Κυριακή 13 Μαΐου 2012

GP Ισπανίας: Ο Χάμιλτον έχασε την pole!

O Βρετανός αποκλείστηκε από τους αγωνοδίκες επειδή η McLaren του σταμάτησε λόγω έλλειψης καυσίμου προτού επιστρέψει στα πιτ. Στην πρώτη θέση της εκκίνησης θα βρεθεί ο Παστόρ Μαλντονάντο με τη Williams που θα έχει δίπλα του τον Αλόνσο...

Ας δούμε όμως τι είχε γίνει νωρίτερα.
O Λιούις Χάμιλτον έφερε τη McLaren στην πρώτη θέση της εκκίνησης για 3η φορά φέτος, εντύπωση προκαλεί η διαφορά του από τον δεύτερο Παστόρ Μαλντονάντο που έφερε τη Williams ανέλπιστα ψηλά. Ο οδηγός από τη Βενεζουέλα θα εκκινήσει για πρώτη φορά στην καριέρα του στη F1 από τη 2η θέση.

Οι σημερινές δοκιμές εξελίχθηκαν όπως θα περίμενε κανείς, με πολλές εκπλήξεις, ανατροπές και μικρές διαφορές ανάμεσα στους οδηγούς.

Από την πρώτη κιόλας περίοδο το Q1 βρέθηκε εκτός μαζί με τους έξι πιλότους των μικρών ομάδων ο Μπρούνο Σένα αντιμετωπίζοντας προβλήματα set -up με τη Williams. Ο Βραζιλιάνος προσπαθώντας στο φινάλε να πετύχει έναν χρόνο που θα τον έφερνε στη 17αδα έχασε τον έλεγχο της FW34 και βρέθηκε στην αμμοπαγίδα στο τελευταίο κομμάτι της πίστας στη στροφή 13. Αυτό βοήθησε τον Ζαν Έρικ Βέρν με την Toro Rosso να προκριθεί στο Q2.

Εκεί έγινε κυριολεκτικά χαμός καθότι κάποιοι οδηγοί πoυ χρησιμοποίησαν νωρίς τη μαλακή γόμα της Pirelli βρέθηκαν τελικά εκτός 10αδας. Ανάμεσά στους έκπληξη προκαλεί ο αποκλεισμός των Μπάτον και Γουέμπερ. Ο Βρετανός είχε προβλήματα στο set - up της McLaren η οποία όπως αποδείχτηκε στα χέρια του Χάμιλτον είχε την ταχύτητα για το κάτι παραπάνω που τελικά έφερε τον έγχρωμο πιλότο στην pole. Απογοήτευσε ακόμη μια φορά ο Μάσα με τη Ferrari καθώς περιορίστηκε στην τελευταία θέση του Q2. Στον αντίποδα εντυπωσίασε ο πρώτος χρόνος του Μαλντονάντο.

Η μάχη της 10αδας για την pole position δεν έγινε ποτέ. Οι πιλότοι αναλώθηκαν σ' ένα παιχνίδι αναμονής και είναι χαρακτηριστικό πως ο Φέτελ βγήκε δυο φορές χωρίς καμία να κάνει γρήγορο γύρο. Αντίστοιχη ενέργεια από το Σουμάχερ που βγήκε μια φορά χρησιμοποιώντας τη σκληρή γόμα.

Με το χρονόμετρο να μηδενίζει ο Αλόνσο σημείωσε μια καλή επίδοση φέρνοντας τη Ferrari στην 3η θέση πίσω από τον Χάμιλτον που έχει μεγάλη διαφορά από το 2ο Παστόρ Μαλντονάντο. Δυνατές φάνηκαν και οι Lotus στα χέρια των Γκροζάν, Ράικονεν. Μένει να δούμε αύριο πως θα εξελιχθεί η μάχη της φθοράς των ελαστικών.

Μιλώντας μετά το τέλος της διαδικασίας ο poleman Λιούις Χάμιλτον σημείωσε μεταξύ άλλων: «Ήταν μια τέλεια περίοδος δοκιμών για μένα και είμαι πολύ χαρούμενος γι’ αυτό, μια από τις καλύτερες που έχω βιώσει. Άψογη δουλειά από τους μηχανικούς μας και στην πίστα αλλά και στο εργοστάσιο για τις αναβαθμίσεις του μονοθεσίου που δουλεύουν σωστά. Αισθάνομαι σπουδαία στο μονοθέσιο και νιώθω ότι έχω την τέλεια θέση γι’ αύριο. Θα είναι πολύ σκληρός αγώνας, θέλω πολύ να κερδίσω στην Ισπανία».

Αναφερόμενος στο γεγονός της ακινητοποίησης του μονοθεσίου του στην πίστα προτού γυρίσει στα πιτ ο Χάμιλτον ξεκαθάρισε ότι του δόθηκε εντολή από την ομάδα χωρίς να γνωρίζει το γιατί. Οι αγωνοδίκες θα δουν το συμβάν καθότι τα μονοθέσια πρέπει να έχουν αρκετό καύσιμο για να επιστρέψουν στα πιτ μετά τον γρήγορο γύρο τους.

Από την πλευρά του η έκπληξη της ημέρας, Παστόρ Μαλντονάντο προσπάθησε να εξηγήσει πως βρέθηκε τόσο ψηλά με τη Williams: « Από χτες Παρασκευή διαπιστώσαμε ότι το μονοθέσιο μας ήταν αρκετά γρήγορο για να μπούμε στη 10αδα αλλά σήμερα φάνηκε από τις ελεύθερες δοκιμές ότι είχαμε τη δυνατότητα για κάτι παραπάνω. Προσπαθούμε σκληρά από την αρχή της χρονιάς να κατανοήσουμε τα ελαστικά και να φέρουμε το μονοθέσιο κοντά στις απαιτήσεις τους. Κάναμε ένα καλό βήμα σ’ αυτό τον αγώνα, το μονοθέσιο είναι σταθερό σε ρυθμό αγώνα και βελτιώσαμε το σημείο που πηγαίναμε άσχημα δηλαδή τις δοκιμές. Βρίσκομαι για πρώτη φορά τόσο ψηλά και είμαι χαρούμενος για μένα, την ομάδα μας και την πατρίδα μου» κατέληξε ο οδηγός από τη Βενεζουέλα.

Ο Φερνάντο Αλόνσο προς τέρψιν των Ισπανών οπαδών του έφερε την αναβαθμισμένη Ferrari στην 3η θέση και αισιοδοξεί για ένα καλό αποτέλεσμα αύριο: «Για μας στους τέσσερις πρώτους αγώνες ήταν αδύνατον να καταταγούμε στην πρώτη 3αδα. Δεν μπορούσαμε ούτε να το προσπαθήσουμε γιατί στο Q3 δεν μας περίσσευε φρέσκο σετ ελαστικών. Έχουμε κάνει ένας σαφές βήμα μπροστά αλλά οι διαφορές πλέον είναι πολύ μικρές ανάμεσα στις ομάδες. Δυο με τρία δέκατα κάνουν μεγάλη διαφορά πάνω από πέντε με έξι θέσεις. Δεν ξέρω πόσο μεγάλο είναι το βήμα προόδου που κάναμε, ίσως η 3η θέση να παραείναι καλή για τις δυνατότητές μας αλλά έκανα έναν τέλειο γύρο, ελπίζω να μεταφράσω αυτή την καλή θέση εκκίνησης σε αντίστοιχο αποτέλεσμα αύριο».
Αύριο στις 14:00 μπορείτε να δείτε τα καλύτερα στιγμιότυπα των δοκιμών στον Alpha πριν την απευθείας μετάδοση του αγώνα.

Συνολικά η σειρά κατάταξης είναι:



Θέση Πιλότος               Ομάδα                Χρόνος      Διαφορά  
 1.  Lewis Hamilton        McLaren-Mercedes     1m21.707s
 2.  Pastor Maldonado      Williams-Renault     1m22.285s
 3.  Fernando Alonso       Ferrari              1m22.302s
 4.  Romain Grosjean       Lotus-Renault        1m22.424s
 5.  Kimi Raikkonen        Lotus-Renault        1m22.487s
 6.  Sergio Perez          Sauber-Ferrari       1m22.533s
 7.  Nico Rosberg          Mercedes             1m23.005s
 8.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault     Δε χρονομετρήθηκε
 9.  Michael Schumacher    Mercedes             Δε χρονομετρήθηκε
10.  Kamui Kobayashi       Sauber-Ferrari       Δε χρονομετρήθηκε
Χρόνος εισόδου στο Q3: 1m22.904s                 Διαφορά από 1ο Q2
11.  Jenson Button         McLaren-Mercedes     1m22.944s   +  0.839
12.  Mark Webber           Red Bull-Renault     1m22.977s   +  0.872
13.  Paul di Resta         Force India-Mercedes 1m23.125s   +  1.020
14.  Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes 1m23.177s   +  1.072
15.  Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Ferrari   1m23.265s   +  1.160
16.  Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari   1m23.442s   +  1.337
17.  Felipe Massa          Ferrari              1m23.444s   +  1.339
Χρόνος εισόδου στο Q2: 1m24.362s                 Διαφορά από 1ο Q2
18.  Bruno Senna           Williams-Renault     1m24.981s   + 2.398
19.  Vitaly Petrov         Caterham-Renault     1m25.277s   + 2.694
20.  Heikki Kovalainen     Caterham-Renault     1m25.507s   + 2.924
21.  Charles Pic           Marussia-Cosworth    1m26.582s   + 3.999
22.  Timo Glock            Marussia-Cosworth    1m27.032s   + 4.449
23.  Pedro de la Rosa      HRT-Cosworth         1m27.555s   + 4.972
24.  Narain Karthikeyan    HRT-Cosworth         1m31.122s   + 8.539

107%: 1m28.363s