Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ για το συγκριτικό κόστος κατασκευής των σηράγγων στα Τέμπη, δημοσιεύει σήμερα η ¨Εφημερίδα των Συντακτών».Σύμφωνα με το δημοσίευμα «το μέσο
κατασκευαστικό κόστος για το τμήμα Μαλιακός-Κλειδί διαμορφώνεται σε...
32
εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο. Η Εγνατία, με 73 δίδυμες σήραγγες συνολικού
μήκους 50 χλμ. για κάθε ρεύμα κυκλοφορίας, η οποία κατασκευάστηκε ως
κλασικό δημόσιο έργο, είχε μέσο κόστος από 4,1 έως 15,4 εκατ. ευρώ ανά χλμ.
Οι σήραγγες Τεμπών είναι το ακριβότερο
έργο στην Ευρώπη, ενώ «τσιμπημένες» εμφανίζονται οι τιμές για τα έργα
και στους άλλους τρεις αυτοκινητόδρομους, με βάση τα στοιχεία που δίνει
το αρμόδιο υπουργείο.
Οι συγκρίσεις γίνονται με βάση στοιχεία
από την Εγνατία οδό και τον σχεδόν έτοιμο αυτοκινητόδρομο
Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, αλλά και με ανάλογα έργα σε άλλες χώρες της
Ε.Ε., όπως η Γαλλία και η Γερμανία.
Ενδεχομένως το πραγματικό κοστολόγιο να
είναι ακόμη μεγαλύτερο για την περίπτωση των τεσσάρων αυτοκινητόδρομων,
αφού παρά τις ερωτήσεις της «Εφ.Συν.» προς το υπουργείο Υποδομών, δεν
έγινε γνωστό αν σε αυτό περιλαμβάνεται η πρόσθετη χρηματοδοτική συμβολή
του 1,2 δισ. που εξασφάλισαν οι εργολάβοι για να υπογράψουν τις
συμφωνίες επανεκκίνησης. Είναι σαφές ότι δεν συνυπολογίζονται τα περίπου
600 εκατ. ευρώ, τα «πανωπροίκια» που αποδέχτηκε να καταβάλει το Δημόσιο
λόγω καθυστερήσεων με υπαιτιότητά του (απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικά,
μεταφορά δικτύων ΔΕΗ κ.λπ.).
ΠΗΓΗ: Efsyn.gr