Είτε πρέπει να πατήσετε τέρμα το φρένο ή απλώς να επιβραδύνετε προτού φτάσετε σ' αυτό το σημείο, το EBS (ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα πέδησης) θα σας βοηθήσει να αποφύγετε τον κίνδυνο.
Το EBS είναι ένα ηλεκτρoνικά ελεγχόμενο σύστημα αντιμπλόκ με δισκόφρενα, με υψηλή απόδοση φρένων και άμεση επενέργεια χάρη στην ηλεκτρονική μετάδοση του σήματος.
Το EBS αυξάνει την οδική ασφάλεια για πλαίσιο και συνδυασμούς επικαθήμενων / ρυμουλκούμενων. Τα φρένα τροχών συνεργάζονται με τα βοηθητικά φρένα, για τη βελτίωση της ασφάλειας αλλά και της απόδοσης. Αποτελούν στάνταρ εξοπλισμό για φορτηγά με ανάρτηση αέρα και μπορούν να τοποθετηθούν και σε μερικές εφαρμογές με φύλλα σούστας.
Τα σήματα των φρένων αποστέλλονται στη μονάδα ελέγχου του EBS όταν ο οδηγός πατήσει το πεντάλ. Πληροφορίες στέλνονται από πολυάριθμους αισθητήρες ταχύτητας τροχών και φθοράς θερμουίτ και η μονάδα ελέγχου προσδιορίζει την πίεση των φρένων για κάθε άξονα και τροχό. Υπάρχουν επίσης διαμορφωτές που ρυθμίζουν την πίεση αέρα που φτάνει στα έμβολα των φρένων. Το EBS διαθέτει ακόμα εφεδρικό σύστημα πεπιεσμένου αέρα.
Το EBS διατίθεται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις προγράμματος - μεσαία και υψηλή. Η τελευταία προορίζεται για επικαθήμενα.
Μερικές από τις λειτουργίες ασφαλείας και άνεσης του EBS:
Φρένα αντιμπλόκ ABS.
Η ανίχνευση φθοράς θερμουίτ (LWS) ανάβει όταν έχει απομείνει περίπου 20% των θερμουίτ.
Ο έλεγχος φθοράς θερμουίτ (LWC) εξομαλύνει τη φθορά ανάμεσα στα θερμουίτ στους επιμέρους άξονες.
Προειδοποίηση υπερθέρμανσης για τα φρένα.
Συνδυασμός Φρένων Τα βοηθητικά φρένα ενεργοποιούνται για την υποβοήθηση των φρένων τροχών.
Diff Lock Syncro (DLS) Οι κινητήριοι τροχοί συγχρονίζονται πριν από την εμπλοκή του μπλοκέ διαφορικού.
Σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης (TCS) για έλεγχο του σπιναρίσματος και συγχρονισμό - κατανέμει την πρόσφυση ανάμεσα στους κινητήριους τροχούς.
Εξωτερική Απαίτηση Πέδησης (EBD) μέσω άλλων συστημάτων.
Η Ανάλυση Φθοράς Θερμουίτ υπολογίζει τον αριθμό χιλιομέτρων που απομένουν στα θερμουίτ.
Έλεγχος Ροπής Ολίσθησης εμποδίζει το μπλοκάρισμα των κινητήριων τροχών σε ολισθηρούς δρόμους όταν αφεθεί το γκάζι.
Diff Lock Control (DLC) Αυτόματη επενέργεια του μπλοκέ διαφορικού σε χαμηλές ταχύτητες, σε διατάξεις μονού και συζυγούς οπίσθιου άξονα.
Υποβοήθηση εκκίνησης στην ανηφόρα (Hill-start aid) Τα φρένα απελευθερώνονται μετά από την ανάπτυξη ροπής από τον κινητήρα σε προκαθορισμένο επίπεδο ή όταν αφεθεί το πεντάλ του συμπλέκτη σε φορτηγά με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ή περίπου ένα δευτερόλεπτο αφού απελευθερωθεί το πεντάλ του φρένου σε φορτηγά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Υποβοήθηση Φρεναρίσματος Πανικού αυξάνει την πίεση των φρένων για τη βελτιστοποίηση της επιβράδυνσης και τον περιορισμό της απόστασης ακινητοποίησης.
Εποπτεία Φρένων Τροχών ελέγχει συνεχώς τη λειτουργία των φρένων.
εποπτεία κατάστασης EBS μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος οχήματος TEA και του VCADS Pro.
Προειδοποίηση Απόδοσης Φρένων Προειδοποιεί εάν η επιβράδυνση είναι πολύ χαμηλή σε σχέση με την πίεση του πεντάλ.
Ηλεκτρονικό Πρόγραμμα Ευστάθειας (ESP) Σταθεροποίηση των φρένων για επικαθήμενα με
μετάδοση 4x2, 6x2 και 6x4. Συμπεριλαμβάνεται στο EBS High.
Έλεγχος Δύναμης Ζεύξης (CFC) μεταξύ του ελκυστήρα και του ρυμουλκούμενου.
Το Φρένο Ρυμουλκούμενου (TB) καθιστά δυνατή τη διενέργεια ελέγχου ασφαλείας κατά την αλλαγή ρυμουλκούμενου.