Παραδέχεται νοθεία η ADAC
Ισχυρό πλήγμα δέχεται το κύρος της γερμανικής λέσχης
αυτοκινήτου ADAC, μετά τις αποκαλύψεις περί παραποίησης στοιχείων κατά την
ψηφοφορία για την ανάδειξη του αυτοκινήτου της χρονιάς.Ο Μίχαελ Ραμστέτερ,
υπεύθυνος επικοινωνίας της...
ADAC και αρχισυντάκτης του περιοδικού της λέσχης Motorwelt υπέβαλε την παραίτησή του, παραδεχόμενος νόθευση των στοιχείων της ψηφοφορίας για την ανάδειξη του αυτοκινήτου της χρονιάς. Πρόκειται για το βραβείο Gelber Εngel της λέσχης που απονέμεται στο πιο δημοφιλές αυτοκίνητο της χρονιάς. Σύμφωνα με δημοσίευμα της Bild am Sonntag, ο Ραμστέτερ παραδέχθηκε ενώπιον του Διοικητικού Συμβουλίου της ADAC ότι παραποίησε τα δεδομένα της ψηφοφορίας προκειμένου να αναδειχθεί το Golf της Volkswagen «το αγαπημένο αυτοκίνητο» των Γερμανών. Την υπόθεση έφερε στο φως η Süddeutsche Zeitung πριν από μερικές ημέρες. Σε δημοσίευμά της, η εφημερίδα του Μονάχου υποστήριξε ότι η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου παραποίησε τα στοιχεία, ισχυριζόμενη 1. ότι έλαβαν μέρος στην ψηφοφορία 290 χιλιάδες μέλη, ενώ συμμετείχαν μόνον 76 χιλιάδες και 2. υποστηρίζοντας ότι το Golf αναδείχθηκε πρώτο με 34.299 ψήφους, ενώ στην πραγματικότητα έλαβε μόνον 3.409.
ADAC και αρχισυντάκτης του περιοδικού της λέσχης Motorwelt υπέβαλε την παραίτησή του, παραδεχόμενος νόθευση των στοιχείων της ψηφοφορίας για την ανάδειξη του αυτοκινήτου της χρονιάς. Πρόκειται για το βραβείο Gelber Εngel της λέσχης που απονέμεται στο πιο δημοφιλές αυτοκίνητο της χρονιάς. Σύμφωνα με δημοσίευμα της Bild am Sonntag, ο Ραμστέτερ παραδέχθηκε ενώπιον του Διοικητικού Συμβουλίου της ADAC ότι παραποίησε τα δεδομένα της ψηφοφορίας προκειμένου να αναδειχθεί το Golf της Volkswagen «το αγαπημένο αυτοκίνητο» των Γερμανών. Την υπόθεση έφερε στο φως η Süddeutsche Zeitung πριν από μερικές ημέρες. Σε δημοσίευμά της, η εφημερίδα του Μονάχου υποστήριξε ότι η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου παραποίησε τα στοιχεία, ισχυριζόμενη 1. ότι έλαβαν μέρος στην ψηφοφορία 290 χιλιάδες μέλη, ενώ συμμετείχαν μόνον 76 χιλιάδες και 2. υποστηρίζοντας ότι το Golf αναδείχθηκε πρώτο με 34.299 ψήφους, ενώ στην πραγματικότητα έλαβε μόνον 3.409.
«Οι ψήφοι πολλαπλασιάζονταν μυστηριωδώς»
Ο
Μίχαελ Ραμστέτερ, υπεύθυνος επικοινωνίας της ADAC και αρχισυντάκτης του
περιοδικού της λέσχης Motorwelt υπέβαλε την παραίτησή του
Η ADAC είναι αντιμέτωπη με μια «κρίση
εμπιστοσύνης», αναφέρουν σχολιαστές, επικαλούμενοι την «κάκιστη
επικοινωνιακή διαχείριση» της υπόθεσης. Αυτό που εξοργίζει την κοινή
γνώμη είναι η στάση που τήρησαν τα διευθυντικά στελέχη της λέσχης. Την
περασμένη Πέμπτη, κατά την τελετή της απονομής του βραβείου Gelber
Engel, και μετά τις πρώτες αποκαλύψεις της Süddeutsche Zeitung, ο
γενικός διευθυντής της ADAC Καρλ Ομπερμάιερ απέρριψε με ειρωνικά σχόλια
το σχετικό δημοσίευμα, κάνοντας λόγο για αναλήθειες και αστήριχτους
υπαινιγμούς. «Τουλάχιστον», είπε σκωπτικά ο Ομπερμάιερ, «έγραψαν σωστά
τα τέσσερα γράμματα της λέσχης μας». Φυσικά, μόνο έτσι δεν ήταν τα
πράγματα. Το αποκαλυπτικό δημοσίευμα της Süddeutsche Zeitung στηρίχθηκε
σε στοιχεία και έγγραφα της ADAC. Σύμφωνα με την εφημερίδα «τα περίεργα
περιστατικά συνδέονταν με το πρόσωπο του Ραμστέτερ». Στο γραφείο του
υπεύθυνου επικοινωνίας «κατέληγαν οι ψήφοι για την ανάδειξη του Gelber
Engel και εκεί πολλαπλασιάζονταν μυστηριωδώς, όπως υποστηρίζουν
εργαζόμενοι στην ADAC», γράφει η Süddeutsche Zeitung.
Καταγγελίες από συνεργάτες της ADAC
Μολονότι ο Μίχαελ Ραμστέτερ ήταν ένας
από τους ισχυρούς άνδρες της λέσχης αυτοκινήτου, όλα δείχνουν ότι ήταν
έντονα διαφιλονικούμενο πρόσωπο εντός της ADAC. Όπως υποστηρίζει η
Süddeutsche Zeitung, πρόσφατα, 30 συνεργάτες του εξέφρασαν με επιστολή
τους προς το Δ.Σ. τα παράπονά τους για «το στιλ διοίκησης» του
Ραμστέτερ, υπογραμμίζοντας ότι δεν υπάρχει πλέον βάση εμπιστοσύνης και
χαρακτηρίζοντας «προβληματική» την κατάσταση στο τμήμα επικοινωνίας.
Μετά τις αρχικές οργισμένες διαψεύσεις από την ADAC, o Ραμστέτερ αναγκάσθηκε να παραδεχθεί «προσωπικά σφάλματα» στη διαχείριση της ψηφοφορίας και ζήτησε συγγνώμη για την «ανάρμοστη συμπεριφορά» του, η οποία, όπως τόνισε, έπληξε την αξιοπιστία και το κύρος της γερμανικής λέσχης αυτοκινήτου. Η ADAC, που είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη λέσχη αυτοκινήτου με 19 εκατομμύρια μέλη, διέταξε εσωτερική έρευνα για τα προηγούμενα χρόνια, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν και στο παρελθόν είχαν σημειωθεί κρούσματα παραποίησης στοιχείων της ψηφοφορίας για το αυτοκίνητο της χρονιάς. Το Δ.Σ. της λέσχης αποφάσισε επίσης να διεξάγεται στο εξής η ψηφοφορία υπό συμβολαιογραφική εποπτεία.
Μετά τις αρχικές οργισμένες διαψεύσεις από την ADAC, o Ραμστέτερ αναγκάσθηκε να παραδεχθεί «προσωπικά σφάλματα» στη διαχείριση της ψηφοφορίας και ζήτησε συγγνώμη για την «ανάρμοστη συμπεριφορά» του, η οποία, όπως τόνισε, έπληξε την αξιοπιστία και το κύρος της γερμανικής λέσχης αυτοκινήτου. Η ADAC, που είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη λέσχη αυτοκινήτου με 19 εκατομμύρια μέλη, διέταξε εσωτερική έρευνα για τα προηγούμενα χρόνια, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν και στο παρελθόν είχαν σημειωθεί κρούσματα παραποίησης στοιχείων της ψηφοφορίας για το αυτοκίνητο της χρονιάς. Το Δ.Σ. της λέσχης αποφάσισε επίσης να διεξάγεται στο εξής η ψηφοφορία υπό συμβολαιογραφική εποπτεία.
Σταμάτης Ασημένιος, SZ, Der Spiegel
Υπεύθ. Σύνταξης: Κώστας Συμεωνίδης