«Έτσι
προστατεύει η διοίκηση των ΕΛΤΑ τα συμφέροντα της εταιρείας;».
Ο
Πανελλήνιος Σύλλογος Οδηγών – Τεχνικών ΕΛΤΑ ενίσταται στη συμφωνία ΕΛΤΑ –
ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με την οποία τα ΕΛΤΑ δίνουν μέρος της μεταφοράς
ταχυδρομικών αποστολών στον άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης-Αθήνας στην
ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Του Φώτη Φωτεινού
Ο εν λόγω σύλλογος απέστειλε εξώδικο στο διοικητικό συμβούλιο των ΕΛΤΑ, υποστηρίζοντας ότι το κόστος μεταφοράς με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι μεγαλύτερο, από ότι με ιδιόκτητα μέσα, ζητώντας τα εξής:
έργου της μεταφοράς
ταχυδρομικών αντικειμένων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η μεταφορά τους να συνεχίσει
να γίνεται με τα ιδιόκτητα μεταφορικά μέσα του οργανισμού, υιοθετώντας
την πρόταση μας να τοποθετηθούν ρυμούλκες στα υπάρχοντα οχήματα του
ΕΛΤΑ.
-σε
διαφορετική περίπτωση, σας ενημερώνουμε πως θα αναγκαστούμε να
προσφύγουμε στη δικαιοσύνη και να κινηθούμε νομικά εναντίον σας,
προκειμένου να διασφαλίσουμε αφενός τα συμφέροντα του οργανισμού και
αφετέρου τα συμφέροντα των μελών του συλλόγου μας.
Μάλιστα,
στην σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι «το θέμα της εκχώρησης του έργου
συζητήθηκε στο ΔΣ των ΕΛΤΑ και σύμφωνα με την εισήγηση τα κόστη
διαμορφώνονται ως εξής:
Α. Με ιδιόκτητα μέσα ΕΛΤΑ, το δρομολόγιο Αθήνα Θεσσαλονίκη κοστίζει, σύμφωνα με τη διοίκηση, 630 ευρώ, αν εκτελείται με δεκάτοννο όχημα
(το δεκάτοννο μεταφέρει 18 εμπορευματοκιβώτια, κατά συνέπεια το κόστος
διαμορφώνεται σε 35 ευρώ ανά εμπορευματοκιβώτιο) και 660 ευρώ αν
εκτελείται με επικαθήμενο όχημα (νταλίκα), το επικαθήμενο μεταφέρει 36
εμπορευματοκιβώτια, κατά συνέπεια το κόστος διαμορφώνεται σε 18,33 ευρώ
ανά εμπορευματοκιβώτιο.
Β. Το κόστος μεταφοράς με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σύμφωνα με την προσφορά της είναι 738 ευρώ αν μεταφέρει ένα κοντέινερ (το
κοντέινερ μεταφέρει 30 εμπορευματοκιβώτια, κατά συνέπεια το κόστος
διαμορφώνεται σε 24,6 ευρώ ανά εμπορευματοκιβώτιο) και 676,5 ευρώ αν
μεταφέρει δύο κοντέινερς (τα δύο κοντέινερ μεταφέρουν 60
εμπορευματοκιβώτια, κατά συνέπεια το κόστος διαμορφώνεται σε 676,5 Χ 2 :
60 = 22,55 ευρώ ανά εμπορευματοκιβώτιο).
Κατ'
αρχήν ο σύλλογος μας αμφισβητεί το σκεπτικό της Διοίκησης για την
διαμόρφωση του κόστους του δρομολογίου, για τον υπολογισμό του οποίου
συμπεριέλαβε τον μισθό του Οδηγού, τις υπερωρίες, τα καύσιμα, την
συντήρηση του οχήματος και το κόστος απόσβεσης του οχήματος.
Τον
αμφισβητούμε γιατί, ανεξάρτητα από την εκχώρηση του έργου στην
ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο ΕΛΤΑ θα συνεχίσει να πληρώνει τον μισθό του οδηγού (εκτός
και αν προτίθεται να τον απολύσει!), καθώς και την απόσβεση του
οχήματος. Θα γλυτώσει μόνο τα καύσιμα και τις υπερωρίες.
Κατά συνέπεια το πραγματικό κόστος ανά δρομολόγιο με υπηρεσιακό όχημα είναι κατά 40% περίπου μικρότερο από το υπολογισμένο.
Ανεξάρτητα
όμως από αυτή την παραδοχή, ακόμη κι αν δεχτούμε τον υπολογισμό της
διοίκησης, όπως είναι, το κόστος μεταφοράς με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι
μεγαλύτερο!».
Πηγή: metaforespress.gr