Τα καινούργια αυτοκίνητα εξοπλίζονται συνεχώς με νέα συστήματα, όπως οι διάφορες εξελίξεις του ESP ή οι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, οι οποίες αντιλαμβάνονται το στιλ οδήγησης και ρυθμίζονται ανάλογα. Όλα αυτά τα συστήματα όμως απαιτούν την πολύ καλή κατάσταση των ελαστικών του αυτοκινήτου, ώστε να είναι αποδοτικά.
Ας δούμε, λοιπόν, με ποιους τρόπους μπορούμε να διατηρήσουμε τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας σε ασφαλή κατάσταση, αλλά και σε ποια σημεία θα πρέπει να τα ελέγχουμε, ώστε να είμαστε σίγουροι για την απόδοσή τους.
Έλεγχος ανάρτησης
Η καλή κατάσταση της ανάρτησης συνδέεται άμεσα με την φθορά των ελαστικών του αυτοκινήτου μας. Έτσι, όταν τα αμορτισέρ έχουν φτάσει στο τέλος της ζωής τους, αλλάζει η γεωμετρία του συστήματος της ανάρτησης, με αποτέλεσμα -εκτός από την επιβάρυνση της οδικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου- να φθείρονται σε μεγάλο βαθμό και ανομοιόμορφα τα ελαστικά του οχήματος. Καλό λοιπόν είναι να επισκεφθούμε ένα συνεργείο αυτοκινήτων, που να διαθέτει τον ανάλογο εξοπλισμό, ώστε να κάνουμε τον απαραίτητο έλεγχο.
Επιθετική οδήγηση
Ακόμα ένας σημαντικός παράγοντας για τη φθορά των ελαστικών μας είναι η επιθετική αλλά και υπερβολικά γρήγορη οδήγηση. Τα σπιναρίσματα κατά την εκκίνηση αλλά και η γρήγορη οδήγηση σε διάφορες στροφές υπό έντονη πίεση κάνουν τα ελαστικά να φθάσουν στο τέλος της ζωή τους σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.
Καλό λοιπόν είναι να αποφεύγουμε τις απότομες κινήσεις και να οδηγούμε όπως επιβάλλει ο ΚΟΚ, ώστε να μετακινούμαστε με ασφάλεια και οικονομία, χωρίς να φθείρουμε τα ελαστικά μας.
Έλεγχος πίεσης αέρα
Κάθε κατασκευαστής ορίζει την πίεση του αέρα που θα περιέχουν τα ελαστικά του αυτοκινήτου ανάλογα με τον αριθμό των επιβατών και την ποσότητα των αποσκευών. Τα νούμερα αυτά μπορούμε να τα διακρίνουμε σε ένα ταμπελάκι, το οποίο είναι τοποθετημένο, συνήθως, στο κάλυμμα του ρεζερβουάρ καυσίμου ή στην πόρτα του οδηγού.
Έτσι εμείς θα πρέπει να ελέγχουμε μία φορά την εβδομάδα την πίεση των ελαστικών μας, διότι, αν δεν συμφωνεί με αυτή του κατασκευαστή, επηρεάζει αρνητικά την οδική συμπεριφορά, την κατανάλωση και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου μας, αλλά ταυτόχρονα μειώνει τη ζωή των ελαστικών.
Κατάσταση πέλματος
Τη φυσιολογική φθορά των ελαστικών δεν μπορεί να την αποφύγει κανείς. Όταν ένα ελαστικό φθείρεται, παρουσιάζει μείωση του ύψος των αυλακώσεων ή εμφανίζει ρωγμές, με αποτέλεσμα να μην είναι αποτελεσματικό, ειδικά στο βρεγμένο οδόστρωμα. Έτσι, ο τακτικός έλεγχος από εμάς απαιτείται, ώστε να είμαστε ενήμεροι για την κατάστασή τους.
Πηγή: autotriti.gr
Πηγή:http://www.newsbeast.gr