Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2010

Νέο "Επιχειρησιακό Σχέδιο ΕΛΤΑ" (2010 - 2013)

elta1 Αντιγράφουμε από το φιλικό μας blog:http://pak-elta.blogspot.com

Τρίτη, 7 Σεπτεμβρίου 2010

Το νέο επιχειρησιακό σχέδιο του ΕΛΤΑ παρουσίασε χθες το απόγευμα στα μέλη της εκτελεστικής επιτροπής της ΠΟΣΤ η διοίκηση του ΕΛΤΑ. H συνάντηση  έγινε στην αίθουσα του διοικητικού συμβουλίου του ΕΛΤΑ και η παρουσίαση έγινε από τον διευθύνοντα σύμβουλο, τους δύο γενικούς διευθυντές και τον διευθυντή στρατηγικής και ανάπτυξης.

Είχε προηγηθεί συνεδρίαση της εκτελεστικής επιτροπής της ΠΟΣΤ το πρωί για να συζητήσει το νέο τριετές επιχειρησιακό σχέδιο  (2010 -2013).
Επειδή δεν είναι δυνατό να σας παρουσιάσουμε μέσα σε λίγες γραμμές ένα κείμενο 44 σελίδων, θα προσπαθήσουμε να σας δώσουμε τα κύρια σημεία του επιχειρησιακού σχεδίου και να...
το σχολιάσουμε όπως εμείς το αντιλαμβανόμαστε.

Το νέο επιχειρησιακό σχέδιο αφού κάνει μια ανάλυση του εξωτερικού και εσωτερικού περιβάλλοντος στο οποίο δραστηριοποιείται ο οργανισμός μας σήμερα, παρουσιάζει στη συνέχεια τους βασικούς άξονες και τη στρατηγική που θα ακολουθήσουν τα ΕΛΤΑ στο αμέσως προσεχές διάστημα.

Οι κυριότερες προτάσεις και αλλαγές του νέου επιχειρησιακού σχεδίου περιληπτικά:

Ανάπτυξη και επέκταση δραστηριοτήτων:

Λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική κατάσταση, αλλά και την σημαντική πτώση του τζίρου κατά 20% τα δύο τελευταία χρόνια, το επιχειρησιακό σχέδιο προβλέπει την ανάπτυξη νέων προϊόντων ειδικής διαχείρησης,
την διερεύνηση συνεργασιών με άλλους μεταφορικούς οργανισμούς,
την ανάπτυξη υπηρεσιών logistics,
την προώθηση του διαφημιστικού και υβριδικού ταχυδρομείου,
τη διαμόρφωση νέων τιμολογίων επιστολικού ταχυδρομείου,
την κωδικοποίηση όλων των προϊόντων του επιστολικού ανά κλιμάκιο βάρους,
την αναβάθμιση του Track & Trace,
την διεύρυνση της διάθεσης ασφαλιστικών και χρηματοοικονομικών προϊόντων,
την εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας για την εισαγωγή νέων προϊόντων στα καταστήματα,
καθώς και την χρηματοδότηση του ΕΛΤΑ από το ΕΣΠΑ (εδώ υπάρχει σοβαρό πρόβλημα, λόγω των κυβερνητικών αποφάσεων, που η διοίκηση προσπαθεί να ξεπεράσει).

Βελτιστοποίηση λειτουργίας και βελτίωση της ποιότητας:

Κλείσιμο των κέντρων διαλογής Καβάλας, Λιβαδειάς και Χανίων και μεταφορά των εργασιών του στα κέντρα διαλογής Θες/κης, Αττικής και Ηρακλείου αντίστοιχα.
Επανασχεδιασμός των διαβιβάσεων και δρομολογίων και διερεύνηση μεταφοράς των οχημάτων και του σταθμαρχείου στο κέντρο διαλογής Αττικής.

Διερεύνηση συνεργασίας με άλλα δίκτυα χερσαίων μεταφορών (ΚΤΕΛ, ΟΣΕ)
Λειτουργικός ανασχεδιασμός των κέντρων διαλογής με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας και την μείωση του λειτουργικού κόστους.

Χωροθέτηση των μονάδων διανομής με μεταστεγάσεις και συγχωνεύσεις για περιστολή στεγαστικών δαπανών.

Ανασχεδιασμός τομέων διανομής βάσει των πραγματικών όγκων αλληλογραφίας και κόψιμο τομέων εξ αρχής.

Μετεξέλιξη του μοντέλου διανομής (πιλοτική εφαρμογή σε επιλεγμένες περιοχές) με καθιέρωση δύο ανεξάρτητων ταχυδρομικών ροών για την συναλλακτική αλληλογραφία και την ειδική διαχείριση δεμάτων και συστημένης αλληλογραφίας.
Δημιουργία συστήματος ελέγχου απόδοσης των μονάδων διανομής και καθορισμός στοχοθεσίας στο προσωπικό.

Βελτίωση της υπηρεσίας δεμάτων με δημιουργία τοπικών κέντρων επίδοσης και παραλαβής δεμάτων και συστημένων, ιδίως τις απογευματινές ώρες.
Αυτοματοποίηση 100 ακόμη καταστημάτων μέσω της διεύρυνσης της χρήσης του web giposte στις θυρίδες συναλλαγής.

Αναδιάρθρωση του δικτύου πωλήσεων (διαχωρισμός χονδρικής - λιανικής).
Εισαγωγή κινήτρων στις θυρίδες για αύξηση των πωλήσεων
Βελτίωση της εικόνας και λειτουργικότητας των καταστημάτων.
Συρρίκνωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών και ελαχιστοποίηση του σχετιζόμενου λειτουργικού κόστους

Ρυθμιστικό πλαίσιο
Εκπόνηση μελέτης για τις επιπτώσεις της απελευθέρωσης της ταχυδρομικής αγοράς, ώστε να προετοιμαστεί ο ΕΛΤΑ κατάλληλα.

Εσωτερική προετοιμασία εν όψει της απελευθέρωσης της ταχυδρομικής αγοράς.
Διάλογος με τους κυβερνητικούς φορείς σχετικά με τους όρους της απελευθέρωσης, με σκοπό την καλύτερη δυνατή προστασία του ΕΛΤΑ

Ανθρώπινο δυναμικό
Αξιολόγηση όλου του προσωπικού του οργανισμού βάσει συγκεκριμένης στοχοθεσίας.
Αναβάθμιση της εκπαίδευσης του προσωπικού, μέσω της σύνδεσης με τις ανάγκες που προκύπτουν από την αξιολόγηση.

Επικαιροποίηση και σύμπτυξη του "υπηρεσιακού οργανισμού¨ και δημιουργία καθηκοντολογίου – προσοντολογίου ανά θέση εργασίας.
Θέσπιση μηχανισμού παρακίνησης των εργαζομένων μέσω οικονομικών και άλλων κινήτρων.

Θέσπιση διαδικασίας πρότασης νέων ιδεών από τους εργαζόμενους.
Αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο που εμπίπτουν στο πεδίο των συλλογικών συμβάσεων εργασίας (αξιολόγηση, στελέχωση, μετάθεση, μετάταξη κλπ)
Διαφάνεια και εταιρική διακυβέρνηση:

Δημιουργία εταιρικού portal ή internet για την ενημέρωση του προσωπικού με έμφαση στη διαφάνεια σε ότι αφορά διαχειριστικά θέματα ανθρώπινου δυναμικού (μεταθέσεις, μετατάξεις κλπ)
Αναμόρφωση του κανονισμού προμηθειών και του κανονισμού παροχής υπηρεσιών ΕΛΤΑ βάσει της οδηγίας 2004/17/ΕΚ και των διατάξεων του κανονισμού του δημοσίου.

Επανεξέταση του ωραρίου λειτουργίας των οργανωτικών μονάδων, των καταστημάτων, των κεντρικών υπηρεσιών κλπ

Επικοινωνία:

Αλλαγή εικόνας του ΕΛΤΑ μέσω της τυποποιημένης εμφάνισης του προσωπικού (διανομείς, θυρίδες).
Ανασχεδιασμός χωροθέτησης των σημείων επαφής των καταστημάτων (επιλογή κεντρικών σημείων για τα καταστήματα)
Εφαρμογή της νέας εταιρικής ταυτότητας και στα υπόλοιπα 180 καταστήματα του δικτύου.
Ανασχεδιασμός της λειτουργικής οργάνωσης των καταστημάτων (προβολή προϊόντων, απαιτήσεις για τα Shopw-ih-a-shop του ΤΤ, των ειδικών θυρίδων πωλήσεων κλπ).
Υιοθέτηση πράσινου λειτουργικού μοντέλου (υβριδικά οχήματα, χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας κλπ)
Δημιουργία marketing plan που θα εξασφαλίζει την επικοινωνιακή υποστήριξη της στρατηγικής του ΕΛΤΑ.

Σχολιάζουμε:

Το προταθέν επιχειρησιακό σχέδιο δεν περιλαμβάνει καθόλου  οικονομικά στοιχεία (τους απαραίτητους πόρους για την υλοποίηση του).
Η διοίκηση επικαλέστηκε την πίεση του χρόνου για τη διαμόρφωση του και δεσμεύτηκε πως και αυτά θα είναι έτοιμα σε λίγες ημέρες, ώστε να μπορέσουμε να διαπιστώσουμε αν οι προτεινόμενες αλλαγές είναι και υλοποιήσιμες, γιατί ως γνωστόν κανείς κινητήρας δεν δουλεύει χωρίς καύσιμα.
Πολλές από τις προτεινόμενες δράσεις έχουν χρονικό ορίζοντα υλοποίησης το επόμενο δίμηνο ή τετράμηνο. Διάστημα που συμπεριλαμβάνει την περίοδο των εκλογών της τοπικής αυτοδιοίκησης και την εορταστική περίοδο του Δεκεμβρίου, που σίγουρα δεν ευνοούν διαρθρωτικές αλλαγές.
Οι περισσότερες των προτεινομένων ενεργειών απαιτούν την αποδοχή και την στήριξη των εργαζόμενων. Δεν πρέπει να διαφεύγει από τη διοίκηση το δεδομένο, πως απευθύνεται σε προσωπικό με μέσο όρο ηλικίας πλέον των 50 ετών με μικρή δυνατότητα αφομοίωσης νέων πραγμάτων, που εν τέλει δεμένοι στη δύναμη της συνήθειας δεν τις δέχονται εύκολα.
Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε πως σ' αυτό το προσωπικό, που καλείται να στηρίξει αυτές τις αλλαγές, έγινε μείωση αποδοχών πριν λίγους μήνες και σίγουρα δεν έχει τη διάθεση να κάνει και πολλά επιπλέον πράγματα.
Τα δύο σημαντικότερα ζητήματα που θίγει  το νέο επιχειρησιακό σχέδιο, είναι:

1. Η μείωση των θέσεων εργασίας, που απορρέει από την πρόταση συρρίκνωσης του υπάρχοντος οργανογράμματος και που βρίσκει ευήκοα ώτα και στην πλειοψηφία της ΠΟΣΤ.

Η οποία δήλωσε ξεκάθαρα στη χθενινή συνεδρίαση της εκτελεστικής επιτροπής πως πρέπει να είμαστε ρεαλιστές, να δούμε την πραγματικότητα και να επανεκτιμήσουμε τις θέσεις εργασίας σε όλους τους κλάδους και πως εν τέλει σήμερα το Ταχυδρομείο δεν χρειάζεται 11.500 εργαζόμενους, όπως το προηγούμενο οργανόγραμμα προέβλεπε.

2. Η συρρίκνωση του δικτύου του ΕΛΤΑ για οικονομικούς λόγους (κλείσιμο κάποιων ζημιογόνων καταστημάτων)
***Θα θυμόσαστε υποθέτουμε όλοι την σημαία του συνδικάτου μας πριν λίγο καιρό:

Δημόσιο Ταχυδρομείο - Διασφάλιση θέσεων εργασίας - Διασφάλιση εισοδήματος.

Αλήθεια τι απ' όλα αυτά συνεχίζει να υπερασπίζεται σήμερα το συνδικάτο μας;;;

Πηγή:http://pak-elta.blogspot.com/2010/09/2010-2013.html#more