Παρασκευή, 4 Ιουλίου 2014

Ζούμε εποχές 1992 στα ΕΛΤΑ

Οι παλιοί Συνάδελφοι θα θυμάστε την περίοδο 90-93 που τα ΕΛΤΑ διοικήθηκαν από πρώην ανώτατους αξιωματικούς του στρατού. Ειδικά η περίπτωση "του στρατηγού", μας έχει μείνει αξέχαστη. 
Ήταν τότε που επεδίωκαν να αναπτύξουν ....
τα ΕΛΤΑ μέσω της συρρίκνωσης και των συνεχών περικοπών όλων των πρόσθετων αμοιβών! (εκείνοι βέβαια δεν τόλμησαν να βάλουν χέρι στις τακτικές αποδοχές μας, όπως έγινε τώρα!)


Θα θυμάστε επίσης πως, χρειάστηκε μια εξαετία για να ξαναβρεί ο Οργανισμός τον βηματισμό του για να μπει σε κερδοφόρες χρήσεις.


Σήμερα ζούμε παρόμοιες καταστάσεις με μια ουσιαστική όμως διαφορά. Τότε στα ΕΛΤΑ υπήρχε σοβαρό συνδικάτο, που αντιστάθηκε, παρενέβη και πρωταγωνίστησε στην αντιστροφή της καταστροφικής πορείας.


Σήμερα κάνει το ακριβώς αντίθετο!


Συμφωνεί απόλυτα και υπερασπίζεται τις διοικητικές επιλογές για περικοπές των προσθέτων αμοιβών (νυκτερινά, υπερωρίες, εξαιρέσιμα, εκτός έδρας κλπ) στη παραγωγή, αδιαφορώντας αφενός για τις συνέπειες στην ομαλή διεκπεραίωση του ταχυδρομικού έργου αφετέρου, στερεί, μετά και την περικοπή των δώρων, το τελευταίο πενιχρό εισόδημα που είχε απομείνει σε μια μερίδα Συναδέλφων που εργάζονται νύκτα, ή Σάββατα, ή υπερωριακά για να καλύψουν μέρος του χαμένου εισοδήματος τους.


Η ηγεσία της ΠΟΣΤ απόλυτα ταυτισμένη με την ακραία νεοφιλελεύθερη άποψη που θεωρεί πως η ανάπτυξη και η κερδοφορία θα έλθει μέσα από την μείωση του εργατικού κόστους, υιοθετεί και στηρίζει τις διοικητικές επιλογές των συνεχών περικοπών.


Αν, αγαπητοί Συνάδελφοι, το φθηνό εργατικό δυναμικό έφερνε από μόνο του την ανάπτυξη, τότε οι πιο ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου θα ήταν αυτές τις κεντρικής Αφρικής και η πλέον χρεοκοπημένη η Σουηδία.



Αλήθεια, η ηγεσία της ΠΟΣΤ δεν ήταν εκείνη που μας έλεγε πέρυσι τέτοια εποχή πως, η εφαρμογή του 18μηνου crash program και η αναστολή καταβολής των δώρων και του επιδόματος κανονικής άδειας θα έφερνε την κερδοφορία στα ΕΛΤΑ;


Τι έγινε τώρα και απαιτούν και νέες μισθολογικές θυσίες;


Τι δεν πήγε καλά;



Τα πράγματα είναι πολύ απλά. 
Το 18μηνο crash program έχει εκτροχιαστεί πλήρως και διοίκηση-ΠΟΣΤ έχουν επιλέξει επικοινωνιακούς τρόπους για να καλύψουν το φιάσκο του πολυδιαφημιζόμενου από πέρυσι …success story τους!


Και ως συνήθως την πληρώνουν οι συνήθως ύποπτοι, οι …Εργαζόμενοι.


Πονάει κεφάλι; - Κόβει κεφάλι!


Τελευταία επεξεργάζονται μια σειρά από μέτρα, που κατά την άποψη τους μειώνουν τα λειτουργικά έξοδα του Οργανισμού (εμείς το αμφισβητούμε με στοιχεία), ανεξάρτητα αν δημιουργούν σοβαρά λειτουργικά προβλήματα στο Ταχυδρομείο.


Δρομολογούν, να δώσουν σε ιδιώτες-εργολάβους την χρηματοδότηση των καταστημάτων του ΕΛΤΑ, την φύλαξη κτιρίων,  την μεταφορά ταχ. αποστολών, την νυκτερινή βάρδια σε υπηρεσιακές λειτουργίες που δουλεύουν σε 24ωρη βάση (και όπου δεν το κάνουν θα εργάζονται την νύκτα οι Συνάδελφοι με συμβάσεις ορισμένου χρόνου), την αστική διανομή σε πράκτορες κλπ.



Πρόσφατο κατόρθωμα τους, η μη πληρωμή των Συναδέλφων που εργάζονται Σάββατα και αντ’ αυτού, θα τους χορηγείται μια ημέρα ανάπαυση την Δευτέρα.


Κάποιοι Συνάδελφοι μας δηλαδή θα είναι αναγκασμένοι να εργάζονται το πενθήμερο τους από Τρίτη μέχρι Σάββατο.


Τα λειτουργικά προβλήματα όμως που δημιουργεί αυτή η απόφαση, λόγω της μεγάλης έλλειψης προσωπικού, είναι αξεπέραστα.


Αφενός γιατί οι υπηρεσιακές λειτουργίες που θα απουσιάζουν την Δευτέρα όσοι Εργαζόμενοι δούλεψαν Σάββατο, θα υπολειτουργούν αφετέρου, εν μέσω θερινής περιόδου, τινάζεται στον αέρα ο όποιος προγραμματισμός χορήγησης κανονικών αδειών, αφού οι Συνάδελφοι που θα ξεκινούσε η άδεια τους Δευτέρα, δεν θα μπορούν να απουσιάζουν, αφού θα καλύπτουν τα κενά που δημιουργούν όσοι θα λαμβάνουν την ανάπαυση του Σαββάτου.

Μιλάμε για ενέργειες που, εμείς τουλάχιστον, δεν μπορούμε να κατανοήσουμε. Όπως δεν μπορούμε να κατανοήσουμε πως την ώρα που τα ΕΛΤΑ βρίσκονται σε τραγική οικονομική κατάσταση, η διοίκηση συνεχίζει το λάθος να κρατά ανοιχτά καταστήματα απογεύματα και τα Σάββατα, την ώρα που ούτε προσωπικό υπάρχει, ούτε καλύπτουν, τα περισσότερα από αυτά με τα έσοδα τους, τα λειτουργικά τους έξοδα. Όπως δεν μπορούμε να κατανοήσουμε πως δεν υπάρχουν λεφτά για τους Εργαζόμενους, αλλά υπάρχουν λεφτά για τους ιδιώτες-εργολάβους και τους δεκάδες διαγωνισμούς!

Ο γιαλός δεν είναι στραβός! Στραβά αρμενίζουν!

Το θέμα είναι πως την πληρώνουν οι Εργαζόμενοι!