Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2011

Δύο μέτρα και δύο σταθμά στις περικοπές μας

Η Διοίκηση του Οργανισμού φαίνεται πως έχει πάρει το χαντζάρι κι όποιον πάρει ο χάρος.
Όποιον πάρει;;;
Ή μήπως παίρνει περισσότερο συγκεκριμένους κλάδους και συγκεκριμένες κατηγορίες εργαζομένων;;;
Οι αποφάσεις της 15ης Δεκεμβρίου 2011 του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΛΤΑ για τις περικοπές στους μισθούς μας είναι ουσιαστικά δύο κατηγοριών.

Κάποιες είναι οριζόντιες και αφορούν...
όλο το προσωπικό του οργανισμού (περικοπές στο μισθολογικό κλιμάκιο και στα επιδόματα) και κάποιες είναι στοχευμένες και αφορούν συγκεκριμένες κατηγορίες Συναδέλφων που, είτε εργάζονται στα κέντρα διαλογής και έχουν πρόσθετες αμοιβές, είτε μετακινούνται εκτός έδρας λόγω υπηρεσιακών αναγκών και λαμβάνουν αποζημίωση.

Και ενώ οι πρόσθετες αμοιβές και οι εκτός έδρας αποζημιώσεις έχουν μειωθεί στο ίδιο ποσοστό με τις τακτικές αποδοχές, αφού υπολογίζονται ποσοστιαία πάνω σ' αυτές, έρχεται η απόφαση της 15ης Δεκέμβρη και τις περικόπτει επιπρόσθετα κατά 20% και 55% αντίστοιχα. Δηλαδή μειώσεις που αντιστοιχούν στις πρόσθετες αμοιβές στο 50% και στις εκτός έδρας αποζημιώσεις στο 85%.


Και σαν να μην έφτανα όλα αυτά, με νέα εγκύκλιο της Διεύθυνσης Οικονομικών του ΕΛΤΑ, ζητείται από τους Συναδέλφους που κάνουν χρήση ταξί, προκειμένου να προσέλθουν ή να αποχωρήσουν από την εργασία τους κατά τις ώρες 24:00 - 05:00,  να προσκομίζουν αποδείξεις προκειμένου να πάρουν τα χρήματα που δικαιούνται.

Η παραπάνω εγκύκλιος έρχεται σε ευθεία αντίθεση με  τον ΓΚΠ-ΕΛΤΑ (Κεφάλαιο Η΄,  Όρος Η 1, παράγραφος 39), αλλά και με την ΕΣΣΕ 2006-2007 (Όρος 7ος, παράγραφος β που αναφέρει:
 "Η αποζημίωση που καταβάλλεται για χρήση ταξί στο προσωπικό που αναλαμβάνει υπηρεσία ή αποχωρεί από τον χώρο εργασίας του μεταξύ των ωρών 24:00 – 05:00  διαμορφώνεται στα  5,00€ ημερησίως.) και που δεν αναφέρει πουθενά πως απαιτείται η προσκόμιση απόδειξης για την καταβολή του ποσού.

Πιστεύει κανείς από τους Διοικητικούς παράγοντες πως το ποσό που μέχρι σήμερα καταβάλλεται χωρίς απόδειξη, επαρκεί για την κάλυψη της δαπάνης μετακίνησης; 
Τις ώρες που καταβάλλεται το ποσό των 5€, η "ταρίφα" στα ταξί είναι διπλή και σίγουρα το μέσο κόστος μετακίνησης των Συναδέλφων που κάνουν χρήση, ξεπερνά τα 15€.

Αν λοιπόν η Διοίκηση απαιτεί προσκόμιση  αποδείξεων για να καταβάλλει το ποσό στον δικαιούχο, ενέργεια που μπορεί να γίνει μόνο εφόσον  τροποποιηθεί ο 7ος όρος  της ΕΣΣΕ 2006-2007, θα πρέπει να περιμένει αύξηση της συνολικής δαπάνης  κατά 300% περίπου (από τα 5€ στα 15€ ανά εργαζόμενο).

Αναμφισβήτητο γεγονός πάντως είναι - το αποδεικνύουν οι ενέργειες - πως κάποιοι κλάδοι εργαζομένων στη παραγωγική διαδικασία έχουν στοχοποιηθεί από τη Διοίκηση. 
Γιατί φαίνεται ξεκάθαρα πως, ο στόχος της Διοίκησης δεν είναι η γραφειοκρατική διαδικασία συλλογής των αποδείξεων αλλά  το "κόψιμο" της παροχής.
Δεν γνωρίζουμε τους λόγους, μπορούμε όμως να τους υποθέσουμε! (θα τους πούμε όταν έρθει η ώρα)

Γιατί δεν είναι δυνατόν στους χαμηλόμισθους Συναδέλφους Εργαζόμενους στα ΕΛΤΑ οι συνολικές μειώσεις, μόνο στους μισθούς, να ξεπερνούν το 30% και η απόφαση της 15ης Δεκεμβρίου του ΔΣ ΕΛΤΑ να περικόπτει από τους υψηλόμισθους εξωτερικούς συμβούλους μόνο 10%.

Εκτός κι αν έτσι, εννοούν το δίκαιο και την ίση μεταχείρηση αυτοί που αποφασίζουν και αυτοί που τους συμβουλέουν.