Ο Λιούις Χάμιλτον πήρε την πρώτη pole position της σεζόν και ο Τζένσον Μπάτον δίπλα του έδειξε την κατάσταση της McLaren.
Έκπληξη η 3η θέση του Γκροζάν τη στιγμή που οι Mercedes έδειξαν πολύ δυνατές....
Πιο πίσω οι Red Bull, πολύ άσχημα για τις Ferrari που δεν μπήκαν στην τελική δεκάδα.
Το ξεκίνημα της διαδικασίας (Q1) των κατατακτήριων δοκιμών στο Άλμπερτ Παρκ βρήκε τους 24 πιλότους να μάχονται για μια θέση στη 17αδα.
Ευχάριστη έκπληξη τα μονοθέσια της Marussia παρότι δεν είχαν κάνει καθόλου χειμερινές δοκιμές εξέλιξης οι Γκλοκ και Πικ έδειξαν από τον πρώτο κιόλας γύρο ότι είχαν το ρυθμό για να κινηθούν στο 107% του πρώτου. Αντίθετα αυτό φάνταζε αδύνατον για τις δυο HRT των ντε λα Ρόσα και Καρθικέγιαν που θα χρειαστούν ειδική άδεια από τους αγωνοδίκες για να συμμετέχουν στον αυριανό αγώνα.
Οι Caterham όπως ήταν αναμενόμενο αποκλείστηκαν επίσης και το μουντζούρη έφαγε ο Ράικονεν με τη Lotus. Ο Φινλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής επιχείρησε να κάνει τον τελευταίο του γύρο με τη μέση γόμα της Pirelli τη στιγμή που όλοι οι υπόλοιποι βελτίωσαν τους χρόνους τους χρησιμοποιώντας τη μαλακή γόμα. Το αποτέλεσμα ήταν φυσικά να βρεθεί εκτός 17αδας καθότι δεν απέφυγε και ένα λάθος στην τελευταία προσπάθειά του.
Το Q2 σημαδεύτηκε από την πανωλεθρία των Ferrari. Η εμφανής αδυναμία της F2012 να συμπεριφερθεί ομαλά είχε ως αποτέλεσμα ο Φελίπε Μάσα να περιοριστεί στην 16η θέση και να μην επιχειρήσει καν να βελτιώσει το χρόνο του με δεύτερη προσπάθεια. Ακόμη χειρότερα ήταν τα πράγματα για τον Αλόνσο που έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στα φρένα για τη στροφή 1 προσπαθώντας να βελτιώσει το χρόνο του. Ο Ισπανός που εκείνη τη στιγμή είχε πετύχει την 5η καλύτερη επίδοση κόλλησε στην αμμοπαγίδα και ο αλυτάρχης έβγαλε κόκκινη σημαία μέχρι να απομακρυνθεί το μονοθέσιό του. είδε τους υπόλοιπους να τον ξεπερνούν ώσπου κατέληξε 12ος. Η γλώσσα του σώματος ήταν αποκαλυπτική των συναισθημάτων του ενώ οι εκφράσεις στο pit wall της Ferrari δε θα μπορούσαν να είναι πιο συννεφιασμένες.
Στην τελική δεκάδα εκτός από τους δυο πιλότους των McLaren, Mercedes και Red Bull μπήκαν οι Γκροζάν με τη Lotus, Χούλκενμπεργκ με την Force India, Μαλντονάντο με τη Williams και ο Ρισιάρντο που έκανε την έκπληξη με την Toro Rosso.
O Ρούμπενς Μπαρικέλο με tweet από το σπίτι του στη Βραζιλία σχολίασε: «Η μάχη είναι απίστευτα αμφίρροπη. Οι Mercedes δείχνουν να έχουν σημειώσει τη μεγαλύτερη πρόοδο».
Στη γερμανική ομάδα έχουν προκαλέσει αναστάτωση με μια οπή στο κάθετο πλαϊνό της πίσω αεροτομής. Αυτή αποκαλύπτεται όταν ενεργοποιείται το DRS και οδηγεί σε στολάρισμα της πτέρυγας με αποτέλεσμα την μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων και την αύξηση της τελικής. Η FIA έδωσε το πράσινο φως θεωρώντας την νόμιμη αλλά οι ομάδες πιέζουν για επανεξέταση θεωρώντας ότι δίνεται παράνομο πλεονέκτημα στις W03.
Όπως και να έχει οι Mercedes έδειξαν ικανές στο Q3 να ακολουθήσουν κατά πόδας τις McLaren οι οποίες πετούσαν κυριολεκτικά. Ο Χάμιλτον με μια και μόνη προσπάθεια πέτυχε τον χρόνο που τον έφερε στην pole position ενώ ο Μπάτον χρειάστηκε δυο προσπάθειες για να σιγουρέψει την θέση δίπλα του.
Ο Νίκο Ρόσμπεργκ έκανε λάθος στην τελική προσπάθεια μπλοκάροντας τους τροχούς του στην είσοδο της στροφής 4 και έτσι έπεσε πιο πίσω. Ο Σουμάχερ είδε την τελευταία στιγμή τον εκπληκτικό Ρομέν Γκροζάν να του κλέβει την 3η θέση μέσα από τα χέρια.
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:
Πηγή:http://www.protothema.gr
Έκπληξη η 3η θέση του Γκροζάν τη στιγμή που οι Mercedes έδειξαν πολύ δυνατές....
Πιο πίσω οι Red Bull, πολύ άσχημα για τις Ferrari που δεν μπήκαν στην τελική δεκάδα.
Το ξεκίνημα της διαδικασίας (Q1) των κατατακτήριων δοκιμών στο Άλμπερτ Παρκ βρήκε τους 24 πιλότους να μάχονται για μια θέση στη 17αδα.
Ευχάριστη έκπληξη τα μονοθέσια της Marussia παρότι δεν είχαν κάνει καθόλου χειμερινές δοκιμές εξέλιξης οι Γκλοκ και Πικ έδειξαν από τον πρώτο κιόλας γύρο ότι είχαν το ρυθμό για να κινηθούν στο 107% του πρώτου. Αντίθετα αυτό φάνταζε αδύνατον για τις δυο HRT των ντε λα Ρόσα και Καρθικέγιαν που θα χρειαστούν ειδική άδεια από τους αγωνοδίκες για να συμμετέχουν στον αυριανό αγώνα.
Οι Caterham όπως ήταν αναμενόμενο αποκλείστηκαν επίσης και το μουντζούρη έφαγε ο Ράικονεν με τη Lotus. Ο Φινλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής επιχείρησε να κάνει τον τελευταίο του γύρο με τη μέση γόμα της Pirelli τη στιγμή που όλοι οι υπόλοιποι βελτίωσαν τους χρόνους τους χρησιμοποιώντας τη μαλακή γόμα. Το αποτέλεσμα ήταν φυσικά να βρεθεί εκτός 17αδας καθότι δεν απέφυγε και ένα λάθος στην τελευταία προσπάθειά του.
Το Q2 σημαδεύτηκε από την πανωλεθρία των Ferrari. Η εμφανής αδυναμία της F2012 να συμπεριφερθεί ομαλά είχε ως αποτέλεσμα ο Φελίπε Μάσα να περιοριστεί στην 16η θέση και να μην επιχειρήσει καν να βελτιώσει το χρόνο του με δεύτερη προσπάθεια. Ακόμη χειρότερα ήταν τα πράγματα για τον Αλόνσο που έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στα φρένα για τη στροφή 1 προσπαθώντας να βελτιώσει το χρόνο του. Ο Ισπανός που εκείνη τη στιγμή είχε πετύχει την 5η καλύτερη επίδοση κόλλησε στην αμμοπαγίδα και ο αλυτάρχης έβγαλε κόκκινη σημαία μέχρι να απομακρυνθεί το μονοθέσιό του. είδε τους υπόλοιπους να τον ξεπερνούν ώσπου κατέληξε 12ος. Η γλώσσα του σώματος ήταν αποκαλυπτική των συναισθημάτων του ενώ οι εκφράσεις στο pit wall της Ferrari δε θα μπορούσαν να είναι πιο συννεφιασμένες.
Στην τελική δεκάδα εκτός από τους δυο πιλότους των McLaren, Mercedes και Red Bull μπήκαν οι Γκροζάν με τη Lotus, Χούλκενμπεργκ με την Force India, Μαλντονάντο με τη Williams και ο Ρισιάρντο που έκανε την έκπληξη με την Toro Rosso.
O Ρούμπενς Μπαρικέλο με tweet από το σπίτι του στη Βραζιλία σχολίασε: «Η μάχη είναι απίστευτα αμφίρροπη. Οι Mercedes δείχνουν να έχουν σημειώσει τη μεγαλύτερη πρόοδο».
Στη γερμανική ομάδα έχουν προκαλέσει αναστάτωση με μια οπή στο κάθετο πλαϊνό της πίσω αεροτομής. Αυτή αποκαλύπτεται όταν ενεργοποιείται το DRS και οδηγεί σε στολάρισμα της πτέρυγας με αποτέλεσμα την μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων και την αύξηση της τελικής. Η FIA έδωσε το πράσινο φως θεωρώντας την νόμιμη αλλά οι ομάδες πιέζουν για επανεξέταση θεωρώντας ότι δίνεται παράνομο πλεονέκτημα στις W03.
Όπως και να έχει οι Mercedes έδειξαν ικανές στο Q3 να ακολουθήσουν κατά πόδας τις McLaren οι οποίες πετούσαν κυριολεκτικά. Ο Χάμιλτον με μια και μόνη προσπάθεια πέτυχε τον χρόνο που τον έφερε στην pole position ενώ ο Μπάτον χρειάστηκε δυο προσπάθειες για να σιγουρέψει την θέση δίπλα του.
Ο Νίκο Ρόσμπεργκ έκανε λάθος στην τελική προσπάθεια μπλοκάροντας τους τροχούς του στην είσοδο της στροφής 4 και έτσι έπεσε πιο πίσω. Ο Σουμάχερ είδε την τελευταία στιγμή τον εκπληκτικό Ρομέν Γκροζάν να του κλέβει την 3η θέση μέσα από τα χέρια.
O Γάλλος πρωταθλητής πέρυσι του GP2 ελπίζει να κρατήσει η φόρμα της Lotus: "Είναι φανταστικό αποτέλεσμα για μας. Είναι ωραίο που επέστρεψα στη F1, το απολαμβάνω. Οι χειμερινές δοκιμές κύλησαν ομαλά και είμαι περήφανος που αγωνίζομαι με τη Lotus. Οι άνθρωποι που πιστεύουν σε μένα πρέπει να νιώθουν καλά σήμερα. Ελπίζω να παραμείνω μπροστά αύριο".
Από την πλευρά του ο poleman Λιούις Χάμιλτον τόνισε: " Είναι μοναδικό συναίσθημα να επιστρέφεις εδώ και να κάνεις ένα τέτοιο ξεκίνημα. Για πρώτη φορά εγώ και ο Τζένσον κάνουμε το 1-2 σε δοκιμές. Είναι φανταστικό να ξεκινάς έτσι τη σεζόν, είμαι πολύ περήφανος για την σκληρή δουλειά της ομάδας, το αποτέλεσμα είναι σπουδαίο. Ο αγώνας θα είναι δύσκολος. Η προφύλαξη των ελαστικών, η εκκίνηση και η στρατηγική θα παίξουν καθοριστικό ρόλο".
Ο έτερος πιλότος της McLaren, Τζένοσον Μπάτον συμπλήρωσε: "Κάναμε πολύ καλή δουλειά κατά τη διάρκεια του χειμώνα και αυτό αποδείχτηκε σήμερα. Είναι απλά η αρχή, τα φώτα δεν έσβησαν ακόμη αλλά το πρώτο αποτέλεσμα είναι σπουδαίο για μας. Οι Red Bull δεν το έχασαν. Θα είναι ανταγωνιστικοί αύριο αυτό δεν πρέπει να το ξεχάσουμε. Ας απολαύσουμε τώρα τη στιγμή και ελπίζω αύριο να έχουμε σπουδαίο αγώνα".
Από την πλευρά του ο poleman Λιούις Χάμιλτον τόνισε: " Είναι μοναδικό συναίσθημα να επιστρέφεις εδώ και να κάνεις ένα τέτοιο ξεκίνημα. Για πρώτη φορά εγώ και ο Τζένσον κάνουμε το 1-2 σε δοκιμές. Είναι φανταστικό να ξεκινάς έτσι τη σεζόν, είμαι πολύ περήφανος για την σκληρή δουλειά της ομάδας, το αποτέλεσμα είναι σπουδαίο. Ο αγώνας θα είναι δύσκολος. Η προφύλαξη των ελαστικών, η εκκίνηση και η στρατηγική θα παίξουν καθοριστικό ρόλο".
Ο έτερος πιλότος της McLaren, Τζένοσον Μπάτον συμπλήρωσε: "Κάναμε πολύ καλή δουλειά κατά τη διάρκεια του χειμώνα και αυτό αποδείχτηκε σήμερα. Είναι απλά η αρχή, τα φώτα δεν έσβησαν ακόμη αλλά το πρώτο αποτέλεσμα είναι σπουδαίο για μας. Οι Red Bull δεν το έχασαν. Θα είναι ανταγωνιστικοί αύριο αυτό δεν πρέπει να το ξεχάσουμε. Ας απολαύσουμε τώρα τη στιγμή και ελπίζω αύριο να έχουμε σπουδαίο αγώνα".
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά |
1. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m24.922s |
2. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m25.074s + 0.152 |
3. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m25.302s + 0.380 |
4. Michael Schumacher Mercedes 1m25.336s + 0.414 |
5. Mark Webber Red Bull-Renault 1m25.651s + 0.729 |
6. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m25.668s + 0.746 |
7. Nico Rosberg Mercedes 1m25.686s + 0.764 |
8. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m25.908s + 0.986 |
9. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m26.451s + 1.529 |
10. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari Δε χρονομετρήθηκε |
Χρόνος εισόδου στο Q3:1m26.319s Διαφορά από 1ο Q2 |
11. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m26.429s + 0.960 |
12. Fernando Alonso Ferrari 1m26.4942 + 1.025 |
13. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m26.590s + 1.121 |
14. Bruno Senna Williams-Renault 1m26.663s + 1.194 |
15. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m27.086s + 1.617 |
16. Felipe Massa Ferrari 1m27.497s + 2.028 |
17. Sergio Perez Sauber-Ferrari Δε χρονομετρήθηκε |
Χρόνος εισόδου στο Q2: 1m27.633s Διαφορά από 1ο Q1 |
18. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m27.758s + 1.576 |
19. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m28.679s + 2.497 |
20. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1m29.018s + 2.836 |
21. Timo Glock Marussia-Cosworth 1m30.923s + 4.741 |
22. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m31.670s + 5.488 |
23. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1m33.495s + 7.313 |
24. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m33.643s + 7.461 |
|
Χρόνος 107%: 1m32.214s η επίδοση των HRT είναι εκτός του ορίου. |
Πηγή:http://www.protothema.gr