Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013

Πάνε κι άλλο πίσω τα έργα στους 4 παγωμένους αυτοκινητόδρομους

Του Αργύρη Δεμερτζή

Νέα εμπλοκή και καθυστέρηση σημειώνεται στην επανεκκίνηση των έργων κατασκευής των τεσσάρων μεγάλων οδικών αξόνων, αφού οι αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης για τη χρηματοδότησή τους, από τα μέσα Οκτωβρίου, παραπέμπονται τώρα για το ....
τέλος τους έτους.

Στο μεταξύ χθες έμπλεξαν οι γραμμές μεταξύ Αθήνας και Βρυξελλών, καθώς έγιναν αλληλοσυγκρουόμενες δηλώσεις του επιτρόπου Περιφερειακής Πολιτικής Γιοχάνες Χαν και του υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη για τον επαναπρογραμματισμό των έργων του ΕΣΠΑ, ώστε να εξευρεθούν τα 1,4 δισ. ευρώ που απαιτούνται για την κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού στους αυτοκινητόδρομους.


Συγκεκριμένα, ο κ. Χανς δήλωσε χθες ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένει εντός του επόμενου διημέρου το επίσημο αίτημα από τις ελληνικές Αρχές, σχετικά με τη διάθεση των κονδυλίων, ύψους 1,4 δισ. ευρώ, για τους αυτοκινητόδρομους. «Ολα είναι έτοιμα», είπε ο κ. Χανς, «αλλά πρέπει τώρα η ελληνική κυβέρνηση να καταθέσει συγκεκριμένο αίτημα για την τροποποίηση των προγραμμάτων, ώστε να αντληθούν οι πόροι που είναι αναγκαίοι για την υλοποίηση των έργων.
Το ποσό των 1,4 δισ. ευρώ που απαιτείται, είναι διαθέσιμο επί της αρχής, αλλά το ζητούμενο είναι από πού και πώς θα προβλεφθούν αυτά τα κονδύλια. Αναμένω πολύ σύντομα, το επόμενο διήμερο, την υποβολή του αιτήματος ώστε να ληφθούν έως το τέλος του έτους οι απαραίτητες αποφάσεις από την Επιτροπή», συνέχισε ο Γ. Χαν, ο οποίος κατέληξε λέγοντας ότι «είμαστε σε καλό δρόμο, όλα θα πάνε καλά».
Τι υποστήριξε το υπουργείο Ανάπτυξης για το ΕΣΠΑ
Ο Κ. Χατζηδάκης εξέδωσε ανακοίνωση-απάντηση στον κ. Χανς, στην οποία αναφέρει: «Από την πλευρά του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας έχει ολοκληρωθεί το σύνολο της προεργασίας.
Από τις 15 Σεπτεμβρίου έχει σταλεί το προσχέδιο της αναθεώρησης του ΕΣΠΑ βάσει προηγούμενης σχετικής συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Μετά την ολοκλήρωση των συνεδριάσεων όλων των επιτροπών παρακολούθησης, απεστάλησαν και επισήμως τα σχετικά αιτήματα τροποποιήσεων, από τα οποία προκύπτει το αναγκαίο για τους αυτοκινητόδρομους ποσό των 1,2 δισ. ευρώ.
Απομένει πλέον στην Επιτροπή να πάρει, βάσει των συζητήσεων που έχουν προηγηθεί, τις σχετικές αποφάσεις. Η συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι πολύ καλή». Σημειώνεται ότι, στα μέσα Σεπτεμβρίου, ο υπουργός Υποδομών Μ Χρυσοχοΐδης είχε επαφές και συνεννοήσεις στις Βρυξέλλες με τους επιτρόπους Περιφερειακής Πολιτικής Γιοχάνες Χαν, Ανταγωνισμού Χοακίν Αλμούνια και Εσωτερικής Αγοράς Μισέλ Μπαρνιέ για την επανεκκίνηση των οδικών έργων (Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός, Ε-65 και ΜαλιακόςΚλειδί)
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αναγνωρίζοντας τις συνθήκες οικονομικής κρίσης, που οδήγησαν στο «πάγωμα» των έργων την τελευταία τριετία και στον εκτροχιασμό των συμβάσεων του Δημοσίου και των ιδιωτικών κοινοπραξιών, φέρεται ότι ενέκρινε κατ' εξαίρεσιν για την Ελλάδα το χρηματοδοτικό έλλειμμα των έργων να καλυφθεί από κονδύλια του ΕΣΠΑ. Ο υπουργός Ανάπτυξης ανάλαβε άμεσα να προχωρήσει στον αναπρογραμματισμό των έργων για να εξευρεθούν τα κονδύλια.
 
Πηγή: metaforespress.gr