Η πρώτη πράξη του Ουγγρικού GP ολοκληρώθηκε με τις σημερινές ελεύθερες δοκιμές στη σκονισμένη πίστα του Ουγγαρόρινγκ.Ομάδες πιλότοι και μηχανικοί από τη μια ήθελαν να ξεκινήσουν όσο νωρίτερα γίνεται τις δοκιμές καθότι έχουν πολλά να... μάθουν ακόμη για τα νέα ελαστικά της Pirelli (σ.σ: σκελετοί 2012, γόμες 2013) απ’ την άλλη είχαν να αντιμετωπίσουν τη σκόνη στο οδόστρωμα αλλά και τη ζέστη.
Οι δυο Red Bull σημείωσαν τους ταχύτερους γύρους στα χέρια των Φέτελ και Γουέμπερ στην πρώτη περίοδο, όπου, όπως αναμένονταν άλλωστε, οι Mercedes συμπλήρωσαν τους περισσότερους γύρους (28) απ’ όλα τα μονοθέσια.
Πέρα από ένα τετακέ του Βερν δε συνέβη κάτι αξιοσημείωτο κατά τη διάρκεια των 90 λεπτών όπου ο Ροντόλφο Γκονζάλες φόρεσε τη φόρμα του Μαξ Τσίλτον και πήρε γεύση από τη Marussia. Ο 27χρονος οδηγός από τη Βενεζουέλα περιορίστηκε στην τελευταία θέση των χρόνων.
Από την πρώτη κιόλας περίοδο ελεύθερων δοκιμών μπήκαν σε εφαρμογή τα μέτρα της FIA μετά το ατύχημα με τον εικονολήπτη στη Γερμανία.
Η παρουσία των εκπροσώπων των media στο pit lane ήταν ελαχιστοποιημένη, η ταχύτητα διέλευσης των μονοθεσίων μειωμένη και ο προϋπολογισμός της RBR κατά 30 χιλιάδες ευρώ μικρότερος. Την ίδια στιγμή οι συζητήσεις γύρω από την οριοθέτηση του «ταχύτερου χρόνου pit stop» και άλλα σχετικά έδιναν και έπαιρναν.
Στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών δεν άλλαξαν πολλά πράγματα. Η διακύμανση της θερμοκρασίας οδοστρώματος κυμάνθηκε από τους 39 βαθμούς Κελσίου έως τους 45 βαθμούς Κελσίου και με τη χρήση της πιο μαλακής εκ των δυο γομών της Pirelli (σ.σ: η ιταλική εταιρεία έχει στη διάθεση των ομάδων τη μέση και τη μαλακή γόμα) οι χρόνοι έσπασαν το φράγμα του 1:21. Ταχύτερος όλων ήταν ξανά ο πρωταθλητής και πρωτοπόρος της βαθμολογίας Σεμπάστιαν Φέτελ σ' ένα απόγευμα που η πλειοψηφία των οδηγών επικέντρωσε την προσοχή της στην αξιολόγηση των δυο γομών και πόσους γύρους μπορούν να βγάλουν με συγκεκριμένο φορτίο καυσίμου. Οι αναλύσεις δείχνουν ότι θα χρειαστούν 2 με 3 πιτ στοπ για τον αγώνα των 70 γύρων και προφανώς ταχύτερος θα είναι αυτός που θα μπορέσει να κάνει 2 πιτ στοπ χρησιμοποιώντας 2 σετ μαλακής γόμας. Πιθανόν όμως αυτό να μην είναι εφικτό. Όλοι οι πιλότοι επιχείρησαν νωρίς την ταχύτερη προσπάθειά τους καθότι μετά ανέβηκε η θερμοκρασία οδοστρώματος.
Ενδεικτικό του κλίματος που επικρατούσε στο δεύτερο 90λεπτο είναι το team radio της Mercedes με το Ρόσμπεργκ να ζητά από τους μηχανικούς του να του θυμίζουν να πίνει υγρά από το δοχείο ισοτονικού ποτού που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός.
Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για αύριο στις 15:00 Ελλάδος (ΟΤΕ). Η Δημόσια Τηλεόραση θα μεταδώσει τα καλύτερα στιγμιότυπά τους της Κυριακή στις 14:00 πριν την απευθείας μετάδοση του Ουγγρικού GP.
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:
Πρώτη περίοδος
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
|
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m22.723s 19
|
2.
Mark Webber Red
Bull-Renault 1m22.982s +0.259s
24
|
3.
Kimi Raikkonen
Lotus-Renault 1m23.010s +0.287s
20
|
4.
Fernando Alonso
Ferrari
1m23.099s +0.376s 22
|
5.
Romain Grosjean
Lotus-Renault
1m23.111s +0.388s 20
|
6.
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1m23.370s +0.647s 26
|
7.
Adrian Sutil Force
India-Mercedes 1m23.390s +0.667s
20
|
8.
Nico Rosberg
Mercedes
1m23.531s +0.808s 28
|
9.
Sergio Perez
McLaren-Mercedes
1m23.591s +0.868s 26
|
10. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m23.911s +1.188s
21
|
11. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m24.119s +1.396s
21
|
12. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m24.150s +1.427s
27
|
13. Lewis Hamilton Mercedes 1m24.157s +1.434s
28
|
14. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m24.204s
+1.481s 15
|
15. Felipe Massa Ferrari 1m24.299s +1.576s
19
|
16. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m24.314s +1.591s
23
|
17. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m24.383s
+1.660s 24
|
18. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m24.608s
+1.885s 21
|
19. Charles Pic Caterham-Renault 1m25.827s +3.104s
24
|
20. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m26.808s +4.085s
25
|
21. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m27.617s
+4.894s 20
|
22. Rodolfo Gonzalez Marussia-Cosworth 1m28.927s +6.204s
25
|
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά
Γύροι
|
1.
Sebastian Vettel Red
Bull-Renault 1m21.264s 34
|
2. Mark Webber Red Bull-Renault 1m21.308s +0.044s
42
|
3. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m21.417s +0.153s
40
|
4. Fernando Alonso Ferrari 1m21.426s +0.162s
34
|
5. Felipe Massa Ferrari 1m21.544s +0.280s
37
|
6. Lewis Hamilton Mercedes 1m21.802s
+0.538s 42
|
7. Nico Rosberg Mercedes 1m21.991s +0.727s
40
|
8. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m22.011s +0.747s
32
|
9. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m22.180s +0.916s
41
|
10. Adrian
Sutil Force India-Mercedes 1m22.304s
+1.040s 41
|
11. Paul
di Resta Force India-Mercedes 1m22.526s
+1.262s 39
|
12. Sergio
Perez McLaren-Mercedes 1m22.529s +1.265s
37
|
13. Pastor
Maldonado Williams-Renault 1m22.781s +1.517s
36
|
14.
Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m22.837s +1.573s
42
|
15. Nico
Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m22.841s +1.577s
39
|
16.
Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m23.369s +2.105s
34
|
17. Daniel
Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m23.411s +2.147s
41
|
18.
Valtteri Bottas Williams-Renault 1m23.646s +2.382s
34
|
19.
Charles Pic Caterham-Renault 1m24.325s +3.061s
38
|
20. Giedo
van der Garde Caterham-Renault 1m25.065s +3.801s
36
|
21. Jules
Bianchi Marussia-Cosworth 1m25.143s +3.879s
39
|
22. Max
Chilton Marussia-Cosworth 1m26.647s +5.383s
33
|