόδιο Υπουργείο προκειμένου να παραμείνει κλειστό το επάγγελμα το οποίο όμως στα χαρτιά θα φαίνεται… ορθάνοιχτο.

Πηγή:zougla.gr