Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012

F1: Η παράσταση ξεκίνησε!

Οι Σουμάχερ και Μπάτον ήταν σήμερα ταχύτεροι στις ελεύθερες δοκιμές του GP Αυστραλίας.
Το άνοιγμα της αυλαίας του φετινού πρωταθλήματος ήρθε ξημερώματα Παρασκευής για την Ελλάδα και ήταν με αρκετή υγρασία για τη Μελβούρνη....



Σ’ αυτές τις μεικτές συνθήκες οι περισσότεροι πιλότοι απέφυγαν να κάνουν πολλούς γύρους έτσι εξηγείται εν μέρει ο μικρός αριθμός που παρατηρείται στους περισσότερους. Ακόμη και έτσι όμως η δράση επικεντρώθηκε στο τελευταίο ημίωρο από τα 90 λεπτά της πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών όταν καλυτέρευσαν οι συνθήκες.

Ο οδηγός που άνοιξε την αυλαία ήταν ο 22χρονος Γάλλος Έρικ Βερνιέ που κάνει φέτος το ντεμπούτο του στη F1 με τα χρώματα της Toro Rosso. Συνολικά τρεις Γάλλοι πιλότοι, οι άλλοι δυο είναι ο Ρομάν Γκροζάν που επανέρχεται με τα χρώματα της Lotus και ο Τσάρλς Πικ που στα 22 του χρόνια κάνει το ντεμπούτο του με τα χρώματα της Marrusia. Οι Βερνιέ και Πικ είναι και οι μόνοι πρωτάρηδες στη F1.
Για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης η επίδοση του Μπάτον που ήταν η ταχύτερη στις σημερινές δοκιμές υπολείπεται κατά 4 sec απ’ αυτή που έδωσε πέρυσι την pole στο Σεμπάστιαν Φέτελ. Είναι σαφές ότι το κρυφτούλι συνεχίζεται και οι ομάδες δεν έχουν ακόμη ανοίξει τα χαρτιά τους.

Ο Κίμι Ράικονεν παρέμεινε άπραγος για μεγάλο χρονικό διάστημα καθώς οι μηχανικοί του άλλαζαν κρεμαγιέρα στην E20 και τελικά πρόλαβε να συμπληρώσει μόλις 8 γύρους στο τέλος της περιόδου.



Στη δεύτερη περίοδο η βροχή έκανε αισθητή την παρουσία της και ταχύτερος
ήταν ο Μ.Σουμάχερ με τη Mercedes. Ο Γερμανός επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή καθώς έχει κερδίσει 4 φορές στο Άλμπερτ Παρκ πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο τη στιγμή που ολοκληρώνονταν η αντίστροφη μέτρηση των ενενήντα λεπτών σε μια πίστα που συνεχώς βελτιώνονταν όσον αφορά στο κράτημα που παρείχε.

Η βροχή που έπεσε ανάμεσα στις δυο περιόδους δεν επέτρεπε τη χρήση άλλων ελαστικών από τα ενδιάμεσα Cinturato Pirelli (σ.σ: θυμίζουμε ότι φέρουν στο πλάι τους το χαρακτηριστικό πράσινο λογότυπο) τουλάχιστον στο πρώτο μέρος της δεύτερης περιόδου. Έτσι μόνο στο τελείωμα κατέστη δυνατόν να χρησιμοποιηθούν τα σλικ ελαστικά. Θυμίζουμε πως η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων ειδικά για το GP της Αυστραλίας τη μέση και τη μαλακή γόμα. Οι γόμες αυτές είναι καινούργιες και στόχος τους είναι η μείωση των διαφορών στις επιδόσεις ανάμεσά τους.

Όσον αφορά στο βαθμό σκληρότητας η μέση γόμα (λευκό, medium)βρίσκεται περίπου εκεί που βρίσκονταν πέρυσι η μαλακή ενώ φέτος η μαλακή γόμα (κίτρινο, soft) έχει πλησιάσει προς την πολύ μαλακή (κόκκινο super soft). Την ίδια ώρα η σκληρή γόμα (ασημί, hard) είναι ουσιαστικά η περσινή μέση γόμα.Όπως ήταν φυσικό οι περισσότεροι πιλότοι έκαναν λίγους γύρους με προσοχή καθότι δεν ήθελαν να ρισκάρουν μια έξοδο με καταστροφικές συνέπειες.

Οι κατατακτήριες δοκιμές θα διεξαχθούν αύριο στις 08:00 το πρωί. Ο Alpha θα μεταδώσει τα καλύτερα στιγμιότυπα από τη μάχη της pole position την Κυριακή στις 15:00.

Πηγή:http://www.protothema.gr