Ο 27χρονος οδηγός από τη Βενεζουέλα χάρισε στη Williams, την 114η νίκη
στην ιστορία της και πρώτη από το 2004. Ταυτόχρονα πήρε την 1η νίκη της
καριέρας του και την πρώτη για τη Βενεζουέλα στο θεσμό.
Αν κάποιος δει τα στατιστικά του συγκεκριμένου αγώνα όπου την τελευταία δεκαετία... εννιά φορές έχει κερδίσει ο poleman μπορεί να υποθέσει ότι και σήμερα που κέρδισε ο poleman είδαμε μια από τα ίδια.
Καμία σχέση! Ο σημερινός αγώνας είναι μακράν το καλύτερο Ισπανικό GP των τελευταίων ετών, προσωπικά δε θυμάμαι στο Μοντμελό τόσο συναρπαστικό αγώνα από το 1996 όταν υπό βροχή είχαν γίνει απίστευτες ανατροπές με το Σουμάχερ να παίρνει τελικά την πρώτη του νίκη για λογαριασμό της Ferrari.
Σβήνοντας τα κόκκινα φώτα ο Μαλντονάντο έχασε την πρωτοπορία από τον Αλόνσο και οι Αστόύριας πετάχτηκαν όρθιοι στις κερκίδες βλέποντας τον τοπικό ήρωά τους να οδηγεί την κούρσα όπως και πέρυσι.
Πολύ σύντομα φάνηκε πως ο αγώνας ήταν παράσταση για τρεις. Αλόνσο Μαλντονάντο και Ράικονεν ξεμάκρυναν από τους υπόλοιπους σ' ένα δικό τους αγώνα με τη Williams να είναι λίγο ταχύτερη. Αυτό εκμεταλλεύτηκαν στο 2ο πιτ στοπ στη βρετανική ομάδα δίνοντας στον οδηγό τους τη δυνατότητα να περάσει μπροστά.
Ο 27χρονος οδηγώντας αλάνθαστα άντεξε στην πίεση του Αλόνσο μέχρι το τέλος και πήρε την πρώτη του νίκη ενώ την ίδια στιγμή στη Lotus έκαναν πάλι λάθος εκτίμηση στην δυναμική των ελαστικών αφήνοντας το Ράικονεν να σέρνεται στο μέσον του αγώνα και να πετά στο τέλος όταν πια όλα είχαν κριθεί.
Στις πιο πίσω θέσεις δόθηκε μεγάλη μάχη για τους βαθμούς με το Φέτελ να κάνει επιτυγχάνει τελικά στην αντεπίθεσή του. Ο Γερμανός που εκκινούσε από την 7η θέση βρέθηκε εκτός δεκάδας μετά την ποινή διέλευσης που δέχτηκε όταν δεν έκοψε ρυθμό στις κίτρινες σημαίες.
Αυτές είχαν βγει σε συγκεκριμένο χρονικό σημείο του αγώνα όταν ο Σουμάχερ έπεσε πάνω στο Σένα προσπαθώντας να τον περάσει στα φρένα στο τέλος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού. Ο Βραζιλιάνος άλλαξε γραμμή και ο Γερμανός έπεσε πάνω του με αποτέλεσμα να τελειώσει εκεί ο αγώνας και για τους δυο. Οι αγωνοδίκες τους κάλεσαν σε απολογία και εκεί ο ένας κατηγορούσε τον άλλο.
Ειδικότερα ο Σουμάχερ τόνισε: «Αν δείτε το βίντεο ο Σένα κινείται δεξιά προς την εσωτερική για να υπερασπιστεί τη θέση του. Όμως στο τέλος στη φάση του φρεναρίσματος κάνει απότομα αριστερά και βρίσκεται μπροστά μου. Προσπάθησα να τον αποφύγω αλλά ήταν πια αργά. Δεν έπρεπε να αλλάξει γραμμής τα φρένα. Είμαι πολύ ενοχλημένος απ’ αυτό. Πέρυσι στη Βραζιλία έκανε μια περίεργη κίνηση, ένα γύρο πριν είχε επαφή με το Γκροζάν δεν ξέρω τι συμβαίνει μαζί του. Ελπίζω οι αγωνοδίκες από τα ριπλέι να μπορούν να σχηματίσουν ξεκάθαρη εικόνα».
Τελείως διαφορετική οπτική είχε ο Σένα:
Ο μεγάλος χαμένος σήμερα, Φερνάντο Αλόνσο, είδε τη διαφορά του από τον νικητή Παστόρ Μαλντονάντο να αυξάνεται όταν ο Σάρλς Πικ με τη Marussia δεν αντέδρασε εγκαίρως στις μπλε σημαίες και το ντουμπλάρισμα: « Υπήρξα άτυχος. Με έκλεισε η Marussia και πήρε ποινή γι’ αυτό αλλά δεν αρκεί. Πρέπει να μάθουν να σέβονται τους κανονισμούς πιθανόν αυτή η ενέργεια έκρινε τη νίκη σήμερα. Όπως και έχει αποτελεί έκπληξη η θέση μου στη βαθμολογία (1ος μαζί με το Φέτελ) και το αποτέλεσμα του σημερινού αγώνα. Θυμίζω ότι στο Μπαχρέιν ήμουν εκτός 10αδας στις δοκιμές και 9ος στον αγώνα, ένα λεπτό πίσω από το νικητή. Η απόδοσή μας εδώ ήταν ανέλπιστα καλή τόσο που ακόμη δεν μπορώ να πω με σιγουριά που βρισκόμαστε και τι δυναμική έχει το μονοθέσιο μας. Πρέπει να περιμένουμε περισσότερους αγώνες για να σταθεροποιηθεί το πρωτάθλημα. Για να πει κανείς ότι κυριαρχούμε θα πρέπει πρώτα να κάνουμε το 1-2 στις δοκιμές και το 1-2 στη βαθμολογία του πρωταθλήματος. Τότε μπορείς να πεις ότι έχεις το καλύτερο μονοθέσιο. Η σταθερότητα και η ικανότητα εξέλιξης είναι σημαντικά στοιχεία γιατί αν βελτιωθείς δυο δέκατα, αυτά μεταφράζονται σε έξι ή επτά θέσεις πιο μπροστά. Όμως είχαμε ένα απίστευτα δύσκολο ξεκίνημα και χωρίς να έχουμε το πιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο, μοιράζομαι την κορυφή της βαθμολογίας με το Φέτελ».
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Αν κάποιος δει τα στατιστικά του συγκεκριμένου αγώνα όπου την τελευταία δεκαετία... εννιά φορές έχει κερδίσει ο poleman μπορεί να υποθέσει ότι και σήμερα που κέρδισε ο poleman είδαμε μια από τα ίδια.
Καμία σχέση! Ο σημερινός αγώνας είναι μακράν το καλύτερο Ισπανικό GP των τελευταίων ετών, προσωπικά δε θυμάμαι στο Μοντμελό τόσο συναρπαστικό αγώνα από το 1996 όταν υπό βροχή είχαν γίνει απίστευτες ανατροπές με το Σουμάχερ να παίρνει τελικά την πρώτη του νίκη για λογαριασμό της Ferrari.
Σβήνοντας τα κόκκινα φώτα ο Μαλντονάντο έχασε την πρωτοπορία από τον Αλόνσο και οι Αστόύριας πετάχτηκαν όρθιοι στις κερκίδες βλέποντας τον τοπικό ήρωά τους να οδηγεί την κούρσα όπως και πέρυσι.
Πολύ σύντομα φάνηκε πως ο αγώνας ήταν παράσταση για τρεις. Αλόνσο Μαλντονάντο και Ράικονεν ξεμάκρυναν από τους υπόλοιπους σ' ένα δικό τους αγώνα με τη Williams να είναι λίγο ταχύτερη. Αυτό εκμεταλλεύτηκαν στο 2ο πιτ στοπ στη βρετανική ομάδα δίνοντας στον οδηγό τους τη δυνατότητα να περάσει μπροστά.
Ο 27χρονος οδηγώντας αλάνθαστα άντεξε στην πίεση του Αλόνσο μέχρι το τέλος και πήρε την πρώτη του νίκη ενώ την ίδια στιγμή στη Lotus έκαναν πάλι λάθος εκτίμηση στην δυναμική των ελαστικών αφήνοντας το Ράικονεν να σέρνεται στο μέσον του αγώνα και να πετά στο τέλος όταν πια όλα είχαν κριθεί.
Στις πιο πίσω θέσεις δόθηκε μεγάλη μάχη για τους βαθμούς με το Φέτελ να κάνει επιτυγχάνει τελικά στην αντεπίθεσή του. Ο Γερμανός που εκκινούσε από την 7η θέση βρέθηκε εκτός δεκάδας μετά την ποινή διέλευσης που δέχτηκε όταν δεν έκοψε ρυθμό στις κίτρινες σημαίες.
Αυτές είχαν βγει σε συγκεκριμένο χρονικό σημείο του αγώνα όταν ο Σουμάχερ έπεσε πάνω στο Σένα προσπαθώντας να τον περάσει στα φρένα στο τέλος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού. Ο Βραζιλιάνος άλλαξε γραμμή και ο Γερμανός έπεσε πάνω του με αποτέλεσμα να τελειώσει εκεί ο αγώνας και για τους δυο. Οι αγωνοδίκες τους κάλεσαν σε απολογία και εκεί ο ένας κατηγορούσε τον άλλο.
Ειδικότερα ο Σουμάχερ τόνισε: «Αν δείτε το βίντεο ο Σένα κινείται δεξιά προς την εσωτερική για να υπερασπιστεί τη θέση του. Όμως στο τέλος στη φάση του φρεναρίσματος κάνει απότομα αριστερά και βρίσκεται μπροστά μου. Προσπάθησα να τον αποφύγω αλλά ήταν πια αργά. Δεν έπρεπε να αλλάξει γραμμής τα φρένα. Είμαι πολύ ενοχλημένος απ’ αυτό. Πέρυσι στη Βραζιλία έκανε μια περίεργη κίνηση, ένα γύρο πριν είχε επαφή με το Γκροζάν δεν ξέρω τι συμβαίνει μαζί του. Ελπίζω οι αγωνοδίκες από τα ριπλέι να μπορούν να σχηματίσουν ξεκάθαρη εικόνα».
Τελείως διαφορετική οπτική είχε ο Σένα:
Ο μεγάλος χαμένος σήμερα, Φερνάντο Αλόνσο, είδε τη διαφορά του από τον νικητή Παστόρ Μαλντονάντο να αυξάνεται όταν ο Σάρλς Πικ με τη Marussia δεν αντέδρασε εγκαίρως στις μπλε σημαίες και το ντουμπλάρισμα: « Υπήρξα άτυχος. Με έκλεισε η Marussia και πήρε ποινή γι’ αυτό αλλά δεν αρκεί. Πρέπει να μάθουν να σέβονται τους κανονισμούς πιθανόν αυτή η ενέργεια έκρινε τη νίκη σήμερα. Όπως και έχει αποτελεί έκπληξη η θέση μου στη βαθμολογία (1ος μαζί με το Φέτελ) και το αποτέλεσμα του σημερινού αγώνα. Θυμίζω ότι στο Μπαχρέιν ήμουν εκτός 10αδας στις δοκιμές και 9ος στον αγώνα, ένα λεπτό πίσω από το νικητή. Η απόδοσή μας εδώ ήταν ανέλπιστα καλή τόσο που ακόμη δεν μπορώ να πω με σιγουριά που βρισκόμαστε και τι δυναμική έχει το μονοθέσιο μας. Πρέπει να περιμένουμε περισσότερους αγώνες για να σταθεροποιηθεί το πρωτάθλημα. Για να πει κανείς ότι κυριαρχούμε θα πρέπει πρώτα να κάνουμε το 1-2 στις δοκιμές και το 1-2 στη βαθμολογία του πρωταθλήματος. Τότε μπορείς να πεις ότι έχεις το καλύτερο μονοθέσιο. Η σταθερότητα και η ικανότητα εξέλιξης είναι σημαντικά στοιχεία γιατί αν βελτιωθείς δυο δέκατα, αυτά μεταφράζονται σε έξι ή επτά θέσεις πιο μπροστά. Όμως είχαμε ένα απίστευτα δύσκολο ξεκίνημα και χωρίς να έχουμε το πιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο, μοιράζομαι την κορυφή της βαθμολογίας με το Φέτελ».
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος
|
1. Maldonado Williams-Renault 1’39:09.145
|
2. Alonso Ferrari + 3.195
|
3. Raikkonen Lotus-Renault + 3.884
|
4. Grosjean Lotus-Renault + 14.799
|
5. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:14.641
|
6. Vettel Red Bull-Renault + 1:17.576
|
7. Rosberg Mercedes + 1:27.919
|
8. Hamilton McLaren-Mercedes + 1:28.100
|
9. Button McLaren-Mercedes + 1:25.200
|
10. Hulkenberg Force India-Mercedes + 1 γύρος
|
11. Webber Red Bull-Renault + 1 γύρος
|
12. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1 γύρος
|
13. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1 γύρος
|
14. Di Resta Force India-Mercedes + 1 γύρος
|
15. Massa Ferrari + 1 γύρος
|
16. Kovalainen Caterham-Renault + 1 γύρος
|
17. Petrov Caterham-Renault + 1 γύρος
|
18. Glock Marussia-Cosworth + 2 γύρους
|
19. De la Rosa HRT-Cosworth + 3 γύρους
|
|
Ταχύτερος γύρος: Grosjean, 1:26.250
|
|
Εγκατέλειψαν:
|
|
Πιλότος Ομάδα Γύρος
|
Perez Sauber-Ferrari 38
|
Pic Marussia-Cosworth 36
|
Karthikeyan HRT-Cosworth 23
|
Senna Williams-Renault 13
|
Schumacher Mercedes 13
|
|
|
Βαθμολογία:
|
|
Πιλότοι: Κατασκευαστές:
|
1. Vettel 61 1. Red Bull-Renault 109
|
2. Alonso 61 2. McLaren-Mercedes 98
|
3. Hamilton 53 3. Lotus-Renault 84
|
4. Raikkonen 49 4. Ferrari 63
|
5. Webber 48 5. Williams-Renault 43
|
6. Button 45 6. Mercedes 43
|
7. Rosberg 41 7. Sauber-Ferrari 41
|
8. Grosjean 35 8. Force India-Mercedes 18
|
9. Maldonado 29 9. Toro Rosso-Ferrari 6
|
10. Perez 22
|
11. Kobayashi 19
|
12. Di Resta 15
|
13. Senna 14
|
14. Vergne 4
|
15. Hulkenberg 3
|
16. Schumacher 2
|
17. Massa 2
|
18. Ricciardo 2
|