Τρίτη, 13 Μαρτίου 2012

Εξώδικο του Πανελλήνιου Συλλόγου Οδηγών - Τεχνιτών ΕΛΤΑ

ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ Ή ΑΡΧΗΣ
ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ – ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ - ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ


Της Επιχειρησιακής Συνδικαλιστικής Οργάνωσης στα ΕΛΤΑ με την επωνυμία: «ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΟΔΗΓΩΝ ΤΕΧΝΙΤΩΝ ΕΛΤΑ», που εδρεύει στην Αθήνα, οδός Κωνσταντινουπόλεως, αριθμός 177, όπως νόμιμα εκπροσωπείται.

Κατά

Του Οργανισμού με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ» και διακριτικό τίτλο «ΕΛΤΑ» που εδρεύει στην Αθήνα, οδός Απελλού, αριθμός 1, όπως νόμιμα εκπροσωπείται....



Κοινοποίηση:

Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών και με διακριτικό τίτλο «ΠΟΣΤ», που εδρεύει στην Αθήνα, οδός Αριστοτέλους, αριθμός 11-15, όπως νόμιμα εκπροσωπείται.


Κύριοι

Το τελευταίο διάστημα αγνοείτε προκλητικά τις τεκμηριωμένες θέσεις του Συλλόγου μας, όπως αυτές σας έχουν κατατεθεί είτε στις διμερείς (Διοίκησης – Σωματείου), είτε στις τριμερείς (Διοίκησης – ΠΟΣΤ – Σωματείου) συναντήσεις μας, αλλά και μέσω των εξώδικων δηλώσεων του Συλλόγου μας προς εσάς. Συνεχίζετε να αδιαφορείτε προκλητικά, καταστρατηγώντας νόμους του κράτους, όρους συλλογικών συμβάσεων εργασίας και ουσιαστικά μας αναγκάζετε να  παρανομούμε προκειμένου να επιτελέσουμε το έργο μας, θέτοντας σε κίνδυνο ακόμη και την σωματική ακεραιότητα των μελών μας.


Πλήθος δρομολογίων καταστρατηγούν το προεδρικό διάταγμα υπ. αριθμ. 167/22.08.2006 άρθρο 3,  α. (χρόνος εργασίας), παρ.1 και άρθρο 5, (διάλλειμα) παρ. 1 & 2, εξαναγκάζοντας τα μέλη μας προκειμένου να ανταποκριθούν στην εκτέλεση των να παρανομούν. Σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. 2687/10.11.2011 φύλλο της εφημερίδας της κυβέρνησης κατά την εκτέλεση του έργου μας, έτσι όπως μας υποχρεώνετε να το εκτελούμε, υποπίπτουμε σε σωρεία τροχαίων παραβάσεων, που εγκυμονούν αφενός σοβαρότατους κινδύνους για την πρόκληση ατυχήματος, αφετέρου  δημιουργούν τις προϋποθέσεις, μέσω του συστήματος point system, αφαίρεσης της επαγγελματικής άδειας οδήγησης των μελών μας,  αφού όπως γνωρίζετε τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας καταγράφουν σε ηλεκτρονική κάρτα τα πάντα, με αποτέλεσμα  να είμαστε εκτεθειμένοι στους ελέγχους των εντεταλμένων οργάνων της πολιτείας.

Παρά τις συνεχείς οχλήσεις μας για τα θέματα της ομαλής και νόμιμης πρόσβασης στα Ταχυδρομικά Καταστήματα και στις Ε.Μ.Π., αλλά και της ύπαρξης ελεύθερου χώρου στάθμευσης του υπηρεσιακού οχήματος έξω από αυτά, το πρόβλημα συνεχίζει να υφίσταται.

Εδώ και αρκετό διάστημα παρατηρείται το φαινόμενο, σε πολλά δρομολόγια που εκ της φύσης των είναι προγραμματισμένα να εκτελούνται με την συνοδεία συναδέλφου Διαμετακομιστή, (είτε γιατί το υπηρεσιακό αυτοκίνητο διαθέτει ανυψωτική πόρτα, για τον χειρισμό της οποίας είναι επιφορτισμένος ο οδηγός, είτε γιατί ο όγκος των ταχυδρομικών αποστολών είναι μεγάλος), εκτελούνται μόνο από τον οδηγό, χωρίς συνοδό. Τα μέλη μας αφενός, αναγκάζονται να εκτελούν έργο που δεν προβλέπεται από τον ΓΚΠ ΕΛΤΑ για τον κλάδο μας αφετέρου, έχουμε πρόκληση σοβαρών ατυχημάτων από πτώση κοντέινερς, όταν δεν ακινητοποιούνται πάνω στην ανυψωτική πόρτα λόγω της ανυπαρξίας συνοδού.

Παρά το γεγονός της επισήμανσης από μέρους μας για την ακαταλληλότητα (λόγω πρόσβασης) αρκετών κτιρίων που χρησιμοποιεί ο ΕΛΤΑ, όχι μόνο δεν προβαίνετε στη μεταστέγαση των υπηρεσιών που στεγάζονται σ’ αυτά, αλλά ούτε και απευθύνεστε στις αρμόδιες αρχές για αλλαγή της υπάρχουσας σήμανσης των οδών προκειμένου η πρόσβαση του υπηρεσιακού οχήματος να γίνεται νόμιμα. Αρκετές φορές προχωρείτε σε ενοικιάσεις νέων κτιρίων, όπως τελευταία στη Χαλκίδα για τη στέγαση της Ε.Μ.Π., χωρίς να λαμβάνετε υπόψη σας την αδυναμία νόμιμης πρόσβασης και στάθμευσης των υπηρεσιακών οχημάτων. Διαχρονικά οι εκάστοτε διοικήσεις του οργανισμού στην διαδικασία επιλογής  κτιρίων που θα στεγάζουν διάφορες ταχυδρομικές υπηρεσίες, σε πολλές περιπτώσεις αγνοούν την ανάγκη απρόσκοπτης προσβασιμότητας των υπηρεσιακών οχημάτων σε αυτούς, με αποτέλεσμα τα μέλη μας να αναγκάζονται να προβαίνουν σε παραβιάσεις βασικών απαγορεύσεων του Κ.Ο.Κ. προκειμένου να τα προσεγγίσουν (κίνηση σε πεζόδρομο, σε αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας κλπ). Παρά τις συνεχείς οχλήσεις μας αδιαφορείτε στο να διευκολύνετε το έργο μας, με την ύπαρξη ελεύθερου χώρου στάθμευσης έξω από τα ταχυδρομικά καταστήματα και τις μονάδες διανομής.



Εκ της φύσης τους έργου μας, (εργαζόμαστε Σάββατα και εκτός έδρας δρομολόγια), συσσωρεύονται αναπαύσεις (ρεπό), τις οποίες δεν μας χορηγείτε όπως η εργατική νομοθεσία προβλέπει, αλλά ούτε και μας αποζημιώνετε σύμφωνα με τον όρο ΙΗ3, παρ. 3 της ΕΣΣΕ 03.06.2002, με αποτέλεσμα να υπάρχουν οδηγοί με δεκάδες οφειλόμενες αναπαύσεις (ρεπό) συσσωρευμένες εδώ και χρόνια.


Συνεχίζετε να αδιαφορείτε για την μεγάλη έλλειψη διαμετακομιστών – συνοδών στα δρομολόγια που εκτελούνται με φορτηγά αυτοκίνητα και προβλέπεται από τα σχέδια δρομολογίων, με αποτέλεσμα να βάζετε σε κίνδυνο τα μέλη μας, τους εργαζόμενους άλλων κλάδων που συνδράμουν οικειοθελώς στο έργο της φορτοεκφόρτωσης, αλλά και τους ανύποπτους περαστικούς πολίτες που κινδυνεύουν να τραυματιστούν από την πτώση κάποιου εμπορευματοκιβωτίου πάνω από την ανυψωτική πόρτα του φορτηγού, χωρίς την ύπαρξη του ειδικευμένου διαμετακομιστή.



Σε πολλές περιοχές της χώρας συνεχίζετε να θέτετε σε κίνδυνο την σωματική ακεραιότητα, ακόμη και την ίδια την ζωή των μελών μας, όταν τους αναγκάζετε να μεταφέρουν χρηματικά ποσά, είτε εν γνώσει, είτε εν αγνοία τους, χωρίς την συνοδεία της αστυνομίας. Η μεταφορά δε των χρηματοδεμάτων γίνεται, ειδικά στην επαρχία με συμβατικά αυτοκίνητα και όχι θωρακισμένα. Αλλά και εκεί που γίνεται με θωρακισμένα οχήματα (κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη), πολλά από αυτά δεν πληρούν τις προϋποθέσεις ασφαλούς μεταφοράς, ούτε ως προς τους Εργαζόμενους, ούτε ως προς τα μεταφερόμενα χρήματα. Η συντήρηση των  θωρακισμένων οχημάτων γίνεται πλημμελώς. Η ημερομηνία ασφαλείας των θωρακισμένων υαλοπινάκων σε κάποια  έχει λήξει, σε άλλα υπάρχουν άλυτα σοβαρά τεχνικά προβλήματα, ακόμη και η κλειδαριά ασφαλείας δεν λειτουργεί σε ένα από αυτά.

Το σύνολο του στόλου των υπηρεσιακών οχημάτων είναι γερασμένο και παρουσιάζονται μεγάλα προβλήματα στις επισκευές των βλαβών στα ιδιωτικά συνεργεία, με αποτέλεσμα ένας μεγάλος αριθμός οχημάτων να μη μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες εκτέλεσης των δρομολογίων.

Στις 11.01.2012 εκδώσατε την με αριθ. Πρωτ. 1.1.2./2/463 Βασική εγκύκλιο με θέμα: «Οδοιπορικά έξοδα & αποζημιώσεις εντός και εκτός έδρας, του μετατιθέμενου, αποσπώμενου, και μετακινούμενου προσωπικού ΕΛΤΑ». Ανεξάρτητα από την διαφωνία του Συλλόγου μας για τα ποσά που ορίζει η παραπάνω εγκύκλιος για τα μετακινούμενα μέλη μας, πολλές Διευθύνσεις του Οργανισμού δεν την εφαρμόζουν. Επίσης, μετά την έκδοση της άλλαξαν πολλά υπηρεσιακά δρομολόγια  και κατήργησαν την ενδιάμεση διακοπή ωραρίου, χωρίς να υπολογιστεί το τεράστιο πρόβλημα που δημιουργήθηκε στην ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών, αφού πλέον οι αποστολές στα περισσότερα από αυτά τα δρομολόγια αποστέλλονται με μια ημέρα καθυστέρηση από τα καταστήματα κατάθεσης των. Οι αλλαγές αυτές αφενός έγιναν κατά περίπτωση (π.χ. στη Δυτική Ελλάδα συνεχίζουν να εφαρμόζονται τα παλιά δεδομένα), αφετέρου επιβάρυναν δυσανάλογα τον Οργανισμό με κόστη (δεύτερο αυτοκίνητο, δεύτερος οδηγός και διπλά καύσιμα για την απογευματινή βάρδια) και τελικά το αποτέλεσμα είναι αρνητικό.


Για όλους τους παραπάνω λόγους και επειδή  εξαντλήσαμε κάθε προσπάθεια διαλόγου μαζί σας, αφού απευθυνόμαστε σε ώτα μη ακουόντων, συγκαλέσαμε το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου μας την Τετάρτη 7 Μαρτίου 2012,

Το οποίο αποφάσισε ομόφωνα

Α. Από την λήψη της παρούσας, όλοι οι οδηγοί – μέλη μας θα εφαρμόζουν όσα η εργατική νομοθεσία, οι σχετικοί με την οδική συμπεριφορά & ασφάλεια νόμοι καθώς και ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας, αλλά και οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας προβλέπουν. Οι αρνητικές συνέπειες - επιπτώσεις που σίγουρα θα προκληθούν από την εφαρμογή της απόφασης μας, στην ομαλή εκτέλεση των διαβιβάσεων του οργανισμού, θα βαρύνουν αποκλειστικά την διοίκηση του ΕΛΤΑ.

Β. Προσφυγή στην Ελληνική δικαιοσύνη κατά της Διοίκησης του Οργανισμού για τις επιπτώσεις στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, στην αξιοπιστία, στην φήμη και στα έσοδα των Ελληνικών Ταχυδρομείων, εξαιτίας των ενεργειών της.


Επιφυλασσόμενοι κάθε νόμιμου δικαιώματος ημών.

Αρμόδιος δικαστικός επιμελητής εντέλλεται να επιδώσει την παρούσα προς όσους απευθύνεται και σε όσους κοινοποιείται, όπως νόμιμα εκπροσωπούνται, προς γνώση τους και για τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφοντας ταύτη ολόκληρη στην έκθεση επιδόσεως του.

Αθήνα 07 Μαρτίου 2012

Για το Δ. Σ.

Ο Πρόεδρος                       Ο Γ. Γραμματέας


Γιάννης Βερίγος                    Νίκος Κιούσης