H Γαλλία, επικαλούμενη διάταξη της EE, αποφάσισε την
οριστική απαγόρευση στην εισαγωγής όσων Mercedes-Benz χρησιμοποιούν το
απαγορευμένο ψυκτικό υγρό R134a.Τελικά, η γαλλική κυβέρνηση δεν αποδείχτηκε και τόσο
μετριοπαθής όσο ήλπιζε η Daimler....
Λίγες μέρες ύστερα από την απόφαση γαλλικού
δικαστηρίου που έδινε προθεσμία δέκα ημερών στη γαλλική κυβέρνηση για να
επανεξετάσει τη στάση της στην απαγόρευση της εισαγωγής των Mercedes-Benz
Α-Class και Β-Class, CLA και SL που χρησιμοποιούν το απαγορευμένο ψυκτικό R134a
στα κλιματιστικά τους, επανήλθε ανυποχώρητη.
Η γαλλική κυβέρνηση επικαλέστηκε τη δυνατότητα που της δίνει
η ευρωπαϊκή νομοθεσία για μονομερή επιβολή κυρώσεων αν θεωρήσει μια χώρα ότι
κάτι είναι βλαπτικό για το περιβάλλον. Οπότε και επισημοποίησε την απαγόρευση
εισαγωγής.
Το υπουργείο περιβάλλοντος της Γαλλίας σε επίσημη ανακοίνωσή
του ανέφερε ότι «η απαγόρευση εισαγωγής θα παραμείνει σε ισχύ στη Γαλλία για
όσο χρονικό διάστημα η εταιρεία (σ.σ. η Daimler) δεν συμμορφώνεται με τους
περιβαλλοντικούς κανονισμούς της EE». Που σημαίνει ότι η απαγόρευση θα ισχύει
για όσο χρόνο η Mercedes-Benz δεν χρησιμοποιεί το εγκεκριμένο ψυκτικό υγρό
R1234yf.
Η Daimler είχε κερδίσει το διοικητικό δικαστήριο,
προσβάλλοντας αυτή τη μονομερή ενέργεια, αλλά απ’ ό,τι φαίνεται το αυτί της
Γαλλίας δεν ίδρωσε, επιμένοντας στην απαγόρευση.
Η Daimler είχε πάρει την έγκριση της γερμανικής
ομοσπονδιακής αρχής αυτοκινήτου KBA αν συνεχίσει να διαθέτει αυτοκίνητα με το
ψυκτικό υγρό που απαγόρευσαν οι πολιτικοί της ΕΕ και χρησιμοποιεί αυτή την
εθνική αδειοδότηση για να πουλά αυτοκίνητα σε όλη την Ευρώπη.
Εν τω μεταξύ, σε αυτή την αντιπαράθεση ενεπλάκησαν και οι
Γερμανοί πολιτικοί, ζητώντας από την EE να επιτρέψει στη Mercedes να συνεχίσει
να πουλά αυτοκίνητα στη Γαλλία ενόσω η KBA θα πραγματοποιήσει περισσότερες
δοκιμές. Τη ίδια στιγμή, η EE απειλεί τη Γερμανία με κυρώσεις ένα δεν
συμμορφωθούν η KBA με η Daimler με τις ευρωπαϊκές διατάξεις.
Η Daimler δήλωσε ότι «τα επιχειρήματα της Γαλλίας είναι
πλήρως ακατανόητα» και επιφυλάχτηκε για ένταση των ένδικων μέσων. Τα τρία από
τα τέσσερα επίμαχα μοντέλα της Mercedes-Benz συνιστούν το μεγαλύτερο όγκο
εισαγωγής της γερμανικής εταιρείας στη Γαλλία. Μέχρι στιγμής η απαγόρευση αφορά
4.500 που βρίσκονται στο τελωνείο, εκ των οποίων τα 2.704 έχουν ήδη πουληθεί.
Πηγή:http://www.newsit.gr