Η Ευρωβουλή υιοθέτησε τον κανονισμό που θα «ξεμπλοκάρει» τις εργασίες
στα τέσσερα μεγάλα οδικά έργα, η χρηματοδότηση των οποίων έχει
σταματήσει από το 2010.
Οι εργασίες στους αυτοκινητόδρομους σταμάτησαν εξαιτίας της κρίσης και της έλλειψης ρευστότητας των τραπεζών. Σύμφωνα με τον κανονισμό που...
εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και αναμένεται μέσα στον Μάιο να υιοθετηθεί και από το Συμβούλιο της Ε.Ε., τα κράτη-μέλη που λαμβάνουν κοινοτική βοήθεια και είναι υπό καθεστώς μνημονίου θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν κάποιο μέρος της περιφερειακής χρηματοδότησης που τους αναλογεί ως εγγύηση στις τράπεζες, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν έργα υποδομής.
Η πρωτοβουλία αυτή είναι γνωστή ως Μέσο Επιμερισμού Κινδύνου και τα κονδύλια που θα διοχετευθούν μέσω του ΕΣΠΑ υπολογίζονται σε 1,5 δισ. ευρώ, με στόχο μέσω της μόχλευσης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων να διατεθούν τουλάχιστον 2,25 δισ. ευρώ για δανεισμό ή εγγυήσεις.
Η εξέλιξη αυτή θα επιτρέψει την επανεκκίνηση των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων και συγκεκριμένα των Ελευσίνα - Πάτρα - Πύργος, Ιονία Οδός, Ε65 και Μαλιακός – Κλειδί, που σταμάτησαν λόγω διακοπής της δανειοδότησης από τις τράπεζες.
Ο πρόεδρος της Ε.Ε. Μανουέλ Μπαρόζο επεσήμανε ότι με τον τρόπο αυτό τα Διαρθρωτικά Ταμεία μετατρέπονται σε πραγματικό επενδυτικό μέσο, αποδεικνύοντας τη δέσμευση της Επιτροπής για ανάπτυξη στην Ελλάδα και δημιουργία θέσεων εργασίας για τους Έλληνες. Ο ίδιος εξέφρασε επίσης την ικανοποίησή του για τη γρήγορη έγκριση από το Κοινοβούλιο, δηλαδή μόνο 6 μήνες μετά την υποβολή της πρότασης.
Ωστόσο, για να ξεκινήσουν και πάλι οι εργασίες στους αυτοκινητοδρόμους, θα πρέπει να ξεπεραστούν δύο προβλήματα. Το πρώτο αφορά στο τελικό ποσό της μόχλευσης, αφού η Ελλάδα επιδίωκε 3 δισ. ευρώ, αίτημα που ο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων Βέρνερ Χόγερ αρνείται να ικανοποιήσει.
Δεύτερον, η Ελλάδα θα πρέπει με παράλληλες διαδικασίες να οριστικοποιήσει τη συμφωνία για την αναδιάρθρωση των συμβάσεων παραχώρησης, ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα των έργων.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών, τα χρήματα της ΕΤΕπ θα χρησιμοποιηθούν είτε για να εξαγοραστούν τα δάνεια όσων τραπεζών επιθυμούν την έξοδό τους από τα έργα είτε ως εγγύηση προς τις τράπεζες για να ξεκινήσουν και πάλι τη δανειοδότηση των έργων.
Πηγή: kalimera arkadia
Οι εργασίες στους αυτοκινητόδρομους σταμάτησαν εξαιτίας της κρίσης και της έλλειψης ρευστότητας των τραπεζών. Σύμφωνα με τον κανονισμό που...
εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και αναμένεται μέσα στον Μάιο να υιοθετηθεί και από το Συμβούλιο της Ε.Ε., τα κράτη-μέλη που λαμβάνουν κοινοτική βοήθεια και είναι υπό καθεστώς μνημονίου θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν κάποιο μέρος της περιφερειακής χρηματοδότησης που τους αναλογεί ως εγγύηση στις τράπεζες, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν έργα υποδομής.
Η πρωτοβουλία αυτή είναι γνωστή ως Μέσο Επιμερισμού Κινδύνου και τα κονδύλια που θα διοχετευθούν μέσω του ΕΣΠΑ υπολογίζονται σε 1,5 δισ. ευρώ, με στόχο μέσω της μόχλευσης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων να διατεθούν τουλάχιστον 2,25 δισ. ευρώ για δανεισμό ή εγγυήσεις.
Η εξέλιξη αυτή θα επιτρέψει την επανεκκίνηση των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων και συγκεκριμένα των Ελευσίνα - Πάτρα - Πύργος, Ιονία Οδός, Ε65 και Μαλιακός – Κλειδί, που σταμάτησαν λόγω διακοπής της δανειοδότησης από τις τράπεζες.
Ο πρόεδρος της Ε.Ε. Μανουέλ Μπαρόζο επεσήμανε ότι με τον τρόπο αυτό τα Διαρθρωτικά Ταμεία μετατρέπονται σε πραγματικό επενδυτικό μέσο, αποδεικνύοντας τη δέσμευση της Επιτροπής για ανάπτυξη στην Ελλάδα και δημιουργία θέσεων εργασίας για τους Έλληνες. Ο ίδιος εξέφρασε επίσης την ικανοποίησή του για τη γρήγορη έγκριση από το Κοινοβούλιο, δηλαδή μόνο 6 μήνες μετά την υποβολή της πρότασης.
Ωστόσο, για να ξεκινήσουν και πάλι οι εργασίες στους αυτοκινητοδρόμους, θα πρέπει να ξεπεραστούν δύο προβλήματα. Το πρώτο αφορά στο τελικό ποσό της μόχλευσης, αφού η Ελλάδα επιδίωκε 3 δισ. ευρώ, αίτημα που ο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων Βέρνερ Χόγερ αρνείται να ικανοποιήσει.
Δεύτερον, η Ελλάδα θα πρέπει με παράλληλες διαδικασίες να οριστικοποιήσει τη συμφωνία για την αναδιάρθρωση των συμβάσεων παραχώρησης, ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα των έργων.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών, τα χρήματα της ΕΤΕπ θα χρησιμοποιηθούν είτε για να εξαγοραστούν τα δάνεια όσων τραπεζών επιθυμούν την έξοδό τους από τα έργα είτε ως εγγύηση προς τις τράπεζες για να ξεκινήσουν και πάλι τη δανειοδότηση των έργων.
Πηγή: kalimera arkadia