Πέμπτη 29 Ιουλίου 2010

Η απεργία συνεχίζεται

 1076804_b Το μεσημέρι της Παρασκευής θα πραγματοποιηθεί γενική συνέλευση των σωματείων των απεργών, αποφάσισαν οι πρόεδροι των ομοσπονδιών των μεταφορέων, ενώ έως τότε η απεργία συνεχίζεται δήώσε ο Γιώργος Τζωρτζάτος, πρόεδρος του πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων & Εμπορευματικών Μεταφορών.

"Είχα εξουσιοδοτηθεί από τον κλάδο μου -δήλωσε ο κ. Τζωρτζάτος- να προβώ μαζί με τους άλλους ισότιμους προέδρους σε διαπραγματεύσεις ότι αφορούν τον κλάδο. Οφείλω αυτά να τα μεταφέρω αύριο στο σώμα μας, στη γενική συνέλευση και οι πρόεδροι των ομοσπονδιών, των σωματείων να λάβουν θέση επ' αυτών που διαπραγματευτήκαμε. Μέχρι τη γενική συνέλευση, η απεργία συνεχίζεται. Από κει και πέρα οι πρόεδροι των σωματείων θα πάρουν αποφάσεις".

Η σύσκεψη με τους προέδρους των ομοσπονδιών, ξεκίνησε αργά το απόγευμα και διεκόπη όταν ο κ. Τζωρτζάτος συναντήθηκε με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Υποδομών, Χάρη Τσιόκα, για κάποιες διευκρινήσεις όπως ο ο ίδιος είπε.

Νωρίτερα είχε ολοκληρωθεί η συνάντηση του υπουργού Υποδομών με τους απεργούς, που διήρκεσε, περίπου, 5 ώρες.

Είναι άνθρωποι με συνέπεια και ήθος, δήλωσε ο Δημήτρης Ρέππας μετά την συνάντηση ενώ ο Γ. Τσάμος ανέφερε ότι "συζητήσαμε διάφορα θέματα, τα οποία θα πάμε τώρα να κάνουμε γενική συνέλευση οι δύο ομοσπονδίες και από κει και πέρα θα δούμε τι αποτέλεσμα θα βγάλουμε. Δεν μπορώ να πω τίποτα άλλο".

Το υπουργείο Υποδομών πολιορκήθηκε, νωρίς το πρωί της Πέμπτης, από εκατοντάδες οδηγούς από πολλές πόλεις της χώρας. Το κλίμα ήταν εκρηκτικό ενώ σημειώθηκαν αψιμαχίες ανάμεσα σε διαδηλωτές και αστυνομικούς.

Οι αστυνομικοί έκαναν χρήση χημικών όταν κάποιοι διαδηλωτές ανέβηκαν πάνω στα κάγκελα και προσπάθησαν να μπουν μέσα στο υπουργείο ενώ ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις παραμένουν έξω από το υπουργείο Υποδομών.

Απεργοί επιτέθηκαν στα τηλεοπτικά συνεργεία και τους δημοσιογράφους, ενώ χτύπησαν έναν δημοσιογράφο και δύο τεχνικούς, οι οποίοι νοσηλεύονται σε νοσοκομείο. Οι δημοσιογράφοι βλέποντας περίπου 100 διαδηλωτές με άγριες διαθέσεις, κρύφτηκαν σε μια σχολή οδηγών και χρειάστηκε περίπου μισή ώρα ώσπου να φυγαδευτούν από αστυνομικές δυνάμεις. Ορισμένοι διαδηλωτές προπηλάκισαν τους δημοσιογράφους και αυτοί απομακρύνθηκαν από το σημείο.

Οι οδηγοί λένε ότι δεν πρόκειται να υποχωρήσουν παρά την πολιτική επιστράτευση.

'"Συγνώμη" ζήτησε, λίγο αργότερα ο Άγγελος Φάλαρης, γενικός γραμματέας της ομοσπονδίας ιδιοκτητών βυτιοφόρων λέοντας ότι "ζητούμε συγνώμη από αυτούς που δέχθηκαν την επίθεση και ελπίζω να είναι καλά. Ζητώ από τους απεργούς την κατανόησή τους. Αυτή τη στιγμή δεν πρέπει να δημιουργήσουμε κανένα πρόβλημα, καταλαβαίνω την αγανάκτηση αλλά αυτά είναι απαράδεκτα πράγματα. Πρέπει να σταματήσουν αμέσως για να μην χάσουμε και το δίκιο μας".

Το ραντεβού των εκπροσώπων των ιδιοκτητών φορτηγών και του Δημήτρη Ρέππα ξεκίνησε, περίπου, στις 13.30, και γίνεται σε ουδέτερο έδαφος, υπό τα βάρος των απειλών και της έντονης παρουσίας εκατοντάδων απεργών έξω από το υπουργείο Υποδομών. Δεν έλειψαν τα χαμόγελα μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας και των εκπροσώπων των απεργών.

Με το ίδιο αυτοκίνητο έφθασαν στο σημείο της συνάντησης ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Σηφουνάκης με τον κ. Τζωρτζάτο όπως και ο κ. Τσάμος με τον γγ του υπ. Υποδομών. Από το πρωί αλλεπάλληλες ήταν οι συναντήσεις.

Ορισμένα από τα αιτήματα των απεργών είναι, να παραμείνει η διαφοροποίηση των κατηγοριών οχημάτων και όχι η ενοποίησή τους όπως προβλέπεται στο νομοσχέδιο. Η κυβέρνηση αυτό δεν το συζητά, είναι κάτι που δεν μπορεί να αλλάξει. Ζητούν το "πάγωμα" του νομοσχεδίου, να υπάρξει η κλιμακωτή μείωση της αξίας της αδείας, να ξεκινήσει ένα χρόνο μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου. Ζητούν εξίσωση συντάξεων με τους πρώην ασφαλισμένους από το ΤΣΑ και το ΤΕΒΕ καθώς υπάρχει διαφορά στις συντάξεις ενώ πληρώνουν τις ίδιες εισφορές. Ζητούν ρητή αναφορά των δράσεων που προβλέπονται στο αναπτυξιακό νόμο, όπως και επίσης βάζουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων κάποια φορολογικά θέματα.

Από την πλευρά της η κυβέρνηση, θέλει να συνεχιστεί ο διάλογος και να εκτονωθεί η κατάσταση. Από το υπουργείο Υποδομών, σύμφωνα με πληροφορίες λένε ότι, το μόνο που μπορούν να συζητήσουν και να προσπαθήσουν να υλοποιήσουν, είναι να υπάρξει η κλιμακωτή μείωση σε διάστημα 5 ετών και η μηδενισμός της αδείας να γίνει το 5ο έτος.

Αποκλιμάκωση και λύση επιδιώκει η κυβέρνηση

Οι εντολές που έχει δώσει ο πρωθυπουργός προς την πολιτική ηγεσία του υπ. Υποδομών είναι να εξαντλήσει τον διάλογο παρά την πολιτική επιστράτευση ώστε να βρεθεί η "χρυσή" φόρμουλα και να λήξει η απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών δημοσίας χρήσης και βυτιοφόρων.

Ο πρωθυπουργός ήταν κατηγορηματικός ότι η κυβέρνηση θέλει να βρεθεί λύση στα αιτήματα των απεργών χωρίς να αλλάξει η φιλοσοφία του νομοσχεδίου.

Το στίγμα έδωσε ο πρωθυπουργός το βράδυ της Τετάρτης, στο δείπνο που παρέθεσε προς τους βουλευτές του θερινού τμήματος της Βουλής. Πολλοί βουλευτές έθεσαν το θέμα στον πρωθυπουργό σχετικά με την στάση που θ ατηρήσει η κυβέρνηση.

Ο κ. Παπανδρέου είπε ότι δεν ήταν μια ευχάριστη απόφαση η επίταξη και υποστήριξε ότι "ήταν μια δυσάρεστη απόφαση αλλά η κυβέρνηση κάτι έπρεπε να κάνει. Δεν θα αφήσουμε να παραλύσει η χώρα. Δώσαμε στον κλάδο των ιδιοκτητών ότι μπορούσαμε, ότι ήταν εφικτό. Η χώρα μέσα στο καλοκαίρι δεν μπορεί να μπει σε περιπέτειες" ενώ πρόσθεσε όσον αφορά το θέμα της απεργίας "αυτό ήταν μια επιλογή, ή το αφήνεις και τραβάει με όλες τις συνέπειες ή το σταματάς. Η κυβέρνηση επέλεξε να το σταματήσει δύο μέρες αφότου είχε ξεκινήσει, γιατί ο κόσμος βρίσκεται σε διακοπές. Τώρα πόσο έτοιμο είναι το κράτος να ανταποκριθεί αυτό θα φανεί".

"Καλώς ελήφθη η απόφαση" σημείωσε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Ευ. Βενιζέλος ενώ ανέφερε ότι "θα ήθελα να μην φτάσουμε στην ανάγκη εφαρμογής αυτής της αναγκαστικής και αναγκαίας απόφασης γιατί πρέπει όλες οι κοινωνικές και επαγγελματικές ομάδες, έστω την υστάτη στιγμή να δείχνουν ότι έχουν αίσθηση εθνικής και κοινωνικής ευθύνης. Και άνθρωποι που δουλεύουν καθημερινά κ, γιατί ο καθένας δικαιούται να προωθεί τα επαγγελματικά του συμφέροντα, δεν στερούνται πατριωτισμού. Είμαι βέβαιος ότι θα λειτουργήσουν πατριωτικά και υπεύθυνα τώρα ώστε να λυθεί το πρόβλημα χωρίς να χρειαστεί να εφαρμοστεί η απόφαση".

Την ίδια ώρα, παρόλο που η κυβέρνηση επιστράτευσε τους ιδιοκτήτες φορτηγών δημόσιας χρήσης και μεταφοράς υγρών καυσίμων, η κατάσταση στην αγορά παραμένει χαώδης καθώς από τα ξημερώματα της Πέμπτης, οι απεργοί εμπόδιζαν τα φορτηγά ιδιωτικής χρήσης να φορτώσουν καύσιμα από τα διυλιστήρια.

Πηγή:http://www.megatv.com/megagegonota/summary.asp?catid=17533&subid=2&pubid=10736753