Δευτέρα 26 Ιουλίου 2010

Εταιρείες οδικών μεταφορών αντί αδειών φορτηγών

09ae832609231be85165b9145418473a Νεκρώνει η αγορά, επιμένει το υπουργείο

Η διακίνηση προϊόντων παραλύει, οι επαγγελματικοί φορείς βγάζουν μια ακόμη φωνή απόγνωσης για τον τουρισμό και την αγορά, προβλήματα περιμένουν ακόμη και τις ακτοπλοϊκές μεταφορές αλλά το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών επιμένει: Άδειες φορτηγών τέλος!
Στο εξής εταιρείες Οδικών Μεταφορών, για τις οποίες δίνεται περίοδο χάριτος τριών ετών για να συγκροτηθούν.
Το νομοσχέδιο που έχει ανοίξει τον Ασκό του Αιόλου στον κλάδο των επαγγελματιών φορτηγών αυτοκινήτων και παραλύει την χώρα από τις απεργιακές κινητοποιήσεις παρουσίασε τη Δευτέρα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρης Ρέππας χωρίς να εμφανίζεται διατεθειμένος να κάνει ούτε ένα βήμα πίσω στην απελευθέρωση των οδικών μεταφορών που απασχολεί 33.000 επαγγελματίες και 110.000 εργαζόμενους.
«Σεβόμαστε το δικαίωμα στην απεργία αλλά στην Ελλάδα δεν είναι μόνο οι οδηγοί φορτηγών αλλά και άλλοι επαγγελματίες που θέλουν να ανοίξει η αγορά και να λειτουργήσει αποτελεσματικά» είπε ο υπουργός και συνέστησε ψυχραιμία, χαρακτηρίζοντας μάχες οπισθοφυλακής τις κινητοποιήσεις και τόνισε ότι τα προβλήματα που δημιουργούνται στην αγορά από την απεργία στην αγορά καυσίμων, μπορούν να επιλυθούν από τα φορτηγά που διαθέτουν τα ίδια τα πρατήρια.
Μόνο που και εκείνα  κατεβάζουν ρολά, αντιδρώντας σε άλλη ρύθμιση του υπουργείου που αφορά την οδική ασφάλεια, η οποία καταργεί την απόσταση των 200 μέτρων μεταξύ των πρατηρίων!

Άδειες φορτηγών με 1.500 ευρώ 

Με βάση το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, μέχρι το 2013 όλοι οι μεταφορείς θα2Η ΜΕΡΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ  ΒΥΤΙΟΦΟΡΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ πρέπει να οργανώσουν τις δραστηριότητές τους σε επιχειρηματικούς φορείς με τη μορφή ΑΕ ή ΕΠΕ με στόχο από το 2013 το κόστος των αδειών να εξαλειφθεί πλήρως.
Υπολογίζεται από την περίοδο εκείνη και μετά μία άδεια που σήμερα μπορεί να κοστίζει από 70.000 έως 100.000 ευρώ, ο ενδιαφερόμενος θα καταβάλλει για να την αποκτήσει μόνο 1.500 ευρώ που θα είναι τα διοικητικά έξοδα εξέτασης του φακέλου.
Αυτό είναι και το σημείο της μεγάλης διαφωνίας με τους επαγγελματίες του κλάδου, οι οποίοι θεωρούν ότι με το νομοσχέδιο αυτό απαξιώνονται πλήρως οι άδειες που έχουν αποκτήσει έναντι υψηλών τιμημάτων στο παρελθόν.
Ο κ. Ρέππας υποστηρίζει ότι δεν υφίσταται τέτοιο θέμα από τη στιγμή που οι αξίες των υφιστάμενων αδειών θα είναι τμήμα του μετοχικού κεφαλαίου της ΑΕ ή τις ΕΠΕ που θα δημιουργηθούν.

Τα κριτήρια για τις νέες άδειες

 Για να εκδοθούν καινούριες άδειες θα εξετάζονται τέσσερα κριτήρια: η οικονομική δυνατότητα, η επαγγελματική επάρκεια, η καλή φήμη και ύπαρξη υποδομών ενώ οι νέες επιχειρήσεις θα έχουν την δυνατότητα ένταξης για χρηματοδότηση στον αναπτυξιακό νόμο.
Κατά την μεταβατική περίοδο, θα εκδίδονται νέες άδειες με καταβολή μιας ειδικής εισφοράς που θα συνεισφέρει στο νέο ταμείο για την οδική ασφάλεια και το περιβάλλον που δημιουργείται.
Η ειδική εισφορά απομειώνεται σταδιακά σε τρεις φάσεις (2011 30%, 2012 35%, 2013 35%).
Οι νέες εισφορές καθορίζονται με βάση το φορτίο του φορτηγού και είναι 10.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο, 2.000 ευρώ για κάθε επόμενο και μέχρι 7 τόνους και 1.500 ευρώ για κάθε επόμενο μέχρι τους 40 τόνους. Για τα φορτηγά που μεταφέρουν καύσιμα είναι 20.000 για τον πρώτο τόνο και 2.000 για κάθε επόμενο και μέχρι του 42 τόνους.
Τα κόμιστρα για τις μεταφορές των εμπορευμάτων απελευθερώνονται μετά από συμφωνία του φορτωτή και του μεταφορέα.
Εξαιρούνται τα νησιά και απομονωμένες ορεινές περιοχές σε περιπτώσεις μεταφοράς καυσίμων όπου το ανώτατο  κόμιστρο θα καθορίζεται με απόφαση των υπουργών Ενέργειας και Υποδομών. 

KHFISIAS%2005_450x Χάος στους δρόμους
Μεγάλα προβλήματα σημειώνονται στην κίνηση των οχημάτων, ακόμη και στους μεγάλους  δρόμους του λεκανοπεδίου εξαιτίας της απεργίας των ιδιοκτητών φορτηγών δημοσίας χρήσης.
Εκτός από την κίνηση που συνεχώς αυξάνεται και εξαντλεί τα νεύρα των οδηγών από πολύ νωρίς το πρωί, αυξάνεται με το πέρασμα της ώρας και ο αριθμός των βυτιοφόρων που παρατάσσονται λίγο μετά τη γέφυρα Τατοΐου στο ρεύμα προς Λαμία.
Στην Παραλιακή και στη Λεωφόρο Αθηνών τα σταθευμένα φορτηγά αυξάνουν το πρόβλημα προκαλώντας τοπικές καθυστερήσεις και σοβαρό μπλοκάρισμα.
Σοβαρά προβλήματα παρατηρούνται και στα πρατήρια υγρών καυσίμων, ακινητοποιώντας σχεδόν τα περισσότερα οχήματα πού σχηματίζουν ουρά επτά χιλιομέτρων!
Μεγάλος είναι ο κίνδυνος να στερέψει η αγορά στην μέση των καλοκαιρινών διακοπών, ενώ οι ιδιοκτήτες βενζινάδικων λένε πως τα καύσιμα φθάνουν μέχρι την Τετάρτη.
Αρχικά η απεργία διαρκείας είχε προγραμματιστεί να αρχίσει από τις 27 Αυγούστου, όμως  οι ιδιοκτήτες αποφάσισαν να την ξεκινήσουν από την  Κυριακή, 25 Ιουλίου 2010, με αποτέλεσμα να προκληθούν αυτά τα προβλήματα στην  τροφοδοσία της αγοράς, εν μέσω της κορύφωσης της τουριστικής περιόδου.
Οι ιδιοκτήτες Φορτηγών Αυτοκινήτων και Βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης αντιδρούν στην απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στο «άνοιγμα» του κλειστού επαγγέλματος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών και στη δημιουργία εταιρειών οδικού μεταφορέα.
Σε ανακοίνωσή τους, οι Ιδιοκτήτες Φορτηγών ΔΧ κατηγορούν το αρμόδιο υπουργείο για αιφνιδιασμό, επικεντρώνοντας κυρίως τις επικρίσεις τους στο θέμα της αξίας της αδείας, σημειώνοντας ότι «το κράτος τους πούλησε τις άδειες σε τριπλάσια αξία από τη σημερινή».
Καμπανάκι για τουρισμό και αγορά

Μια σειρά από επαγγελματικούς φορείς, καλούν τους μεταφορείς να λογικευθούν.
«Να πρυτανεύσει η λογική» ζητά ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος, και επισημαίνει ότι «η συντεχνία των ΔΧ Φορτηγών αποφασίζουν να στραγγίξουν την αγορά δημιουργώντας προβλήματα τόσο στην μεταφορά εμπορευμάτων όσο και στη διακίνηση τουριστών με την έλλειψη καυσίμων που θα δημιουργήσει η απεργιακή κινητοποίηση».
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης, τόνισε ότι η απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων δε σημαίνει καταστροφή επαγγελματικών κλάδων αλλά βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς τους και μείωση του κόστους.
Από την πλευρά του ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς ζητάει διάλογο ώστε να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα.

Πηγή:http://www.protothema.gr