Δευτέρα 10 Ιουνίου 2013

Υπόμνημα του Συλλόγου μας προς τον Διευθύνοντα Σύμβουλο ΕΛ.ΤΑ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ                                                                      Αριθμ. πρωτ: 377  
ΟΔΗΓΩΝ ΤΕΧΝΙΤΩΝ ΕΛΤΑ                                                                       Αθήνα  10.06.2013 
Κωνσταντινουπόλεως 177 Αθήνα                                                    
Τηλ-Fax: 210 5228083



Προς
Διευθύνοντα Σύμβουλο ΕΛΤΑ
Κύριο Μελαχρινό Κωνσταντίνο

Κοινοποίηση: 1.Γενικό Διευθυντή Επιστολικού Ταχυδρομείου κ. Σάββα Δάνδολο
                       2.ΠΟΣΤ

Θέμα: Υπόμνημα 

Κύριε Σύμβουλε...


Ο Σύλλογος μας εκπροσωπεί το σύνολο σχεδόν των Εργαζομένων που απασχολούνται στο έργο της οδήγησης των υπηρεσιακών οχημάτων σε όλη τη χώρα.
Οι διαβιβάσεις αποτελούν για τον ΕΛΤΑ τον σημαντικότερο κρίκο της παραγωγικής αλυσίδας, που οι όποιες αστοχίες στην εκτέλεση τους δημιουργούν τεράστια προβλήματα συνολικά στην ομαλή διεκπεραίωση του ταχυδρομικού έργου. Παρά όμως την κρισιμότητα τους, πιστεύουμε πως δεν τυγχάνουν της ανάλογης αντιμετώπισης. Αυτός ο τόσο νευραλγικός τομέας έχει σοβαρά προβλήματα, που αν δεν αντιμετωπισθούν με την δέουσα σοβαρότητα θα συνεχίσουν να επηρεάζουν αρνητικά όλες σχεδόν τις φάσεις της παραγωγικής διαδικασίας.

Θέματα Προσωπικού.

Εξαιτίας της συνταξιοδότησης πολλών Οδηγών τα τελευταία χρόνια και επειδή η πρόσληψη μόνιμου προσωπικού είναι απαγορευτική, γίνεται επιτακτική η ανάγκη πρόσληψης Οδηγών με συμβάσεις Ο/Χ οκτάμηνης διάρκειας, προκειμένου να καλύψουν τα κενά που έχουν δημιουργηθεί αφενός, αφετέρου για να χορηγηθούν οι κανονικές άδειες. Στο πλαίσιο της ομαλής υλοποίησης του προγράμματος των καλοκαιρινών αδειών του 2013 όπως σας έχουμε ήδη ενημερώσει με προηγούμενο υπόμνημα μας  από της 01.04.2013 (αρ. πρωτ. 370), ο αριθμός των εποχικών Οδηγών που απαιτείται είναι για το ΚΔΑ είκοσι πέντε (25), και αντίστοιχος αριθμός για την υπόλοιπη χώρα.

Στο νέο Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο που επεξεργάζεστε, ενημερωθήκαμε πως προτίθεστε να τροποποιήσετε το θεσμικά κατοχυρωμένο έργο του κλάδου μας, καθώς τα εργασιακά και μισθολογικά δικαιώματα μας. Σας καλούμε να αναθεωρήσετε τις απόψεις σας και να σεβαστείτε τα εδώ και δεκαετίες θεσμικά κατοχυρωμένα δικαιώματα μας. Σας έχουμε ήδη γνωστοποιήσει τις αποφάσεις μας με την από 24.05.2013 εξώδικη δήλωση μας για το θέμα.

Μαθαίνουμε επίσης πως επεξεργάζεστε σενάριο μεταφοράς μας στο νέο ΚΔΑ. Να σας θυμίσουμε απλά πως, παρόμοια προσπάθεια είχε γίνει και προ διετίας και η οικονομική μελέτη που έγινε αποδείκνυε πως η παραμονή μας στο π. ΚΔΑ ήταν η πλέον συμφέρουσα για τον Οργανισμό. Τι μπορεί να έχει αλλάξει μέσα σε δύο χρόνια που σας κάνει να πιστεύετε πως ο Οργανισμός μας έχει να κερδίσει κάτι από την μεταφορά μας στο νέο ΚΔΑ.

Σύμφωνα με την καινούργια ευρωπαϊκή οδηγία, π.δ 74/2008 (ΦΕΚ112/Α΄) οι Οδηγοί υποχρεωτικά θα πρέπει να παρακολουθήσουν σεμινάρια επιμόρφωσης προκείμενου να αποκτήσουν το κατάλληλο ανά κατηγορία διπλώματος πιστοποιητικό επαγγελματικής ικανότητας (Π.Ε.Ι.). Ο Οργανισμός πρέπει να καταβάλει το κόστος συμμετοχής των μελών μας σ’ αυτά τα σεμινάρια. 
Επίσης ζητούμε τα μελή μας να συμμετέχουν σε επιμορφωτικά σεμινάρια που διοργανώνονται στο ΚΕΚ ΕΛΤΑ και αφορούν το έργο μας.

Δρομολόγια Διαβιβάσεων.

            Γνωρίζουμε πως έχετε αναθέσει σε ιδιωτική εταιρία, χωρίς δική μας ενημέρωση, να διαμορφώσει νέο δίκτυο διαβιβάσεων. Η πληροφόρηση που έχουμε αναφέρει πως οι προτάσεις της  είναι εκτός πραγματικότητας. Στο παρελθόν όποτε χρειάστηκε, ο Σύλλογος μας με τεκμηριωμένες προτάσεις - όπως έχουμε και τώρα – συνέβαλε αποτελεσματικά στην αναμόρφωση των δρομολογίων των υπηρεσιακών οχημάτων. Άλλωστε κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει καλύτερα από εμάς τις ιδιαιτερότητες των διαβιβάσεων.

Τα μέλη μας αναγκάζονται πολλές φορές να παρανομούν προκειμένου να εκτελέσουν κάποιο δρομολόγιο, είτε γιατί τα Υ.Α δεν πληρούν τις προϋποθέσεις  ασφαλούς εκτέλεσης του δρομολογίου, είτε γιατί η προσέγγιση σε κάποια ταχ. καταστήματα δεν μπορεί να γίνει με νόμιμο τρόπο (μονόδρομοι, πεζόδρομοι, απαγορευτικά σήματα, και χώροι στάθμευσης για την φορτοεκφόρτωση των ταχ. Αποστολών). Προκειμένου να ξεπεραστούν τέτοιου είδους προβλήματα απαιτούμε συμμετοχή εκπροσώπου μας στην  επιτροπή αξιολόγησης καταλληλότητας των προς χρήση κτιρίων. Προειδοποιούμε  ότι ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος ατυχήματος εξαιτίας των προαναφερομένων ζητημάτων και λόγω έλλειψης συνοδών κατά την φορτοεκφόρτωση των υπηρ. οχημάτων.

Προκειμένου να κερδηθεί καθαρός χρόνος οδήγησης, παρατηρείται το φαινόμενο να μειώνεται ο χρόνος προληπτικής συντήρησης των Υ.Α πριν και μετά την εκτέλεση των δρομολογίων, θέτοντας έτσι σε κίνδυνο τα μέλη μας και την περιουσία του ΕΛΤΑ.

Προμήθεια υπηρεσιακών Οχημάτων.

Διαφωνούμε κάθετα και διαμαρτυρόμαστε εντονότατα για τις προθέσεις της διοίκησης να προχωρήσει σε μίσθωση επαγγελματικών οχημάτων, αντικαθιστώντας τον ιδιόκτητο στόλο με μισθωμένα οχήματα. Ο Οργανισμός πρέπει να προχωρήσει στην άμεση προμήθεια των οχημάτων που χρειάζεται ανά κατηγορία για να καλύψει τις ανάγκες του σε όλη τη χώρα.

Συνεργεία.

Έχετε δημιουργήσει ένα γραφειοκρατικό τερατούργημα σε σχέση με τις διαδικασίες επισκευών και συντήρησης των μεγάλων φορτηγών υπηρεσιακών οχημάτων στα ιδιωτικά συνεργεία, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η αποκατάσταση των βλαβών σημαντικά, αφαιρώντας πολλές εργατοώρες από την χρήση τους.
Παρά τις συνεχείς οχλήσεις και τις καταγγελίες του Συλλόγου μας, αλλά και άλλων εμπλεκομένων σωματείων, η κατάσταση στις επισκευές και τη συντήρηση των υπηρεσιακών αυτοκινήτων παραμένει προβληματική, εκτοξεύοντας τα κόστη και τους χρόνους συντήρησης σε δυσθεώρητα ύψη. Σε μια περίοδο έντονης οικονομικής κρίσης με τα ΕΛΤΑ να καταγράφουν σημαντικές ζημιές, η οικονομική αιμορραγία  του Οργανισμού από απαράδεκτες πρακτικές κάποιων υπηρεσιακών παραγόντων καλά κρατεί.
Οι αρνητικές συνέπειες για τα ΕΛΤΑ είναι τεράστιες, είτε από την οικονομική ζημιά που δημιουργείται στον  Οργανισμό, ο οποίος στερείται  για μεγάλα χρονικά διαστήματα σύγχρονα επαγγελματικά αυτοκίνητα, είτε από τον διασυρμό  και την ηθική βλάβη που υφίσταται στους επιχειρηματικούς κύκλους και την κοινωνία ως μια δημόσια εταιρία «κακοπληρωτής», που δεν θέλουν πλέον να συνεργάζονται μαζί της οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών συνεργείων, αφού παραμένουν απλήρωτοι για ολόκληρους μήνες και κρατούν ως ενέχυρο τα επισκευασμένα αυτοκίνητα (δεν τα παραδίδουν για χρήση) προκειμένου να διεκδικήσουν τα δεδουλευμένα τους. Πολλά υπηρεσιακά αυτοκίνητα παραμένουν για ολόκληρα χρόνια (κυριολεκτικά) παρατημένα σε χώρους ιδιωτικών συνεργείων, χωρίς κανείς να γνωρίζει πότε και αν θα επισκευαστούν.
Σε πολλές  περιπτώσεις δε, οι παράπλευρες οικονομικές επιβαρύνσεις που δημιουργούνται από την καθυστέρηση επισκευής ενός οχήματος είναι πολλαπλάσιες από αυτή καθ’ αυτή την δαπάνη αποκατάσταση της βλάβης.
            Γνωρίζετε πως αυτό το θέμα έχει φτάσει μέχρι τη βουλή με ερώτηση (αρ. 4239/22-11-2012) που κατατέθηκε και αναφέρεται στη λειτουργία του υπηρεσιακού συνεργείου των ΕΛΤΑ, στην αλλαγή χρήσης του χώρου που προοριζόταν για νέο υπηρεσιακό συνεργείο στο Κρυονέρι, το οποίο θα κάλυπτε τις ανάγκες συντήρησης όλων των μεταφορικών μέσων του οργανισμού. Ενώ παράλληλα κάποιοι υπηρεσιακοί παράγοντες επεξεργάζονται σενάρια διάλυσης και του υπάρχοντος συνεργείου που λειτουργεί στους Αγ. Αναργύρους.
Στη σημερινή οικονομική συγκυρία κανείς δεν έχει το δικαίωμα να διαχειρίζεται το κοστοβόρο  θέμα των επισκευών και της συντήρησης των υπηρεσιακών οχημάτων, έτσι όπως το αντιμετωπίζουν οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες τελευταία. Η ζημιά που υφίσταται ο Οργανισμός είναι τεράστια.

Εφόσον ο Οργανισμός δεν προμηθεύεται γερανοφόρο όχημα για τις ανάγκες του (όπως έχουμε προτείνει), τουλάχιστον να γίνει έρευνα αγοράς και να επιλεγεί εξωτερικός συνεργάτης-ιδιοκτήτης γερανοφόρων οχημάτων (με κριτήριο την οικονομικότερη προσφορά)  προκειμένου να μεταφέρει τα ακινητοποιημένα υπηρεσιακά οχήματα  και να σταματήσει η σημερινή χρονοβόρα διαδικασία εύρεσης γερανού κάθε φορά που ακινητοποιείται κάποιο όχημα μας. Επίσης στον οδικό άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης να εξευρεθεί κινητό συνεργείο που να αντιμετωπίζει άμεσα τα περιστατικά βλαβών που παρουσιάζονται στα οχήματα μας που κινούνται σ’ αυτόν.

Η Διοίκηση του Οργανισμού πρέπει να ψάξει τις συμβατικές υποχρεώσεις των προμηθευτών (εκπτώσεις, χρόνοι, ανταλλακτικά, συνεργεία κλπ) προς τα ΕΛΤΑ και να ελέγξει αν αυτές εφαρμόζονται.

Είμαστε πεπεισμένοι πως πρέπει να διαμορφωθεί ένα νέο, ορθολογικό,  οικονομικό και αποτελεσματικό μοντέλο συντήρησης και επισκευής των υπηρεσιακών οχημάτων σε ιδιόκτητα συνεργεία του ΕΛΤΑ.

Προμήθεια καυσίμων  – Πλυντήριο.

Τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται το εξωπραγματικό φαινόμενο – εξαιτίας υπηρεσιακής οδηγίας που αναφέρει πως η πληρωμή των καυσίμων θα γίνεται με επί πιστώσει τιμολόγια, που θα εξοφλούνται πέραν των δύο μηνών μετά από την έκδοση τους – πολλά υπηρεσιακά οχήματα να μην έχουν καύσιμα να εκτελέσουν τα δρομολόγια, επειδή οι ιδιώτες βενζινοπώλες αρνούνται τη χορήγηση καυσίμων επί πιστώσει και κάποιοι Συνάδελφοι μας, Οδηγοί, αναγκάζονται να πληρώνουν τα καύσιμα από δικά τους(!) χρήματα προκειμένου να εκτελέσουν το δρομολόγιο.

Ζητάμε την άμεση λειτουργία του σύγχρονου πλυντηρίου Υ.Ο.  που βρίσκεται στο νέο ΚΔΑ, προκειμένου να σταματήσει το πλύσιμο των οχημάτων στα ιδιωτικά πλυντήρια. Να σας ενημερώσουμε, αν δεν το γνωρίζετε, πως το προηγούμενο πλυντήριο που είχε αγοραστεί για το παλαιό Κ.Δ.Α, ουδέποτε χρησιμοποιήθηκε και κατέληξε παλιοσίδερα…..

Τηλεματική

Όσο αφορά την προμήθεια εξοπλισμού τηλεματικής για τον στόλο μας, μέσω της χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ, απαιτούμε  να έχουμε άποψη για τις δυνατότητες και την εγκατάσταση του διότι, ο προηγούμενος εξοπλισμός της τηλεματικής παρουσίασε σοβαρά προβλήματα, δεν ήταν εύχρηστος και καταστράφηκε πάρα πολύ γρήγορα.

Χώρος στάθμευσης του παλαιού ΚΔΑ

            Ο χώρος στάθμευσης των υπηρεσιακών οχημάτων στο παλαιό ΚΔΑ παρουσιάζει εικόνα εγκατάλειψης. Πρέπει να απομακρυνθούν τα ακινητοποιημένα παλιά οχήματα προς εκποίηση, γιατί αφαιρούν από τον ωφέλιμο χώρο στάθμευσης των υπολοίπων οχημάτων και πρέπει να στρωθεί το έδαφος εκ νέου γιατί το υπάρχον τσιμέντο έχει φθαρεί και τα σίδερα που εξέχουν ελοχεύουν τον κίνδυνο τραυματισμού Συναδέλφων και πρόκλησης ζημιών στα ελαστικά των οχημάτων.

Ύστερα από τα παραπάνω και σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην από 24.05.2013 εξώδικη γνωστοποίηση μας, θεωρούμε απαραίτητο και χρήσιμο να προγραμματίσετε συνάντηση με το Δ.Σ. του Συλλόγου μας το αμέσως προσεχές διάστημα, προκειμένου να σας αναπτύξουμε λεπτομερώς τα επιχειρήματα και τις προτάσεις μας επί των θεμάτων που απασχολούν τον κλάδο μας.


Για το Δ. Σ.

       Ο Πρόεδρος                                 Ο Γ. Γραμματέας

 Αποστολόπουλος Γεώργιος                    Πήχας Βασίλειος