Κυριακή 23 Ιουνίου 2013

24 Ώρες του Le Mans: Νίκη της Audi με τους Κρίστενσεν, ΜακΝίς και Ντιβάλ

Οι Τομ Κρίστενσεν, Άλαν ΜακΝίς και Λοϊκ Ντιβάλ κυριάρχησαν και πήραν τη νίκη στις 24 Ώρες του Λε Μαν, που σκιάστηκαν από τον θάνατο του Δανού οδηγού Άλαν Σίμονσεν στην αρχή του αγώνα.
 Ήταν η ένατη νίκη στον αγώνα για τον...
Κρίστενσεν, που αύξησε το ρεκόρ που ήδη κατείχε.
Ο ΜακΝίς νίκησε για τρίτη φορά, ενώ για τον Ντιβάλ –που έβαλε το αυτοκίνητο στην pole position την Τετάρτη– ήταν η πρώτη νίκη της καριέρας του στο Λε Μαν.

Για την Audi, ήταν η 12η νίκη τα τελευταία 14 χρόνια.

Ο Ντιβάλ, με το Audi No.2, κληρονόμησε την πρώτη θέση την 7η ώρα όταν το Audi No.1 των περσινών νικητών Τρελουγιέ/Λότερερ/Φάσλερ, που ήταν μπροστά από την εκκίνηση του αγώνα, έμεινε επί 12 γύρους στο γκαράζ για να επισκευαστή μια βλάβη στη γεννήτρια.

Περίπου την ίδια ώρα, μια επαφή του Audi No.3 του Όλιβερ Τζάρβις με ένα άλλο αυτοκίνητο είχε ως αποτέλεσμα ένα σκασμένο λάστιχο. Απαραίτητες επισκευές στο αμάξωμα, μια ώρα αργότερα, το έριξαν ακόμα πιο πίσω.

Ενώ το Νο.1 Audi έπεσε κάτω από την 20ή θέση και το Νο.3 στην 6η, τα δύο Toyota –που πριν δεν μπορούσαν να ακολουθήσουν το ρυθμό των Audi– ανέβηκαν στη 2η και την 3η.

Ο Σεμπαστιέν Μπουμί μάλιστα είχε το θράσος να επαναφέρει το Νο.8 Toyota στον ίδιο γύρο με το επικεφαλής Audi το τελευταίο ημίωρο του αγώνα, παίρνοντας μια άξια 2η θέση μαζί με τους Άντονι Ντέιβιντσον και Στεφάν Σαραζέν.


Το Νο.7 Toyota δεν ήταν τόσο τυχερό. Αφού έχασε την 3η θέση από τον Τζάρβις, 4 ώρες πριν το τέλος, ο Νικολά Λαπιέρ βγήκε από την πίστα και χτύπησε με δύναμη στα λάστιχα των στροφών Porsche. Το παράξενο είναι ότι κατάφερε να ξαναφέρει το αυτοκίνητο στα pits και να το επισκευάσει χωρίς να χάσει άλλες θέσεις.


Το Strakka HPD των Κέιν/Ουότς/Λεβέντη τερμάτισε 6ο, αφού τα δύο Rebellion Lola ατύχησαν. Αυτό του Αντρέα Μπελίκι βγήκε από την πίστα το πρωί, ενώ το No.12, που οδηγούσαν τα αστέρια Νελ Γιάνι και Νικ Χάιντφελντ, αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων.
H OAK Racing έκανε το «ένα-δύο» στην κατηγορία LMP2. O Μπερτράν Μπαγκέτ, μετά από ένα τετ-α-κέ όταν πλημμύρισε η πίστα την τελευταία ώρα, κατάφερε να πάρει τη νίκη μαζί με τους Γκοζάλες και Πλάουμαν.
Δεύτερο ήταν ένα ίδιο Morgan-Nissan με οδηγούς τους Πλα/Μπραντλ/Χάινεμάγιερ-Χάνσον, και τρίτο το G-Drive/Delta-ADR ORECA-Nissan των Κόνουεϊ/Μάρτιν/Ρουσινόφ. To τελευταίο έχασε δύο γύρους –τη διαφορά του από το πρώτο– από ένα τρύπιο λάστιχο αρχικά και από μια στάση για επισκευή των φωτιζόμενων αριθμών του αυτοκινήτου, τη νύχτα.
Για μεγάλο μέρος του αγώνα, η κατηγορία GTE Pro έδειχνε να κυριαρχείται από την ομάδα Aston Martin Racing, η οποία πενθούσε το θάνατο του Άλαν Σίμονσεν από το απόγευμα του Σαββάτου.
Μια σοβαρή έξοδος του Μακοβιετσκί στο δεύτερο σικέιν της Μιλσάν, πέντε ώρες πριν τον τερματισμό, έδωσε το πλεονέκτημα στην άλλη Aston, των Μούκε/Τέρνερ/Μπελ.
Με το πέρασμα της ώρας όμως εμφανίστηκε στο προσκήνιο η εργοστασιακή Porsche Νο.92 των Λιτς/Λιμπ/Ντιμά. Μένοντας με τα σλικ στη βροχή, ενώ η Aston του Μούκε κρατήθηκε από το κόκκινο φανάρι στα pits, κατάφερε να ανοίξει μια διαφορά 4 λεπτών.



Με μια επίσης έξυπνη στρατηγική ελαστικών, η άλλη Manthey Porsche, η Νο.91 των Πιλέ/Μπεργκμάιστερ/Μπέρναρντ, έριξε την Aston στην 3η θέση.
Ούτε οι εργοστασιακές Corvette ούτε οι Ferrari της AF Corse διεκδίκησαν ποτέ τη νίκη στην κατηγορία.
Η Aston Martin ήταν αρχικά μπροστά και στην «ερασιτεχνική» κατηγορία GTE Am, μέχρι που ο άτυχος Σίμονσεν βγήκε με μεγάλη ταχύτητα στην Τερτρ Ρουζ, καταστρέφοντας την μπαριέρα ασφαλείας.
Τη σκυτάλη πήρε η Ferrari των Τσιότσι/Γκρίφιν, αλλά ο συνοδηγός τους, Γκέρμπερ, έκανε κάμποσα τετ-α-κέ πέφτοντας πίσω. Μετά από προβλήματα των Porsche No.88 και 77 της ομάδας των αστέρων Ντέμπσι (σινεμά) και Ντελ Πιέρο (ποδόσφαιρο), πέρασε στο προσκήνιο η 911 με το Νο.76 των Βερνέ/Ναράκ/Μπουρέ, που πήρε τελικά τη νίκη μπροστά από τη Ferrari No.55.
Πηγή:http://www.newsit.gr