Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2013

F1: Η νύχτα πέφτει στη Σιγκαπούρη

Το τελευταίο κομμάτι του πρωταθλήματος ξεκινά με τον νυχτερινό αγώνα στο λιμάνι της Σιγκαπούρης. Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 του 2012 αποχαιρέτησε την Ευρώπη στη Monza πριν από δύο εβδομάδες και μπαίνει στην τελική του ευθεία....

Μια σειρά αγώνων σε ασιατικό έδαφος θα κρίνει ουσιαστικά την έκβασή του, με την αρχή να γίνεται το 3ήμερο 20-22 Σεπτεμβρίου με το Grand Prix Σιγκαπούρης.
Ο εντυπωσιακός νυχτερινός αγώνας θα διεξαχθεί στο σιρκουί δρόμου που έχει διαμορφωθεί στο λιμάνι της πόλης και αποτελεί μια ξεχωριστή πρόκληση για οδηγούς και μηχανικούς, καθώς δεν λείπουν τα απρόοπτα με τις εξόδους και τις στενές επαφές με τις μπαριέρες και τους προστατευτικούς τοίχους.
Η διαδρομή των 5,065 χιλιομέτρων  αποτελείται από 23 στροφές συνολικά με 9 από αυτές να είναι δεξιές και 14 αριστερές. Οι προβολείς που βρίσκονται στην πίστα κάνουν τη νύχτα μέρα και δίνουν μια άλλη οπτική στον πολύχρωμο θίασο της F1.
Οι οδηγοί θα πρέπει να καλύψουν την Κυριακή του αγώνα συνολικά 61 γύρους, κάτι παραπάνω από 308 χιλιόμετρα, κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Για τον φωτισμό της διαδρομής οι άνθρωποι της διοργάνωσης χρησιμοποιούν πάνω από 100 χιλιόμετρα καλώδια με πάνω από 1500 προβολείς σε 240 πυλώνες. Συνολικά απαιτούνται παραπάνω από 3 εκατομμύρια watt.
Η κατασκευή της διαδρομής έγινε με τη συγχρηματοδότηση της κυβέρνησης κατά 90 εκατομμύρια δολάρια Σιγκαπούρης με συνολικό κόστος τα 150 εκατομμύρια.
Οι οδηγοί έχουν να αντιμετωπίσουν τους κινδύνους και τις δυσκολίες ενός circuit δρόμου υπό το φως των προβολέων με τους τοίχους να παραμονεύουν. Εκτός από ορισμένα σημεία, ένα εκ των οποία είναι η Raffles Boulevard, που τα μονοθέσια αγγίζουν σχεδόν τα 300 χλμ/ώρα, η υπόλοιπη διαδρομή αποτελείται από αργά κλειστά κομμάτια.
Μόνο στο 44% του γύρου οι οδηγοί βρίσκονται με το γκάζι κολλημένο στο πάτωμα με το μεγαλύτερο κομμάτι να είναι για 650 μέτρα και για 9 δευτερόλεπτα. Η μεγάλη κλίση στις πτέρυγες είναι απαραίτητη για τα κλειστά κομμάτια της διαδρομής, έτσι η μέση ωριαία ταχύτητα είναι στα 170 χλμ/ώρα, ενώ η μέση ωριαία ταχύτητα διέλευσης από τις στροφές είναι στα 105 χλμ/ώρα.
Εκτός του ότι οι οδηγοί θα πρέπει να αγωνιστούν νύχτα και να προσαρμόσουν το πρόγραμμά τους και τον οργανισμό τους γι αυτό, έχουν να αντιμετωπίσουν και την πολύ υψηλή υγρασία που συνήθως επικρατεί.
Η φύση της διαδρομής ταλαιπωρεί πολύ τα φρένα και τα κιβώτια ταχυτήτων με τους οδηγούς να κάνουν περίπου 40 αλλαγές ανά γύρο.
Το ρεκόρ ταχύτερου γύρου το κατέχει ο Kimi Raikkonen από το 2008 με 1:45.599.
Στη σύντομη ιστορία του αγώνα της Σιγκαπούρης (ο πρώτος αγώνας έγινε το 2008) μόνο τρεις οδηγοί έχουν γευτεί τη χαρά της νίκης: οι Fernando Alonso, Lewis Hamilton και Sebastian Vettel.
Η νίκη του Alonso το 2008, βέβαια, έχει στιγματιστεί από το γνωστό σκάνδαλο που ονομάστηκε crashgate, με τον Ισπανό όμως να σημειώνει ένα εντυπωσιακό grand chelem στον αγώνα του 2010. Τα δύο τελευταία χρόνια κυρίαρχο του αγώνα είναι ο Sebastian Vettel με τη Red Bull και αυτός αναμένεται να έχει το πάνω χέρι και φέτος.
Η Σιγκαπούρη βρίσκεται στην τροπική ζώνη, κάτι σημαίνει ότι οι τροπικές καταιγίδες είναι πάντα μέσα στο πρόγραμμα. Μέχρι στιγμής τα προηγούμενα χρόνια δεν είχαν επηρεάσει τον αγώνα, ωστόσο το ενδεχόμενο βροχής δημιουργεί ερωτηματικά για την ασφάλεια του αγώνα καθώς κανείς δεν ξέρει πώς θα είναι η ορατότητα με την αντανάκλαση του τεχνητού φωτισμού πάνω στη βρεγμένη πίστα.
Ο αγώνας της Σιγκαπούρης διεξάγεται νύχτα, οπότε για την Ευρώπη οι ώρες είναι πιο κοντά στις συνηθισμένες για τα 3ήμερα της F1.
Στον πίνακα που ακολουθεί μπορείτε να  δείτε το πρόγραμμα σε ώρες Ελλάδας


ΠΗΓΗ: msfree.gr
Πηγή:http://www.enikos.gr