Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2014

Τέλη με το χιλιόμετρο: Πόσο... πονηρό τελικά μπορεί να είναι το Κράτος;

Βούιξε... ο τόπος, λέει, από την πρόθεση της Κυβέρνησης να εξετάσει γι' ακόμα μία φορά τον τρόπο που θα καταβάλλονται τα τέλη κυκλοφορίας από τους ιδιοκτήτες των αυτοκίνητων. Να σας θυμίσω ή για όσους δεν το γνωρίζουν, ότι η φορολογία στα...
αυτοκίνητα τα τελευταία 4-5 χρόνια έχει αλλάξει καμιά 35αριά φορές!!!



Πάνω από ένα εκατομμύριο πινακίδες βρίσκονται στοιβαγμένες στις εφορίες...

Χρέωση με το χιλιόμετρο!!!
Ας αναλύσουμε όμως τα σημερινά δεδομένα, που είναι μία ακόμα κίνηση αυτού του κράτους, να ρίξει άδεια προκειμένου να πιάσει γεμάτα! Διαβάζουμε, βλέπουμε ή ακούμε (ανάλογα με το Μέσο που ενημερώνεται ο καθένας), πως η Κυβέρνηση σκέφτεται να χρεώνει τους ιδιοκτήτες με τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με τα χιλιόμετρα που καλύπτουν. Βασισμένοι σε ολλανδικό μοντέλο (που δεν έχει τεθεί ακόμα σε εφαρμογή) και εφοδιασμένα τα αυτοκίνητα με GPS θα στέλνουν σε μία κεντρική μονάδα τα χιλιόμετρα που ο κάθε ιδιοκτήτης καλύπτει καθημερινά ή τέλος πάντων όταν οδηγεί το αυτοκίνητό του και μετά θα πολλαπλασιάζονται με το 0,003 και θα βγαίνει η... λυπητερή. Στην πράξη για να έχετε μία τάξη μεγέθους κάθε 10.000 χιλιόμετρα θα πληρώνουμε 300 ευρώ.


Όλοι θα δίνουν το.. κατιτίς

Ακούγοντάς την είδηση, θα πει κάποιος ότι αυτό το Κράτος ενδιαφέρεται επιτέλους για όλους αυτούς
που αδυνατούν να πληρώσουν τέλη, καθώς μην ξεχνάμε πως τα οχήματα χωρίς πινακίδες έχουν ήδη ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο. Στο δια ταύτα όμως, το νούμερο αυτό μεταφράζεται σε απώλειες εκατομμυρίων ευρώ καθώς αναφερόμαστε σε οχήματα αρκετών... κυβικών. Έτσι λοιπόν, με μία τέτοια κίνηση... ματ, αυτομάτως δεν θα υπήρχαν πινακίδες ενώ λίγο πολύ όλοι θα κινούσαν τα αυτοκίνητά τους, άρα και θα πλήρωναν κατιτίς στο κράτος που θα έβλεπε τα ταμία του να γεμίζουν.

Θα την πληρώσουν αυτοί που δεν έχουν!!!

Αν ψάξουμε όμως λίγο πιο βαθειά το θέμα θα διαπιστώσουμε πως τα πράγματα δεν είναι έτσι. Είναι σίγουρο πως το μεγαλύτερο ποσοστό των ιδιοκτητών αυτοκινήτων με κινητήρες πολλών κυβικών θα γλιτώσουν αρκετά χρήματα αλλά δεν θα συμβεί το ίδιο με όσους έχουν αυτοκίνητα που δεν εφοδιάζονται με μεγάλους κινητήρες. Για παράδειγμα: Αν έχεις ένα αυτοκίνητο 3.500 κ.εκ. και πληρώνεις τέλη 1.100 ευρώ το χρόνο, για να φτάσεις σε αυτό το ποσό (αν υποθέσουμε ότι ισχύουν τα τέλη με τα χιλιόμετρα) θα πρέπει να καλύψεις πάνω από 35.000 χιλιόμετρα! Από την άλλη αυτός που έχει ένα μικρό αυτοκίνητο και δεν πληρώνει τέλη λόγω χαμηλών εκπομπών ρύπων CO2 (άρα δεν μολύνει και πολύ το περιβάλλον) ή πληρώνει 100-150 ευρώ το χρόνο θα αναγκαστεί να ανεβάσει τον προϋπολογισμό εξόδων καθώς τα τέλη θα φτάσουν και τα 500 ευρώ. Μην ξεχνάμε πως ο μέσος όρος χιλιομέτρων ανά έτος για τους Έλληνες οδηγούς είναι σχεδόν 15.000 χιλιόμετρα άρα αν ισχύσει ένα τέτοιο μέτρο, το ετήσιο ποσό, είτε έχεις Fiat-ακι είτε Ferrari θα είναι το ίδιο.





Αν ισχύσουν τα νέα τέλη τότε όλα τα αυτοκίντηα θα επιβαρύνονται το ίδιο...


Πληρώνεις και ξαναπληρώνεις...

Δικαίως λοιπόν θα αρχίσουν να παραπονιούνται οι ιδιοκτήτες μικρών αυτοκινήτων και να ρίχνουν "ευθύνες" σε αυτούς που έχουν μεγάλα (σε κυβισμό) αυτοκίνητα. Γιατί πολύ απλά αυτός που έχει ένα μικρό όχημα, το χρησιμοποιεί για τις καθημερινές του ανάγκες, για να πάει τα παιδιά του στο σχολείο και γενικότερα για να ανταπεξέλθει στον σύγχρονο τρόπο ζωής. Όταν λοιπόν έχει αγοράσει ένα μικρό "του-του" (επειδή το μεγάλο το "πάρκαρε" λόγω υψηλής φορολογίας) για να μην πληρώνει πολλά τέλη και ξαφνικά φάει ακόμα μία σφαλιάρα τότε πως θα αντιδράσει;



Κοιτάζοντας τον παραπάνω πίνακα μπορεί ο καθένας να καταλάβει πόσο θα πληγούν όσοι έχουν μικρά αυτοκίνητα. Το ίδιο ισχύει γι' αυτά που χρεώνονται ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων CO2...


Μας βάζει να τσακωνόμαστε...
Όπως διαπιστώνετε, με αυτό τον τρόπο το Κράτος βάζει τους φορολογούμενος πολίτες να "τσακώνονται" μεταξύ τους, για το ποιος φταίει, για το ποιος πρέπει να πληρώσει και άλλα τέτοια. Φυσικά το ίδιο (το Κράτος), έχοντας ρίξει την... μπηχτή, μετρά αντιδράσεις και περιμένει την κατάλληλη στιγμή για να χτυπήσει. Σε κάθε περίπτωση όλα μεταφράζονται σε χρήμα, καθώς το αυτοκίνητο αντιμετωπίζεται, ακόμα και σήμερα, εν έτη 2014, ως είδος πολυτελείας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως όταν αγοράσαμε αυτοκίνητο (ή αγοράζουμε) πληρώσαμε και τον ανάλογο φόρο. Άρα γιατί αυτό το κυνήγι, είτε έχεις... Ferrari είτε έχεις... Fiat; Γιατί τόσα χρόνια προσπαθούμε να δούμε ποιος θα πληρώσει τα σπασμένα όταν από τα χρήματα που δίνεις κατά την αγορά πληρώνεις και το ανάλογο χρηματικό ποσό για φόρους;

Λύσεις υπάρχουν...
Αν ψαχτούν οι υπεύθυνοι θα διαπιστώσουν πως λύσεις υπάρχουν και μάλιστα πολλές, που όχι μόνο θα καλύψουν τον προϋπολογισμό αλλά θα έχουν και πλεόνασμα. Λίγο σκέψη χρειάζεται και διάθεση για κάτι καλύτερο. Όχι μόνο για τους λίγους ή για μερίδα πολιτών - ιδιοκτητών αυτοκινήτων αλλά για ΟΛΟΥΣ...

  Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
  saribal@otenet.gr


Διαβάστε επίσης: Τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με τα... χιλιόμετρα!
Πηγή:http://www.zougla.gr