Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012

Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των ταχυδρομείων

Με στήριξη της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ, υπερψηφίστηκε επί της αρχής στην Ολομέλεια της Βουλής, το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς. Η συζήτηση του νομοσχεδίου και η παρουσία του Μάκη Βορίδη στα υπουργικά ....

Με στήριξη της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ, υπερψηφίστηκε επί της αρχής στην Ολομέλεια της Βουλής, το νομοσχέδιο. έδρανα με την ιδιότητα του μέλους της Νέας Δημοκρατίας, προκάλεσε ποικίλες αναφορές και σχόλια, που κατέληξαν και σε οξυμένη αντιπαράθεση.
Στην ομιλία του, ο υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Δικτύων, Μάκης Βορίδης, επεσήμανε πως το νομοσχέδιο αποτελεί ενσωμάτωση ευρωπαϊκής Οδηγίας και ως εκ τούτου υπήρξε υποχρεωτικό για την ελληνική κυβέρνηση, η οποία ωστόσο εκτιμά πως θα λειτουργήσει θετικά, παρέχοντας φθηνότερες και καλύτερες υπηρεσίες.
Απέναντι στις αιτιάσεις του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ, πως η απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς, θα οδηγήσει σε παραχώρηση των «φιλέτων» της στους ιδιώτες, περιορίζοντας τα ΕΛΤΑ στις επιχειρηματικά «άγονες γραμμές», ο κος Βορίδης επεσήμανε πως το κόστος της πρόσβασης όλων των πολιτών στις ταχυδρομικές υπηρεσίες («καθολική υπηρεσία»), το φέρουν όλοι οι φορείς που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ταχυδρομικής αγοράς, καθώς και ο κρατικός Προϋπολογισμός:
«Οι φορείς της αγοράς, μας ρωτούν «γιατί μας την μετακυλύετε εμάς την υπηρεσία αυτή, αφού ενδιαφέρει το κράτος;». Και έρχεται και το υπουργείο Οικονομικών και μας λέει πως «αφήνετε πολύ ανοιχτό το θέμα της καθολικής υπηρεσίας και εφόσον ανοίγει η αγορά, εμείς δεν θέλουμε να έχουμε καθόλου εμπλοκή σ' αυτήν και το κόστος της». 'Αρα εδώ, η ρύθμισή μας είναι σταθμισμένη επί της αρχής: Θα πληρώσουν οι ιδιώτες (ώστε να μην έχουν αθέμιτο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι του φορέα της καθολικής υπηρεσίας), με αντάλλαγμα το δικαίωμα πρόσβασης στην ταχυδρομική αγορά» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κος Βορίδης.
Από πλευράς ΚΚΕ, ο Σπύρος Χαλβατζής, κατηγόρησε την κυβέρνηση πως «ξεπουλά τα πάντα στα μονοπώλια και δεν θα αφήσει πέτρα για πέτρα (…) Όπου απελευθερώθηκε η αγορά, χειροτέρευσαν οι υπηρεσίες και ανέβηκαν οι τιμές: Στο Λος 'Αντζελες η ιδιωτικοποίηση της ενέργειας οδήγησε σε πολλαπλά μπλακ άουτ - και στην Αγγλία, η ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων οδήγησε σε πολύνεκρα δυστυχήματα. Πολλές εκατοντάδες νεκροί παγώνουν στους δρόμους και πεθαίνουν, όπως και στην Ελλάδα…».
«Γιατί να πάω στο Λος 'Αντζελες, όταν μπορώ να δω πως η απελευθέρωση της κινητής και σταθερής τηλεφωνίας προκάλεσε πτώση των τιμών, έως και 20%;» αντέταξε ο Μάκης Βορίδης.
Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκε ο ΛΑΟΣ, με τον Αλέκο Χρυσανθακόπουλο να δηλώνει ενάντιος «σε κάθε είδος κρατισμού που ακολουθεί λογικές σπάταλου και συντεχνιακού κράτους: Εμείς θέλουμε ανάπτυξη της αγοράς με όρους υγιούς ανταγωνισμού» δήλωσε ο κος Χρυσανθακόπουλος. Άλλωστε, «ο κρατισμός συμπεριλαμβάνει και την ιδιοτέλεια του επιλεγμένου ιδιώτη, ο οποίος θα πριμοδοτείται για να βγάζει άκοπα κέρδη…».
«Με το νομοσχέδιο διαλύετε τα ΕΛΤΑ» σημείωσε ο Π. Λαφαζάνης (ΣΥΡΙΖΑ): «Ποια είναι η απελευθερωμένη αγορά; Να παίρνω εγώ την Αγουλινίτσα και οι άλλοι τα φιλέτα; Αυτό κάνατε με την ακτοπλοΐα: Οι άγονες γραμμές πληρώνονται αδρότατα απ' τον έλληνα φορολογούμενο. Φτάσαμε οι επιδοτήσεις να αυξάνονται και δρομολόγια να μην υπάρχουν. Θα εγκαταλειφθούν ταχυδρομικές υπηρεσίες στην ακριτική και αγροτική Ελλάδα - οι ιδιωτικές εταιρείες δεν υπάρχει περίπτωση να βάλουν το χέρι στην τσέπη - και ο φορολογούμενος θα πληρώνει τον ιδιώτη ΕΛΤΑ. Αυτά κάνατε και στις αεροπορικές εταιρείες» παρατήρησε ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ. 

Πηγή: http://www.24h.gr/
Πηγή:http://www.pak-elta.gr