Οι σειρήνες ήχησαν στις 04.00 για πρώτη
φορά από τις 13 Ιανουαρίου 2012 στο νησί Τζίλιο της Τοσκάνης
αναγγέλλοντας την επιτυχή ολοκλήρωση της επιχείρησης ανόρθωσης του
κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia. Εκατοντάδες άνθρωποι... υποδέχθηκαν με ιαχές την ανακοίνωση συγκεντρωμένοι
στο λιμάνι, στην είσοδο του οποίου δεσπόζει σαν φάντασμα η σιλουέτα του
κάποτε πλωτού παλατιού με σκουριασμένη τη μία του πλευρά έπειτα από
είκοσι μήνες στο νερό.
Η επιχείρηση της ανόρθωσης ολοκληρώθηκε. Το πλοίο βρίσκεται σε κατακόρυφη θέση, φθάσαμε σε κλίση 0 μοιρών» ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο Φράνκο Γκαμπριέλι, επικεφαλής της υπηρεσίας πολιτικής προστασίας και υπεύθυνος για την επιχείρηση.
«Να το βλέπω να βγαίνει από το νερό είναι πολύ συγκινητικό για μένα. Δεν μπορούσα να το χάσω. Θα μπορούσα να έχω χάσει τη ζωή μου στο πλοίο αυτό και όμως είμαι εδώ για να διηγηθώ την ιστορία μου», είπε ο Λουτσιάνο Κάστρο, ένας από τους επιβάτες του πλοίου.
«Είναι εντυπωσιακό να βλέπεις σε τι κατάσταση βρίσκεται το πλοίο. Είναι λυπηρό γιατί έχουμε μπροστά στα μάτια μας μία τραγωδία», δήλωσε ο Στέφανο τορτόρα, ένας από τους υπεύθυνους της επιχείρησης.
Οι συγκεντρωμένοι στην αποβάθρα του λιμανιού επιφύλαξαν υποδοχή ροκ σταρ στον Νοτιοαφρικανό Νικ Σλόουν, τον «μετρ των ανελκύσεων» που ηγήθηκε της επιχείρησης από την πλωτή εξέδρα που χρησίμεψε ως αίθουσα ελέγχου. «Μεγάλε Νικ! Καλή δουλειά!», τού φώναζαν οι κάτοικοι από τα μπαλκόνια την ώρα που αποβιβαζόταν από την εξέδρα.
«Είμαι ανακουφισμένος. δεν έχει γίνει ποτέ εγχείρημα τέτοιας κλίμακας...τώρα θα προχωρήσουμε σε λεπτομερή επιθεώρηση των ζημιών που έχει το πλοίο. Αν είναι αρκετά γερό για να ορθωθεί έτσι, τότε είναι ικανό να ξαναπλεύσει», είπε πριν μπει στο μπαρ για μια μπύρα.
Η επιχείρηση που ολοκληρώθηκε έπειτα από 19 ώρες ήταν μια από τις πλέον πολύπλοκες και ακριβές περιπτώσεις ανέλκυσης πλοίου που επιχειρήθηκε ποτέ, καθώς το 114.500 τόνων κρουαζιερόπλοιο ανορθώθηκε με τη βοήθεια ειδικών χαλύβδινων καλωδίων και τοποθετήθηκε σε μια ειδική τεχνητή πλατφόρμα.
Η πρωτοφανής επιχείρηση ανέλκυσης του πλοίου, η μεγαλύτερη ναυαγιαίρεση που έχει ποτέ πραγματοποιηθεί παγκοσμίως, ξεκίνησε το πρωί της Δευτέρας, με τρίωρη καθυστέρηση λόγω άσχημων καιρικών συνθηκών.
Στην όλη προσπάθεια ανόρθωσης του κρουαζιερόπλοιου μήκους 289 μέτρων συμμετείχαν πεντακόσιοι μηχανικοί από 24 χώρες, ενώ η επιχείρηση εκτιμάται ότι θα στοιχίσει συνολικά 600 εκατ. ευρώ.
Το ποσό θα καλυφθεί εν μέρει από τις ασφαλιστικές εταιρείες, αλλά ακόμα κι έτσι το σύνολο του κόστους της ναυαγιαίρεσης αυτής, μακράν ακριβότερης στην ιστορία, δεν θα καλυφθεί πλήρως.
Πλην όμως όλες οι εταιρείες που συμμετέχουν προσβλέπουν στην εμπειρία που θα αποκομίσουν από την επιχείρηση.
Γιγάντιοι γρύλλοι ανέβασαν πόντο-πόντο το κουφάρι του Concordia από τα βράχια την ώρα που στην άλλη πλευρά του, με αντίστοιχους ρυθμούς, τρόμπαραν νερό στις τεράστιες δεξαμενές που είχαν προσκολληθεί στα πλευρά του για να ισορροπήσουν την μεταφορά βάρους.
Το κρουαζιερόπλοιο μετακινήθηκε κατά εξήντα μοίρες και επανήλθε με τον τρόπο αυτό, σε οριζόντια θέση, ώστε να μπορεί να ρυμουλκηθεί.
Συνολικά για την κατασκευή των ατσάλινων βάσεων και νημάτων που τραβούν το Costa Concordia, χρησιμοποιήθηκαν τριακόσιες χιλιάδες τόνοι χάλυβα, που αντιστοιχούν στο τετραπλάσιο του μετάλλου με το οποίο οικοδομήθηκε ο Πύργος του Άιφελ στο Παρίσι.
Η ανόρθωση ελέγχεται εξ αποστάσεως από την πλωτή «αίθουσα ελέγχου», όπου 12 άνθρωποι, ο καθένας μπροστά στο κομπιούτερ του, χειρίζονται διαφορετικά μέρη της επιχείρησης.
Επικεφαλής των εργασιών είναι ο Νοτιοαφρικανός Νικ Σλόουν, ειδικός στις ανελκύσεις, ο οποίος ηγείται ομάδας 500 ατόμων, που εργάζονται σε 24ωρη βάση.
Οι ξένοι και οι Ιταλοί δημοσιογράφοι που παρακολούθησαν την επιχείρηση ανόρθωσης ξεπερνούν τους πεντακόσιους, ενώ μέσα ενημέρωσης τονίζουν ότι πρόκειται για μοναδική προσπάθεια, από την στιγμή που δεν έχει επιχειρηθεί ποτέ στο παρελθόν η μετακίνηση ενός πλοίου τόσων μεγάλων διαστάσεων.
Η επιχείρηση της ανόρθωσης ολοκληρώθηκε. Το πλοίο βρίσκεται σε κατακόρυφη θέση, φθάσαμε σε κλίση 0 μοιρών» ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο Φράνκο Γκαμπριέλι, επικεφαλής της υπηρεσίας πολιτικής προστασίας και υπεύθυνος για την επιχείρηση.
«Να το βλέπω να βγαίνει από το νερό είναι πολύ συγκινητικό για μένα. Δεν μπορούσα να το χάσω. Θα μπορούσα να έχω χάσει τη ζωή μου στο πλοίο αυτό και όμως είμαι εδώ για να διηγηθώ την ιστορία μου», είπε ο Λουτσιάνο Κάστρο, ένας από τους επιβάτες του πλοίου.
«Είναι εντυπωσιακό να βλέπεις σε τι κατάσταση βρίσκεται το πλοίο. Είναι λυπηρό γιατί έχουμε μπροστά στα μάτια μας μία τραγωδία», δήλωσε ο Στέφανο τορτόρα, ένας από τους υπεύθυνους της επιχείρησης.
Οι συγκεντρωμένοι στην αποβάθρα του λιμανιού επιφύλαξαν υποδοχή ροκ σταρ στον Νοτιοαφρικανό Νικ Σλόουν, τον «μετρ των ανελκύσεων» που ηγήθηκε της επιχείρησης από την πλωτή εξέδρα που χρησίμεψε ως αίθουσα ελέγχου. «Μεγάλε Νικ! Καλή δουλειά!», τού φώναζαν οι κάτοικοι από τα μπαλκόνια την ώρα που αποβιβαζόταν από την εξέδρα.
«Είμαι ανακουφισμένος. δεν έχει γίνει ποτέ εγχείρημα τέτοιας κλίμακας...τώρα θα προχωρήσουμε σε λεπτομερή επιθεώρηση των ζημιών που έχει το πλοίο. Αν είναι αρκετά γερό για να ορθωθεί έτσι, τότε είναι ικανό να ξαναπλεύσει», είπε πριν μπει στο μπαρ για μια μπύρα.
Η επιχείρηση που ολοκληρώθηκε έπειτα από 19 ώρες ήταν μια από τις πλέον πολύπλοκες και ακριβές περιπτώσεις ανέλκυσης πλοίου που επιχειρήθηκε ποτέ, καθώς το 114.500 τόνων κρουαζιερόπλοιο ανορθώθηκε με τη βοήθεια ειδικών χαλύβδινων καλωδίων και τοποθετήθηκε σε μια ειδική τεχνητή πλατφόρμα.
Η πρωτοφανής επιχείρηση ανέλκυσης του πλοίου, η μεγαλύτερη ναυαγιαίρεση που έχει ποτέ πραγματοποιηθεί παγκοσμίως, ξεκίνησε το πρωί της Δευτέρας, με τρίωρη καθυστέρηση λόγω άσχημων καιρικών συνθηκών.
Στην όλη προσπάθεια ανόρθωσης του κρουαζιερόπλοιου μήκους 289 μέτρων συμμετείχαν πεντακόσιοι μηχανικοί από 24 χώρες, ενώ η επιχείρηση εκτιμάται ότι θα στοιχίσει συνολικά 600 εκατ. ευρώ.
Το ποσό θα καλυφθεί εν μέρει από τις ασφαλιστικές εταιρείες, αλλά ακόμα κι έτσι το σύνολο του κόστους της ναυαγιαίρεσης αυτής, μακράν ακριβότερης στην ιστορία, δεν θα καλυφθεί πλήρως.
Πλην όμως όλες οι εταιρείες που συμμετέχουν προσβλέπουν στην εμπειρία που θα αποκομίσουν από την επιχείρηση.
Γιγάντιοι γρύλλοι ανέβασαν πόντο-πόντο το κουφάρι του Concordia από τα βράχια την ώρα που στην άλλη πλευρά του, με αντίστοιχους ρυθμούς, τρόμπαραν νερό στις τεράστιες δεξαμενές που είχαν προσκολληθεί στα πλευρά του για να ισορροπήσουν την μεταφορά βάρους.
Το κρουαζιερόπλοιο μετακινήθηκε κατά εξήντα μοίρες και επανήλθε με τον τρόπο αυτό, σε οριζόντια θέση, ώστε να μπορεί να ρυμουλκηθεί.
Συνολικά για την κατασκευή των ατσάλινων βάσεων και νημάτων που τραβούν το Costa Concordia, χρησιμοποιήθηκαν τριακόσιες χιλιάδες τόνοι χάλυβα, που αντιστοιχούν στο τετραπλάσιο του μετάλλου με το οποίο οικοδομήθηκε ο Πύργος του Άιφελ στο Παρίσι.
Η ανόρθωση ελέγχεται εξ αποστάσεως από την πλωτή «αίθουσα ελέγχου», όπου 12 άνθρωποι, ο καθένας μπροστά στο κομπιούτερ του, χειρίζονται διαφορετικά μέρη της επιχείρησης.
Επικεφαλής των εργασιών είναι ο Νοτιοαφρικανός Νικ Σλόουν, ειδικός στις ανελκύσεις, ο οποίος ηγείται ομάδας 500 ατόμων, που εργάζονται σε 24ωρη βάση.
Οι ξένοι και οι Ιταλοί δημοσιογράφοι που παρακολούθησαν την επιχείρηση ανόρθωσης ξεπερνούν τους πεντακόσιους, ενώ μέσα ενημέρωσης τονίζουν ότι πρόκειται για μοναδική προσπάθεια, από την στιγμή που δεν έχει επιχειρηθεί ποτέ στο παρελθόν η μετακίνηση ενός πλοίου τόσων μεγάλων διαστάσεων.
Πηγή:http://www.protothema.gr